خانه و کاشانه

روش های از بین بردن بوی نفتالین از روی دست، لباس، محیط و وسایل خانه

نفتالین، گلوله یا قرص های کوچک و پر خاصیتی بوده که کاربردهای فراوانی دارند، اما بوی ناخوشایندشان بسیار آزار دهنده است. استفاده از آن ها باعث می شود دست ها، لباس ها و حتی محیط و وسایل خانه نیز بوی نفتالین به خود بگیرد. از آنجایی که بوی قوی و غیر قابل تحملی داشته و به راحتی و با روش های ساده نیز از بین نمی رود، اغلب افراد دائماً به دنبال راه حلی برای از بین بردن موثر این بو از وسایل و سطوح مختلف هستند. اگر شما هم جزو این افراد هستید با ما در فن تریکس همراه باشید.

برای از بین بردن بوی نفتالین از لباس و محیط خانه

1- از زغال استفاده کنید.

بوی نفتالین نه تنها خود لباس ها بلکه محیط اطراف، یعنی اتاق و کمدی که لباس ها در آن نگهداری می شود را نیز در بر می گیرد. در چنین مواقعی قرص های ذغال فعال می تواند بو را از محیط اتاق و کمد از بین ببرد. برای این کار کاسه ای را با قرص های ذغال فعال پر کرده و در اتاق به همراه لباس ها بگذارید. این قرص ها به راحتی و به طور موثری بو را از محیط و لباس ها به خود جذب می کنند و در نتیجه بو از بین می رود.

1 نحوه از بین بردن بوی نفتالین

2- لباس ها را با سرکه سفید بشویید.

لباس هایی که به شدت بوی نفتالین می دهند را می توانید با دست و یا با ماشین لباسشویی بشویید. برای شستشو با دست در لگنی آب و سرکه سفید را به نسبت مساوی مخلوط کرده و لباس ها را در آن بشویید. شستشو با ماشین لباسشویی نیز طبق معمول دیگر لباس هاست. فقط به جای شوینده باید سرکه سفید بریزید.

3- کاسه سرکه

در صورتی که بوی نفتالین از محیط اتاق و کمد از بین نرفت و یا اگر امکان شستن لباس ها را نداشتید، کاسه ای را با سرکه سفید پر کرده و در قسمتی که بو بسیار قوی تر است بگذارید. سرکه نیز بو را از محیط و لباس ها به خود جذب می کند.

– در صورت دسترسی نداشتن به سرکه ی سفید، می توانید از دانه های قهوه نیز استفاده کنید.

2 نحوه از بین بردن بوی نفتالین

4- تهویه اتاق

باد و نسیم سرد بیرون اتاق می تواند به صورت طبیعی بوی نفتالین لباس ها را از بین ببرد. لباس هایی که بوی نفتالین دارند را از کمد در آورده و در محیط بیرون از اتاق و یا در نزدیکی پنجره آویزان کنید و تا زمانی که بو به طور کامل از بین نرفته آن ها را داخل محیط های بسته قرار ندهید. این کار خود به خود بوی نفتالین محیط را نیز از بین می برد.

5- از چوب سدر استفاده کنید.

آن ها را در کمد، دراور و یا هرجایی که لباس های نفتالینی نگهداری می شود قرار دهید. چوب سدر به راحتی بوی نفتالین را جذب کرده و علاوه بر اینکه بو را از لباس از بین می برد، بوی محیطی که لباس در آن قرار دارد را نیز از بین می برد.

3 نحوه از بین بردن بوی‌نفتالین

برای از بین بردن بوی‌نفتالین از روی دست ها

1- دست هایتان را با مایع ظرفشویی لیمویی بشویید.

بوی لیمو به اندازه کافی قوی هست تا بوی نفتالین را پوشش دهد. به علاوه مواد از بین برنده ی چربی موجود در مایع ظرفشویی نیز می تواند بو را از بین ببرد. در صورتی که بو بسیار قوی بود و به روش گفته شده از بین نرفت، مقداری پودر بچه کف دست ریخته و دست ها را به هم مالش دهید تا بو از بین برود.

2- از خمیر دندان استفاده کنید.

خمیر دندانی غیر ژله ای مانند صابون را روی دست ها ریخته و دقیقاً مانند زمانی که با صابون دست ها را می شویید با خمیر دندان دست هایتان را بشویید.

3- از جوش شیرین استفاده کنید.

جوش شیرین بهترین ماده برای جذب و از بین بردن بوها است. با مقداری آب و جوش شیرین خمیری تهیه کنید و روی دست ها بمالید. اجازه دهید خمیر به مدت سه دقیقه روی دست باقی بماند و سپس ان را بشویید. این گونه بوی نفتالین به راحتی از بین می رود.

4- از آب گوجه فرنگی استفاده کنید.

آب گوجه فرنگی نیز به طور موثری بوها را از بین می برد. برای این کار کاسه ای را با آب گوجه فرنگی پر کرده و دست هایتان را به مدت 5 دقیقه در آن بخیسانید.

4 نحوه از بین بردن بوی نفتالین

5- از نارنگی یا پرتقال استفاده کنید.

مرکبات نیز بوهای بد را از روی دست ها از بین می برند. یک عدد پرتقال یا نارنگی را پوست کنده و پوست آن را روی دست هایتان بکشید تا بوی نفتالین به طور کامل از بین برود.

5 نحوه از بین بردن بوی‌نفتالین

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با روش های از بین بردن بوی قهوه از دهان و بوی استفراغ از روی مبل آشنا شوید.

>>> روش های از بین بردن بوی قهوه از دهان <<<

>>> روش های از بین بردن بوی استفراغ از روی مبل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا