سلامت

نحوه استفاده از پودر هلیله سیاه، اهلیج، هلج یا هاری تاکی

پودر هاری تاکی یا هلیله سیاه دارویی گیاهی است که اغلب در طب آیوردای چینی مورد استفاده قرار می گیرد. هلیله ی سیاه در واقع میوه ی درختی به نام terminalia chebula و دارای خواص دارویی بسیار زیادی از جمله کمک به مشکلات گوارشی و سلامت عمومی بدن می باشد. با این حال گفته می شود برای اثبات خواص آن و اثربخشی این گیاه هنوز به تحقیقات بیشتری نیاز است. در صورتی که به هر دلیلی پودر یا قرص های مکمل آن را تهیه کرده اید، برای آگاهی از نحوه ی استفاده از آن ها در ادامه با فن تریکس همراه باشید.

نحوه تهیه پودر هلیله سیاه

1- بهتر است به هر دلیل پزشکی که تصمیم به مصرف هلیله سیاه گرفته اید، چه به صورت قرص و چه پودر آن، در مورد دفعات استفاده و میزان دوز آن با پزشکتان حتماً مشورت کنید.

چرا که هلیله ممکن است با برخی داروها مانند انسولین تداخل دارویی داشته باشد. بنابراین مهم است که نسبت به شرایطتان و داروهای مورد استفاده، نحوه و زمان مصرف را پزشک در اختیارتان بگذارد.

– دقت داشته باشید که هنوز هیچ دوز مشخص و جهانی برای هلیله تعیین نشده است؛ از این رو حتماً پزشک باید در جریان باشد. با این حال مصرف قرص های مکمل این گیاه 1 تا 2 عدد در روز توصیه شده است.

2- اگر هلیله را به صورت پودر تهیه می کنید، حتماً دقت داشته باشید که آن را از فروشگاه های مطمئن و به صورت کاملاً خالص بخرید.

طرز استفاده و مصرف پودر هلیله سیاه‌

بعد از تهیه ی پودر یا قرص هلیله سیاه به روش های زیر آن را مصرف کنید. دقت داشته باشید که می توانید میوه ی خشک هلیله را نیز از عطاری ها تهیه کرده و خودتان آسیاب کنید و به صورت پودر درآوردید. سپس آن را مصرف کنید.

1- با اضافه کردن پودر هلیله سیاه به آب گرم دمنوش این گیاه را تهیه کرده و نوش جان کنید.

اجازه دهید آب بجوشد. سپس شعله را خاموش کرده تا کمی از دمای آب کاسته شود. سپس به ازای هر 1 فنجان آب، 1 قاشق چایخوری پودر هاری تاکی در آن بریزید. گرمای آب باعث می شود پودر به سرعت و به راحتی با آب ترکیب شود. بعد از آن می توانید دم نوش را نوش جان کنید.

– دقت داشته باشید که هاری تاکی یا همان هلیله سیاه طعم بسیار تلخی دارد. بنابراین نوشیدن آن ممکن است چندان با مزاقتان سازگار نباشد.

– اغلب مردم این دمنوش را شب ها قبل از خواب می نوشند تا سیستم گوارشیشان را تنظیم کند. گفته می شود این ماده می تواند سموم را از سیستم گوارشی دفع کند.

2- خمیر هاری تاکی با آب تهیه کنید.

اگر می خواهید هلیله سیاه را روی پوست یا موی خود بزنید، به راحتی می توانید 1 قاشق غذاخوری از پودر آن را با چند قطره آب مخلوط کرده تا خمیری به دست آید که غلظت آن مورد پسندتان باشد.

– هلیله سیاه برای درمان مشکلات پوستی مثل آکنه و جلوگیری از سفید شدن موها مفید است.

1 نحوه استفاده از پودر هلیله سیاه

3- می توانید پودر هلیله سیاه را با عسل ترکیب کنید.

اگر به دلیل طعم بسیار تلخ پودر نمی توانید آن را به راحتی مصرف کنید، می توانید آن را با عسل یا هر ماده ی غذایی دیگر مخلوط کرده و مصرف کنید.

4- اگر بتوانید هلیله را به صورت قرص های مکمل بیابید، مصرف آن بسیار راحت تر خواهد بود. زیرا مزه ی تلخ آن به هیچ وجه حس نخواهد شد.

2 نحوه استفاده از پودر هلیله سیاه

در این مقاله با طرز استفاده پودر هلیله سیاه آشنا شدید. اکنون مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> طرز استفاده از گیاه سنفیتون <<< 

>>> تاثیر گل همیشه بهار بر آرتریت <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا