سلامت

موارد و نحوه استفاده های پزشکی و درمانی از برگ فلفل بتل

آیا می دانستید برگ های فلفل بتل جنبه ی دارویی داشته و برای سلامتی انسان مفید است؟

برگ های بتل سال هاست که بخش جدایی ناپذیری از فرهنگ مردم هند و آفریقاست. در پزشکی هندی و چینی نیز جایگاه ویژه ای داشته و گفته می شود تا 400 سال قبل از میلاد در طب آیوردای هندی وجود داشته است. عصاره ی این برگ ها حاوی ترکیباتی است که سرطان، دیابت و عفونت های دندانی را دفع می کند. فن تریکس شما را با تمامی خواص، فواید و مزایای استفاده از برگ های فلفل بتل آشنا خواهد کرد.

برگ های فلفل بتل چیست؟

1 موارد استفاده از برگ فلفل بتل

فلفل بتل متعلق به خانواده ی فلفل های سیاه است. حدود 100 گونه از این فلفل وجود داشته که 40 گونه ی آن در هند یافت می شود. متون مقدس باستان اهمیت این برگ ها را در ابعاد اجتماعی، مذهبی و فرهنگی بسیار توضیح داده اند. طب عامیانه نیز معتقد است برگ بتل می تواند به درمان موثر سردرد، خارش، ورم پستان، بریدگی، خراش و ساییدگی، یبوست و انواع آسیب و جراحت کمک کند. روغن اسانس آن نیز خاصیت ضد باکتری و ضد قارچی دارد.

خواص و فواید برگ های فلفل بتل چیست؟

1- به کنترل و مدیریت دیابت کمک می کند.

برگ بتل قرمز می تواند سطح قند خون را کاهش دهد. زیرا حاوی مولکول های فعال به نام تانن بوده که دارای خواص ضد دیابتی است. آلکالوئید بتل با مهار جذب گلوکز در روده، میزان قند خون را کاهش می دهند. همچنین این برگ ها حاوی انواع پلی فنول هایی است که دارای قدرت آنتی اکسیدانی عالی هستند. این مولکول ها از سلول های پانکراس در برابر آسیب های رادیکال های آزاد محافظت می کنند.

در هند، خوردن برگ بتل پس از وعده های غذایی یک عمل معمول است. مطالعات اثبات کرده است که این عمل می تواند قند خون بالا را کاهش دهد. دوزهای تنظیم شده از عصاره این برگ نیز کاهش وزن را در حیوانات مبتلا به دیابت کنترل می کند. بنابراین، می توان گفت که برگ بتل نقش مثبتی بر متابولیسم گلوکز و دیابت دارد.

2- سلامت دندان را ارتقا می دهد.

2 موارد استفاده از برگ فلفل بتل

برگ های بتل می تواند به جلوگیری از عفونت های دهانی و دردهای دندانی کمک کند. همچنین می تواند باعث استحکام لثه ها شود.

3- بهبودی زخم را تسریع می بخشد.

استرس اکسیداسیو بالا مثل وجود رادیکال های آزاد در بدن، می تواند بهبودی زخم را به تاخیر اندازد. تاخیر در بهبودی زخم، یکی از عوارض مهم دیابت نوع 1 بوده و عصاره ی گیاهی برگ های بتل می تواند در بهبودی سریع زخم های این نقاط حساس موثر باشد.

این درمانگر کلاسیک زخم، شامل پنی فنول هایی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی بوده و فعالیت آنزیم های تمیز کننده ی رادیکال های آزاد مثل سوپراکسید دیسموتاز و کاتالاز را در بدن افزایش می دهند.

مطالعات نشان می دهد که اعمال عصاره ی برگ، روی زخم، کلاژن را افزایش داده و باعث بهبود سریع زخم و بازسازی بافت می شود.

4- سرفه و احقان را کاهش می دهد.

3 موارد استفاده از برگ فلفل بتل

طبق ادعای طب سنتی، برگ بتل می تواند سرفه را تسکین داده و یا درمان کند. این برگ ها در روغن خردل خیس می شوند؛ سپس روغن را گرم کرده و به سینه می مالند تا گرفتگی و اخلاط را در ریه ها کاهش دهد.

آب برگ های این گیاه به همراه عسل، برای خلاص شدن از خلط و سرفه ی مرطوب به لطف طعم گرم و فلفلی آن برای کودکان بسیار مفید است. گفته می شود که این گیاه می تواند برونشیت را نیز درمان کند. اسانس های موجود در برگ ها نقش مهمی در این ویژگی دارند.

5- می تواند به مبارزه با سرطان کمک کند.

برگ های بتل حاوی مقدار زیادی ماده ی سرطان زا به نام سافرول است؛ ولی با این حال با ماده ای به نام dihydroxychavicol و اوژنول متابولیزه شده و هر دوی این مواد با ادرار از بدن دفع می شود. در نتیجه برگ بتل دارای خواص آنتی اکسیدانی، ضد قارچی و ضد سرطانی است. مگر اینکه با توتون و تنباکو مخلوط شده که موجب سرطان های دهانی می شود.

مضرات و عوارض جانبی برگهای بتل چیست؟

گفته می شود جویدن برگ های این گیاه ممکن است:

– ویژگی های سایکو اکتیو (فعال کننده روان) داشته باشد.
– روی سیستم عصبی مرکزی تاثیر بگذارد.
– باعث سرطان دهان و مری شود.
– میکروبیوم ها دهان را از بین ببرد.
– تأثیر منفی بر بارداری، زایمان و رشد جنین داشته باشد.

به همین دلیل توصیه می شود در مصرف آن زیاده روی نشود.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا