سلامت

نحوه مصرف و استفاده از ریشه قاصدک

ریشه قاصدک از جمله گیاهان دارویی است که خواص بسیار زیاد و فوق العاده عالی دارد. به همین دلیل در طب سنتی و گیاهی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. ریشه این گیاه را چه به صورت تازه و چه به صورت خشک به روش های بسیار زیادی می توان مصرف کرد تا بتوان از خواص آن نهایت استفاده را برد. اگرچه مصرف آن به صورت دمنوش رایج تر است، اما روش های دیگر نیز ارزش امتحان کردن را دارند؛ چرا که به همان اندازه خواص گیاه را به بدن می رسانند. برای آشنایی با این روش ها و نحوه استفاده از ریشه قاصدک با فن تریکس همراه باشید.

طریقه خشک کردن ریشه تازه

– ابتدا ریشه ها را خشک کنید.

اگر دستگاه خشک کن در دسترستان هست ریشه ها را بعد از اینکه کاملاً تمیز شستید به صورت ورقه های نازک برش زده و در دمای 35 درجه سانتی گراد دستگاه (95 درجه فارنهایت) خشک کنید تا ورقه ها کاملاً ترد شوند. همچنین می توانید روی هر کدام از ریشه ها نخی گره بزنید و در محلی که جریان هوا خوبی وجود داشته باشد آویزان کنید یا روی توری بریزید و روی سطحی بگذارید که هوا در زیر آن در جریان باشد.

– ریشه قاصدک در هوای آزاد باید کاملاً خشک شده و ترد شود. این پروسه 3 تا 14 روز طول می کشد. بعد از خشک شدن آن ها را خرد کنید.

– ریشه را بعد از خشک شدن در یک ظرف شیشه ای ریخته و تا یک سال نگه دارید. رویه ی ریشه ها بعد از مدتی تیره می شود که نشان از خرابی نیست.

1 استفاده از ریشه قاصدک

نحوه استفاده از ریشه قاصدک

1- با ریشه قاصدک خشک شده دمنوش تهیه کنید.

دمنوش ریشه قاصدک سرشار از آنتی اکسیدان بوده و به تنظیم قند خون و هضم غذا کمک می کند. همچنین ادرار آور و ملین بوده، باعث پاکسازی کبد می شود و از عفونت ادراری نیز جلوگیری می کند. دمنوش ریشه قاصدک بسیار تلخ است. برای شیرین کردن آن از عسل استفاده کنید.

2- عصاره ریشه قاصدک تهیه کنید.

عصاره نسبت به چای قوی تر بوده و می توان آن را برای مدت طولانی تری در فریزر نگهداری کرد. همچنین می توان مقداری از آن را در یک لیوان آب جوش ریخته و دمنوشی سریع تهیه کنید. برای نتیجه بهتر مقداری از عصاره را در قوری به همراه آب داغ ریخته و اجازه دهید مانند چای دم بکشد، اما حواستان باشد که نجوشد.

– برای تهیه عصاره: 2 قاشق غذاخوری ریشه قاصدک خشک (4 قاشق ریشه قاصدک خیس) را در یک لیتر آب بریزید و اجازه دهید تقریباً 20 دقیقه آرام بجوشد تا از حجم آن کاسته شده و شربتی به دست آید.

2 استفاده از ریشه قاصدک

3- از عصاره ای که به دست می آورید می توانید برای کودکان و حیوانات خانگی استفاده کنید.

مصرف ریشه قاصدک به عنوان دمنوشی برای مصرف روزانه هم باعث ارتقای سلامت بدن شده و هم علائم خاصی از برخی بیماری ها مثل اگزما، پسوریازیس، آکنه و برخی از مشکلات پوستی را درمان می کند. البته برای درمان این مشکلات بهتر است پودر ریشه قاصدک را با کمی آب گرم مخلوط کنید تا خمیری به دست آید، سپس خمیر را روی گاز استریل زده و روی محل بیماری به مدت 20 دقیقه تا 3 ساعت بگذارید.

– هر مقدار که نیاز بود می توانید این درمان را تکرار کنید.

4- می توانید قهوه ریشه قاصدک نیز تهیه کنید.

برای تهیه، ریشه قاصدک و ریشه کاسنی را با هم آسیاب کنید سپس دو قاشق غذاخوری از هر کدام را به همراه چهار فنجان آب و یک چوب دارچین در قهوه جوش بریزید و اجازه دهید آرام به مدت 5 دقیقه بجوشد. بعد آن را از صافی رد کرده و با شیر و عسل میل کنید.

5- عصاره ریشه قاصدک را در سرکه سیب نیز می توانید مخلوط کنید.

سرکه سیب به خودی خود سرشار از خاصیت است که اضافه کردن عصاره ریشه قاصدک خواص آن را دو برابر می کند. می توانید از این مخلوط پرخاصیت در سوپ و سالاد استفاده کنید یا به تنهایی بنوشید.

6- می توانید پودر ریشه خشک یا تازه قاصدک را به اسموتی هایتان نیز اضافه کنید.

3 استفاده از ریشه قاصدک

7- در پایان به یاد داشته باشید که ریشه قاصدک به عنوان داروی گیاهی بی ضرر است، اما در صورتی که بعد از استفاده علائم یا ناراحتی احساس کردید، حتماً با پزشک مراجعه کنید.

در پایان فن تریکس مطالعه مقاله “نحوه از بین بردن ریشه باقی مانده درخت قطع شده” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا