زیبایی

چگونه از یک اسپری تثبیت کننده آرایش استفاده کنیم؟

امروزه بیشتر خانم ها یک یا چند ساعت از وقت روزانه ی خود را صرف آرایش کردن می کنند. اما چه فایده! بعد از گذشت یک ساعت، آرایش یا جذب صورت می شود یا کاملاً بهم می ریزد. برای حل این مشکل، متخصصانِ این حرفه، پرایمرها و تثبیت کننده های آرایش را پیشنهاد کرده اند. پرایمرها، همان زیرسازهای آرایش هستند که قبل از شروع آرایش یا میکاپ استفاده می شوند. تثبیت کننده ها، موادی هستند که آرایش را در مرحله نهایی فیکس می کنند. برخی از تثبیت کننده ها اسپری و برخی دیگر پودری و … هستند. اسپری هایی که استفاده و کاربرد راحت تری دارند، بهترین نوع اسپری ها هستند. اگر دوست دارید طریقه ی استفاده از این اسپری ها را یاد بگیرید با ما همراه باشید.


همچنین می توانید یک اسپری برای سلامت پوست نیز تهیه کنید. برای اطلاع از طرز ساخت اسپری به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> طرز ساخت اسپری برای سلامتی پوست <<<


انتخاب اسپری فیکساتور مناسب

1- اسپری متناسب با نوع پوستتان انتخاب کنید.

اسپری های فیکساتور، درست مانند همه محصولات آرایشی، تنوع خیلی بالایی داشته و هر کدام از آنها، با پوست های خاصی سازگارند. اگر پوست خشکی دارید، از خرید اسپری های فیکساتور حاوی الکل اجتناب کنید. چون الکل پوست را خشک تر می کند. در عوض، اسپری های بدون الکل و حاوی مرطوب کننده و آبرسان بخرید. برای پوست های چرپ، اسپری های بدون روغن یا چربی تهیه کنید. برای پوست های ترکیبی (ترکیب دو نوع پوست چرب و خشک)، از چند نوع اسپری فیکساتور استفاده تا بتوانید بهترین نوع آن را انتخاب نمایید.

1 اسپری تثبیت کننده و فیکساتور آرایش

2- به آب و هوا توجه کنید.

در طول روزهای گرم و مرطوب، میکاپ صورت بیشتر به حالت مایع یا ذوب شدن در می آید. در چنین شرایطی باید از یک اسپری خنک و ضدعرق استفاده کنید. درهوای سرد بهتر است از یک اسپری فیکساتور آبرسان و مرطوب کننده استفاده کرده تا پوست شما را در برابر هوای سرد و خشک محافظت کند.

3- اسپری فیکساتوری که آرایش نهایی شما را بهم نزند و آن را به گونه ای تثبیت کنند که شما می خواهید، انتخاب کنبد.

برخی افراد دوست دارند میکاپشان مات یا لایت باشد. برای همین باید از یک اسپری مات کننده و بدون براقی استفاده کنند. برخی افراد دیگر دوست دارند براق و مرطوب به نظر بیایند که باید از فیکساتور براق کننده استفاده کنند. بنابراین بسته به سلیقه خود در میکاپ، اسپری فیکساتورتان را انتخاب کنید.

4- برای روزهای آفتابی اسپری های با SPF مناسب انتخاب کنید.

مهم نیست که چقدر میکاپتان عالی به نظر برسد، برای حفاظت از پوستتان در برابر نور خورشید از اسپری های مخصوص روزهای آفتابی استفاده کنید. پس اگر در این روز ها تصمیم به خروج از منزل را داشتید، اسپری فیکساتور با SPF مناسبِ آن منطقه را انتخاب کنید. قبل از خروج از منزل، اسپری را استفاده کرده و اگر مدت زمان طولانی در معرض نور خورشید بودید، دوباره آن را تجدید کنید. این کار نه تنها به تثبیت آرایش شما کمک می کند، بلکه از پوستتان در برابر اشعه UV نیز محافظت می نماید.

استفاده از اسپری فیکساتور روی فرچه ها و ابزار میکاپ

1- روی اسفنجی که برای آرایش پایه یا زیرساز استفاده می کنید، اسپری فیکساتور بزنید.

بیشتر افراد، قبل از میکاپ و آرایش کردن، اسفنج پایه یا پد زیرساز را مرطوب می کنند. شما می توانید به جای استفاده از آب برای مرطوب کردن اسفنج، از اسپری فیکساتور برای این کار استفاده کنید. رطوبت حاصل از اسپری فیکساتور روی اسفنج، به یکدست و یکنواخت کردن زیرسازه ی پوست کمک می کند. همچنین مانع از تکان خوردن یا ماسیدن آرایش تان در طول روز می شود.

2 اسپری تثبیت کننده و فیکساتور آرایش

2- قلم مو یا فرچه مربوط به سایه را به اسپری فیکساتور، آغشته کنید.

بسیاری از سایه های چشم، حالت پودری و سبکی دارند. بنابراین خیلی زود میریزند و آرایش چشم را خراب می کنند. از طرفی رنگ های آنها غالباً روشن و درخشان تر بوده که بیشتر افراد آن را دوست ندارند. برای جلوگیری از این کار، فرچه سایه را در سایه پودری چشم قرار دهید. سپس، پیش از زدن فرچه روی پلک، فیکساتور را روی فرچه پودری، اسپری کنید. با این کار، هم سایه چشم تان تثبیت می شود و هم رنگ سایه چشم تان، مات تر و جذاب تر به نظر می رسد.

• پس از استفاده از سایه پودری آغشته به اسپری، ممکن است پلک تان کمی مرطوب شود، اما خیلی سریع نیز خشک می گردد.

• استفاده از اسپری تثبیت کننده روی فرچه سایه سبب می شود در تمام طول روز سایه شما یکنواخت باقی بماند و پلک چشم تان چروک به نظر نرسد.

3 اسپری تثبیت کننده و فیکساتور آرایش

3- فیکساتور را روی فرچه کانسیلر زیر چشم نیز اسپری کنید.

از کانسیلر زیر چشم برای پوشاندن سیاهی زیر چشم و نیز درخشان تر شدن چشم ها استفاده می شود. انگشت تان را به کانسیلر زیر چشم آغشته کرده و در چند نقطه زیر چشم ضربه بزنید. سپس فیکساتور را روی فرچه کانسیلر اسپری و آن را روی نقاطی که کانسیلر زده شده، زیر چشم استفاده نمایید.

• با آغشته کردن فرچه کانسیلر به اسپری فیکساتور، کانسیلر زیر چشم را می توان راحت تر در زیر چشم پخش کرد.

• پوست زیر چشم خیلی حساس بوده و اسپری فیکساتور، می تواند به آن، آبرسانی کند. از سوی دیگر، اسپری فیکساتور سبب تثبیت و یکنواخت شدن کانسیلر زیر چشم شده و از چروک شدن این قسمت در طول روز جلوگیری می کند.

4 اسپری تثبیت کننده و فیکساتور آرایش

استفاده نهایی از اسپری فیکساتور

1- پیش از استفاده از اسپری فیکساتور روی صورت، بطری آن را تکان دهید. چون ممکن است عناصر آن ته نشین شده باشند.

2- پس از تکمیل میکاپ خود، فیکساتور را روی صورت تان اسپری کنید.

شما می خواهید تمام صورت تان را با اسپری بپوشانید؛ پس نباید آن را نزدیک صورتتان نگه دارید. برای این کار، بطری را با فاصله 15 تا 20 سانتی متری از صورتتان نگه دارید. سپس چند بار روی تمام صورتتان اسپری بزنید.

• برای اطمینان از این که تمام صورتتان با اسپری پوشیده شده است، اسپری را در یک شکل X در تمام صورت و سپس به صورت T از بالای صورت، حرکت دهید.

3- پس از استفاده از اسپری فیکساتور، اجازه دهید اسپری روی صورتتان، توسط جریان هوا خشک شود.

لازم نیست با دستتان اسپری را روی صورت پخش کنید تا زودتر خشک شود. این کار می تواند آرایشتان را خراب کند. خشک شدن اسپری روی صورت، خیلی طول نمی کشد.

6 اسپری تثبیت کننده و فیکساتور آرایش

4- در طول روز، اسپری فیکساتور را تجدید کنید تا میکاپتان همچنان عالی به نظر برسد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا