لپ تاپ و کامپیوتر

چگونه فضای ذخیره سازی کروم بوک Chromebook را افزایش دهیم؟

16 گیگابایت، فضای خیلی زیادی نیست! شاید شما هم بخواهید راهی پیدا کنید تا فضای کروم بوک خود را افزایش دهید.

کروم بوک ها غالباً دستگاه های ابَر محور (cloud-centric) با فضای ذخیره سازی داخلی کم هستند و برای همین به اینترنت وابسته می باشند. در واقع، اگر چه گوگل قابلیت آفلاین کروم بوک ها را افزایش داده و تعدادی برنامه ی آفلاین در آن ها وجود دارد، اما همچنان بهترین عملکرد کروم بوک ها در فعالیت آنلاین و دسترسی به اینترنت می باشد. گاهی اوقات زمانی که شما در کنار برنامه هایی نظیر موزیک، تصاویر و ویدئو برنامه های نصب شده زیادی در کروم بوک خود دارید، فضای آزاد زیادی باقی نمی ماند. افزایش فضای ذخیره سازی داخلی در کروم بوک ها به ویژه در مدل هایی با فضای ذخیره داخلی 16 گیگابایتی امکان پذیر است. روش های زیادی برای این کار وجود دارد، اگر علاقه مند هستید این مقاله را دنبال کنید.

استفاده از یک کارت حافظه SD یا فلش درایو، یک گزینه خیلی ساده و آسان است!

این راه بسیار ساده است. کروم بوک شما احتمالاً در قسمت جانبی خود یک کارت خوان SD دارد. اگر یک کارت حافظه SD در آن قرار دهید، تمام فضای خالی کارت در اختیار کروم بوک سیستم شما قرار گرفته و از این فضا می توانید برای ذخیره سازی فایل های خود استفاده کنید. فلش درایو یا USB نیز به همین صورت عمل می کند.

اما ممکن است حین کار با کروم بوک و استفاده از فلش یا کارت SD، دوست نداشته باشید فلش یا کارت روی سیستم تان باشد. چرا که نیمی از آن ها بیرون از سیستم بوده و امکان شکستگی شان وجود دارند. بهترین راه حل برای این مسئله، استفاده از فلش یا کارت های کوچک با ارتفاع کم است که از سیستم بیرون نمی زنند. به احتمال زیاد کروم بوک های جدیدتر فقط پورت USB-C داشته و پورت USB-A و کارت SD ندارند. شرکت مونوپرایس (Monoprice) یک رابط (آداپتور) عالی برای کارت های SD میکرو طراحی کرده است که می تواند هم به پورت USB-A و هم پورت USB-C متصل شود، بنابراین می توانید از آن ها استفاده کنید.

کروم بوک، می تواند از کارت های حافظه SD و USB درایوهایی با فرمت های FAT32 و vFAT و exFAT پشتیبانی کند. همچنین می تواند کارت SD شما را با استفاده از سیستم فایل FAT32، فرمت کند. این قابلیت فقط محدود به فایل هایی با حجم حداکثر 4 گیگابایت و پارتیشن هایی حداکثر 8 ترابایتی است، بنابراین برای خواندن فایل هایی با حجم بیشتر از 4 گیگابایت مانند فیلم ها، بهتر است کارت SD را روی دستگاه های دیگری فرمت کنید.

استفاده از راه حلی با قابلیت حمل کمتر؛ هارد دیسک USB (هارد اکسترنال).

کروم بوک ها، همانند فلش مموری های قابل حمل می توانند از هارد دیسک USB نیز برای افزایش فضای ذخیره سازی استفاده کنند. اما تفاوت هارد دیسک با فلش درایو در قابلیت حمل شان است. فلش ها قابلیت حمل بیشتری در مقایسه با هارد دیسک ها دارند. زیرا اکثر هارد دیسک ها قابلیت اتصال به کروم بوک و افزایش فضای ذخیره سازی آن را دارند، پس بهتر است از یک هارد خیلی سریع (USB 3) برای این کار استفاده کنید، حتی اگر کروم بوک تان پورت USB 3 نداشته باشد.

کروم بوک می تواند با استفاده از سیستم فایل های زیر به فایل های درون هارد، دسترسی داشته باشد:

• (FAT (FAT16, FAT32, exFAT
• (+HFS+ (read-only on journaled HFS
• ISO9660 (تنها با قابلیت خواندن)
• MTP
• NTFS
• UDF (تنها با قابلیت خواندن)

شما به راحتی نمی توانید یک هارد اکسترنال را در سیستم عامل کروم فرمت کنید، چون غالباً حجم خیلی زیادی دارند، بنابراین برای این کار به کامپیوتر دیگری نیاز خواهید داشت. همچنین توجه داشته باشید که در سیستم عامل کروم، یکپارچه ساز دیسک سخت یا دیفرگمنت (defragmenter) وجود ندارد، بنابراین اگر درایوی مسدود شد، باید سراغ کامپیوتر دیگری بروید.

استفاده از حساب یا اکانت دوم در گوگل درایو

گوگل درایو یک فضای ابری در اختیار کاربرانش قرار می دهد تا کاربران بتوانند تمام فایل های شخصی و مورد علاقه ی خود را در آن قسمت نگهداری، دانلود و یا آپلود کنند. گوگل درایو به هر اکانتی، 15 گیگابایت فضای رایگان ارائه می دهد که در قسمت فایل منیجر نمایش داده شده و شما به راحتی می توانید به آن دسترسی پیدا کنید.

شما به راحتی می توانید اکانت خود را در گوگل درایو تغییر داده و یک حساب جدید ایجاد کنید. حتی می توانید به صورت آفلاین از فایل های ذخیره شده در گوگل درایو استفاده کنید.

شاید بتوانید هارد درایوی با حجم بیشتر در کروم بوک خود قرار دهید.

1 فضای ذخیره سازی کروم بوک

این روش کمی پیچیده تر از روش های دیگر بوده و به دلیل اینکه حافظه داخلی کروم بوک ها مستقیماً به برد وصل است، بیشتر کروم بوک ها از این روش پشتیبانی نمی کنند.

برخی مدل هایی که در آن ها می توان از هارد درایوهای ذخیره سازی با حجم بیشتر استفاده کرد شامل (Acer C710، Acer C720، HP Chromebook 14، Samsung Series 5 (and Series 5 550، و Cr-48 می باشند.

گذاشتن یک هارد درایو با حجم بیشتر روی کامپیوترهایی نظیر ایسر و سامسونگ راحت بوده ولی در کروم بوک هایی مانند HP 14 سخت، اما شدنی است.

همچنین برای این کار ممکن است شما به یک هارد درایو خاص نظیر M.2/NGFF SSD نیاز داشته باشید و از درایوهایی با حجم بیشتر از 128 گیگابایت استفاده نکنید.

شما به تمام برنامه های گوگل پلی استور (Google Play Store) نیاز ندارید.

2 فضای ذخیره سازی کروم بوک

شاید شما نیز هنگامی که از گوگل پلی استور برای ران کردن برنامه های اندورید استفاده می کنید، برای دانلود برخی برنامه های سرگرمی وسوسه شوید. این برنامه ها می توانند حجم زیادی از فضای ذخیره سازی داخلی کروم بوک را اشغال کنند.

بنابراین کمی وقت بگذارید و تمام برنامه های دانلود شده در این قسمت را بررسی کرده و ببینید واقعاً به کدام برنامه ها نیاز دارید و کدام را اصلاً استفاده نمی کنید. سپس برنامه هایی که ضرورت و کاربردی ندارند را حذف کرده تا فضای داخلی کروم بوک تان افزایش یابد و شما بتوانید چیزهای جدید و کاربردی تری ذخیره کنید.


برای اطلاع از نحوه نمایش مواردی که حافظه گوشی اندرویدی را پر کرده اند.

>>> نمایش مواردی که حافظه گوشی اندروید را پر کرده اند <<<


در آخر: انتظارات معقولی داشته باشید.

زمانی که شما یک کروم بوک 1 میلیون تومانی می خرید، قطعاً نباید انتظار داشته باشید یک حافظه داخلی 500 گیگابایتی داشته باشد. پس خودتان با روش های گفته شده حافظه داخلی کروم بوک را مدیریت کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
androidcentral




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا