تغذیهسلامت

چگونه کربوهیدرات ها را به نوشیدنی های پروتئینی روزانه اضافه کنیم؟

از آنجایی که کربوهیدرات ها منابع اصلی سوخت برای بدن به حساب می آیند، اضافه کردن آن ها به شِیک ها و نوشیدنی های روزانه دارای خواص و فواید بسیاری است. کربوهیدرات ها در واقع عملکرد بدن را بهبود بخشیده، به انسان انرژی می دهند و بدن را قادر می سازند پروتئین بیشتری جذب کند که به ساخت عضلات محکم و قوی کمک می کند. این اهمیت کربوهیدرات ها باعث می شود نحوه اضافه کردن این مواد مهم به شیک و نوشیدنی ها نیز مهم تلقی شود.


برای آشنایی با میوه های دارای کربوهیدرات مناسب افراد رژیمی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> معرفی انواع میوه دارای کربوهیدرات، مناسب افراد رژیمی <<<


از بهترین مواد استفاده کنید.

1- با لبنیات و میوه های تازه، قندهای طبیعی را به شیک ها اضافه کنید.

قند، کربوهیدراتی ساده بوده که به صورت طبیعی و به شکل فروکتوز در میوه ها و به شکل لاکتوز در لبنیات موجود است. بنابراین برای افزایش کربوهیدرات، به نوشیدنی پروتئینی یا شیک، شیر کم چرب اضافه کنید. برای افزودن شیرینی و غنی تر شدن شیک با کربوهیدرات ها خلاق باشید و از میوه هابی مثل توت فرنگی، موز، تمشک، هلو، آناناس، انبه و موارد این چنینی استفاده کنید.

– از آنجایی که بلوبری حاوی آنتی اکسیدان بوده، برای سلامتی کلی بدن و مبارزه با رادیکال های آزاد مفید است.

– می توانید از ساکارز هم استفاده کنید، اما به هیچ وجه قند یا شکر را به شیک اضافه نکنید.

– برای عالی تر شدن شیک 56 گرم ماست نیز به آن اضافه کنید.

1 افزودن کربوهیدرات به نوشیدنی پروتئینی

2- از نشاسته نیز استفاده کنید.

نشاسته ها محتویات کربوهیدراتی خوبی به شیک می دهند، زیرا کربوهیدرات های پیچیده ای هستند. سبزیجات، دانه ها و حبوبات مانند لوبیا و نخود فرنگی، منابع عالی نشاسته می باشند. پروتئین آب پنیر نیز رایج ترین انتخاب برای حجیم کردن شیک با نشاسته است.

برای تزئین رویه ی شیک سبزیجات نشاسته ای مانند نخود شیرین، کدو تنبل یا کدو سبز را اضافه کنید. ممکن است این کار کمی عجیب به نظر برسد، اما مطمئن باشید که طعم و مواد مغذی عالی را به شیک می افزاید. البته به شرط اینکه از سبزیجات تازه استفاده کنید.

3- شیک را با فیبر غنی کنید.

فیبر ها نیز جزو کربوهیدرات های پیچیده بوده و در میوه، سبزیجات، دانه های کامل، لوبیا و نخود وجود دارد. فیبرها به هضم کمک کرده و باعث می شوند شما سریع تر احساس سیری کنید. بنابراین افزودن 56 گرم توت فرنگی یا برش های سیب، کلم، تمشک، زغال اخته، کیوی، انبه، پرتقال، سیب، گلابی و حتی آووکادو و دیگر میوه های غنی از فیبر را فراموش نکنید.

4- مقداری آجیل و دانه نیز داخل شیک بریزید.

یک قاشق غذاخوری کره ی بادام زمینی حاوی پروتئین و کربوهیدرات بوده و می تواند باعث ضخیم و غلیظ شدن بافت شیک شود. همچنین می توانید خود بادام زمینی، بادام هندی یا تخمه آفتاب گردان را آسیاب کرده و به شیک اضافه کنید.

5- دانه ها فراموش نشود.

بلغور جو را با آب مخلوط کرده تا اوتمیل به دست آید و داخل شیک بریزید. بلغور جو کربوهیدراتی پیچیده بوده که کمک می کند احساس سیری کنید و قند خونتان تنظیم شود. سیریل غلات کامل نیز گزینه ی دیگری است.

نکات مهم برای اضافه کردن کربوهیدرات به نوشیدنی

1- کربوهیدرات ها و پروتئین باید با نسبت صحیحی مخلوط شوند.

به طور کلی نسبت کربوهیدرات ها به پروتئین باید 2 به 1 یا 3 به 1 باشد. به خصوص اگر بخواهید شیک را بعد از کار روزانه میل کنید. بنابراین قبل از استفاده از مواد در شیک، حتماً جدول ارزش غذایی روی محصول را مطالعه کرده تا مقدار صحیحی از آن ها را استفاده کنید.

2 افزودن کربوهیدرات به نوشیدنی پروتئینی

2- هرگز کربوهیدرات های فرآوری شده را نه تنها به شیک بلکه به رژیم غذاییتان نیز اضافه نکنید.

زیرا برخلاف کربوهیدرات های طبیعی موجود در دانه ها و… ، کربوهیدرات های فرآوری شده اصلاً برای بدن شما مناسب نیستند. افزودنی های مضر، قند اضافی و نشاسته موجود در آن ها سلامت بدن را به خطر می اندازد.

3 افزودن کربوهیدرات به نوشیدنی پروتئینی

3- برای تهیه ی نوشیدنی یا همان شیک پروتئینی غنی از کربوهیدرات ها، مواد گفته شده را در مخلوط کن ریخته و مایع به دست آمده را نوش جان کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا