تغذیه

چگونه از پودرهای سوپرفود مقوی و مغذی استفاده کنیم؟

پودرهای سوپر فود ، پودرهای غنی شده از مواد فوق العاده مغذی هستند که از منابع غذایی تهیه شده اند. این پودرها را هم می توان به صورت خالص مثل پودر گیاه جینسینگ یا ماکا تهیه کرد و هم به صورت پودرهایی که از سوپر فود های مختلف، سبزیجات، ویتامین ها و مواد معدنی تهیه شده اند. اعتقاد بر این است، زمانی که این پودرها با یک رژیم غذایی متعادل همراه شوند، دارای خواص فراوانی هستند. با ما در وب سایت فن تریکس همراه باشید تا با نحوه ی استفاده از این سوپرفود ها آشنا شوید.

راهنمای انتخاب پودر سوپر فود

1 نحوه استفاده از پودر سوپر فود

1- همان طور که گفته شد، هم می توانید از پودر سوپر فود تهیه شده از یک نوع ماده ی مغذی مثل جنسینگ، اسپیرولینا و تخم کتان استفاده کنید، و هم از پودر تهیه شده از چند نوع ماده، ویتامین ها و مواد معدنی.

این پودرها معمولاً حاوی سبزیجاتی مثل اسفناج، بروکلی و جوانه گندم هستند. همچنین ممکن است حاوی جلبک هایی مثل کلرلا، اسپرولینا، پروبیوتیک، آنزیم هایی مثل Co-Q10، ویتامین ها، مواد معدنی و گیاهان نیز باشند.

2- مورینگا یا گز روغن را امتحان کنید.

پودر مورینگا سوپرفودی بوده که از برگ های درخت مورینگا ساخته شده است. این پودر حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان ها بوده و به کاهش کلسترول و تنظیم قند خون کمک می کند. عطر و طعم آن نیز کمی شبیه گردو است.

3- پودر ماکا یا جنسینگ

این پودر از ریشه ی گیاه جنسینگ تهیه شده و برای افزایش انرژی و کمک به تنظیم هورمون ها استفاده می شود. همچنین می تواند فشار خون را کاهش دهد. بعضی از افراد برای افزایش باروری از آن استفاده می کنند. این پودر شیرین بوده و طعمی مانند سمنو دارد.

4- پودر کلرلا

کلرلا از جلبک به دست می آید. این پودر حاوی مقادیر زیادی از کاروتنوئید ها است، ماده ای که می تواند باعث کاهش سطح کلسترول و بهبود پوست شود. از آنجایی که این پودر از جلبک ها به دست می آید، ممکن است طعمی شبیه به حوضچه یا جلبک دریایی داشته باشد. بنابراین بهتر است برای مصرف، با چیزهای دیگر مخلوط شود.

5- پودر میوه ی بائوباب

بائوباب میوه ای غنی از آنتی اکسیدان ها، فیبر و ویتامین C است. این میوه سلامت گوارشی را بهبود بخشیده و می تواند به جلوگیری از بیماری های قلبی کمک کند. ویتامین C موجود در بائوباب، 10 برابر ویتامین سی موجود در پرتقال تازه است!

6- اسپیرولینا را امتحان کنید.

اسپیرولینا پودر سوپر فود بسیار معروف و رایجی است. جلبکی سبزآبی که پودر آن حاوی بسیاری از ویتامین ها و مواد معدنی، از جمله کلسیم، منیزیم، آهن و B12 است. همچنین مقدار زیادی پروتئین و اسیدهای چرب امگا دارد. اسپیرولینا می تواند به جلوگیری از سرطان، بهبود مشکلات سینوسی، فشار خون پایین، کاهش کلسترول و کاهش احتمال سکته مغزی کمک کند. همچنین ممکن است انرژی بدن را نیز افزایش دهد.

7- پودر تخم کتان بخرید.

تخم کتان یا بزرک یکی دیگر از سوپر فود های فوق العاده ای است که می توانید آن را به شکل پودر تهیه کنید. این ماده غنی از اسیدهای چرب امگا و فیبر است و از سیستم قلب و عروق و سیستم ایمنی شما حمایت می کند. تخم کتان به مغز و عملکرد مفاصل و بهبود وضعیت پوست کمک می کند.

8- پودر کامو را نیز امتحان کنید.

پودر کامو از میوه کامو تهیه شده است. این پودر از سیستم ایمنی بدن حمایت کرده و پوست را سالم نگه می دارد. طعم تلخی داشته و با چیزهای شیرین به خوبی مخلوط می شود.

نحوه ی استفاده از پودر سوپرفود در رژیم غذایی

1- پودر را به اسموتی اضافه کنید.

یکی از رایج ترین شکل استفاده از پودرهای سوپر فود ، اضافه کردن آن به اسموتی است. بعضی از پودرها مثل اسپیرولینا طعم ناخوشایندی داشته و اضافه کردن آن ها به میوه ها می تواند این طعم را پوشش دهد.

2- می توانید پودر را در آبمیوه هم مخلوط کنید.

طعم پودر با طعم آبمیوه مخلوط شده و قابل خوردن می شود. آبمیوه ی 100 درصد طبیعی باعث می شود خواص پودر بیشتر شود، چرا که مضرات آبمیوه های صنعتی با آن همراه نیست.

3- پودر را می توانید روی غذاها هم بپاشید.

می توانید روزانه یک قاشق غذاخوری یا چایخوری پودر را روی وعده های غذایی یا میان وعده ها مثل سبزیجات، پاپ کورن، سوپ و… پاشیده و نوش جان کنید. پودر جینسینگ را روی ماست و بائوباب را روی سیریل یا اوت میل امتحان کنید.

برای شروع استفاده از سوپر فود ها:

1- ابتدا با دوز کم شروع کنید.

از آنجایی که برخی سوپر فود ها عوارض جانبی دارند، باید آن ها را متعادل بخورید. خوردن سوپر فود در مقادیر بالا اصلاً توصیه نمی شود؛ زیرا تمام مزایای تغذیه را می توان با دوز کمتری نیز جذب کرد. شروع مصرف با ½ قاشق چای خوری و یک یا دو بار در روز توصیه می شود.

2- بعد از گذشت مدتی از مصرف پودر های سوپر فود در مقادیر پایین، می توانید یک تا دو قاشق غذاخوری در روز مصرف کنید. اما بیش از یک قاشق در روز توصیه نمی شود؛ زیرا ممکن است مشکلات گوارشی ایجاد کند.

– اگر از چند سوپر فود استفاده می کنید، در روز فقط یک یا دوتای آن را مصرف کنید.

– بهتر است چند روز پودر را مصرف کرده، چند روز مصرف را قطع کنید و بعد از چند روز دوباره مصرف را شروع کنید. این گونه از پودرها در مقادیر بالا استفاده نمی کنید.

3- حتماً برچسب روی پودرها را مطالعه کرده و آن ها را طبق دستور مصرف کنید.

مقالات پیشنهادی فن تریکس

>>> نحوه استفاده از پودر کلاژن و ژلاتین <<<

>>> نحوه استفاده از برگ، عصاره و پودر استویا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
رضا خیرخواهی

سلام من به چند مدل از پودر استفاده کرم اما نیم ساعت بعد مصرف کلا حالم بهم میریزه و واقعا علتش رو نمیدونم

دکمه بازگشت به بالا