موبایل و تبلت

اندروید P چگونه با مسدود کردن برنامه امنیت گوشی را ارتقا می دهد؟

ارتقای امنیتی گوشی اندروید P

این روزها، حریم خصوصی گوشی های هوشمند به مسئله ای نگران کننده تبدیل شده است. احتمالاً به همین دلیل است که گوگل، برای مقابله با این مسئله، تغییرات زیادی را در نحوه عملکرد برنامه های پس زمینه ایجاد کرده و قصد اعمال کردن آن ها را در نسخه اندروید P دارد. در واقع، به نظر می رسد که تمرکز گوگل روی حریم شخصی کاربران قرار گرفته و قطع به یقین پیشرفت هایی را در این بخش شاهد خواهیم بود.

1 ارتقای امنیتی اندروید P

نگاهی به آینده

همه ما درباره داستان های عجیب و غریب و غیرقابل باوری که در سیستم های اطلاعاتی رخ می دهد، زیاد شنیده ایم. برخی از آن ها قادر به کنترل یک دستگاه در حین اجرا در پس زمینه هستند. ابزار جاسوسی Skygofree، یکی از این نمونه هاست. این ابزار توانست 48 دستور (فرمان) مختلف را اجرا کند؛ مانند روشن کردن میکروفون گوشی، گوش دادن و ضبط صدای کاربر. البته این مسئله کمی ترسناک به نظر می رسد، چرا که حتی اگر کاربر هیچ مورد قابل پنهانی هم نداشته باشد، همین که فکر کند مکالماتش در حال شنود هستند، اصلاً برای او خوشایند نخواهد بود. طبیعی است که هیچ کس دوست ندارد افراد عام مکالماتش را بشنوند!

صرف نظر از اینکه چه برنامه ای قرار است مورد جاسوسی قرار گیرد، شیوه ی همه آن ها به یک صورت است؛ نفوذ و دسترسی به سخت افزار تلفن، در حالی که برنامه در پس زمینه در حال اجراست. اما چرا یک برنامه زمانی که در پس زمینه در حال اجرا است، نیاز به دسترسی به دوربین یا میکروفون گوشی دارد؟ جواب این سوال خیلی قطعی نیست و در واقع هیچ دلیلی برای این کار وجود ندارد. با راه اندازی اندروید P، دسترسی به این ویژگی های سخت افزاری برای برنامه های در حال اجرا در پس زمینه، مسدود خواهد شد. این به این معنی است که با ارتقاء سطح امنیتی اندروید، اندروید P کاری می کند که برنامه ها نتوانند در پس زمینه به دوربین و میکروفون دستگاه دسترسی داشته باشند.

2 ارتقای امنیتی اندروید P

پروژه متن باز اندروید که به اختصار AOSP نامیده می شود، تعهداتی را تنظیم کرده که می تواند برنامه های پس زمینه را از دسترسی به دوربین، مسدود کند (از دسترسی برنامه های پس زمینه به دوربین، جلوگیری کند). بخش دوم این تعهدات، مربوط به جلوگیری از دسترسی برنامه های پس زمینه به میکروفون گوشی است. این دو قابلیت، در اندروید P به مرحله ظهور رسیده و در گوشی های گوگل پیکسل قابل دسترسی است.


برای اطلاع از نحوه حل مشکلات گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2XL به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه حل مشکلات گوشی پیکسل 2 و پیکسل 2XL <<<


آنچه اکنون شما می توانید انجام دهید

اگر چه کار گوگل در جلوگیری از دسترسی برنامه های در حال اجرا به دوربین و میکروفون در نسخه جدید اندروید، جالب است، اما روش هایی هم وجود دارد که می توانید در حال حاضر به کمک آن ها، از جاسوسی برنامه ها جلوگیری کنید.

بررسی دسترسی برنامه ها (App Permissions) یا مجوزهای برنامه

اگر چه شما نمی توانید مانع از دسترسی برنامه های در حال اجرا به برخی مجوزها شوید، اما می توانید برخی از آن ها را کنترل کنید. برای انجام این کار، به منوی Settings گوشی خود بروید و سپس قسمت “Apps” را باز کنید. (در اوریو گزینه “Apps & Notifications” را انتخاب کنید).

3 ارتقای امنیتی اندروید P

کاری که پس از آن باید انجام دهید به نسخه اندروید گوشی شما بستگی دارد:

• اندروید نوقا: از گوشه بالایی، منوی Settings و سپس “App Permissions” را انتخاب کنید. در گوشی های سامسونگ گلکسی، “App Permissions” را در منوی تنظیمات برنامه خواهید یافت.

• اندروید اوریو: از صفحه “Apps & Notifications”، “App Permissions” را انتخاب کنید.


با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه غیرفعال کردن موقت نوتیفیکیشن در اندروید اوریو آشنا شوید.

>>> غیرفعال کردن موقت نوتیفیکیشن در اندروید اوریو <<<


4 ارتقای امنیتی اندروید P

پس از باز کردن “App Permissions”، یکی از مجوزها را انتخاب نمایید تا ببینید که کدام برنامه ها می توانند به آن دسترسی داشته باشند. برای مثال، ما مجوز Microphone را انتخاب می کنیم.

5 ارتقای امنیتی اندروید P

همان طور که در حال حرکت در لیست برنامه ها هستید، از خود بپرسید که چرا این برنامه ها باید به میکروفون دسترسی داشته باشند. مثلاً اینستاگرام برای ضبط فیلم نیاز به دسترسی به میکروفون دارد؛ بنابراین دسترسی به میکروفون برای اینستاگرام، منطقی است. اما دلیل این موضوع برای برخی از برنامه های دیگر، اصلاً روشن نیست. اگر برنامه ای برای شما مشکوک بود، بهتر است مجوز آن را غیرفعال کنید.

اگر هم در آینده نیاز به فعال کردن دسترسی غیرفعال شده داشتید، می توانید آن را مجدداً غیر فعال کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا