تغذیهسلامت

مواد غذایی که هرگز نباید بصورت منجمد و فریز شده خریداری شوند

6 ماده غذایی که هرگز نباید بصورت منجمد خریداری شوند:

این مسئله که ما انسان ها موجودات راحت طلبی بوده و هر چیزی را به صورت آماده و بدون زحمت می خواهیم، مسئله ای غیر قابل انکار است که به جرئت می توان گفت در مورد همه ی انسان ها صدق می کند. همین امر باعث می شود که هنگام رفتن به فروشگاه برای تهیه ی مواد غذایی، پرسه زدن در قفسه ی غذاهای منجمد نقش مهمی را در خریدمان داشته و انتخاب چندین ماده ی غذایی فریز برای هر چه راحت تهیه کردن شام و ناهار و حتی صبحانه از قلممان نیافتد. اما از آنجایی که سلامتی بزرگترین موهبت الهی است و اساس غذا خوردن نیز برای حفظ سلامتی است، توجه به غذاهای مصرفی از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

آشپزهای بزرگ و به نام همچنین متخصصان تغذیه، خرید برخی مواد غذایی به صورت منجمد را به دلیل خطرات جدی که برای سلامتی دارد ممنوع می دانند. آشنایی با این مواد غذایی منجمد برای خودداری از خرید آن ها و حفظ سلامتی ضروری است.

1- سیب زمینی سرخ شده

1 ممنوعیت خرید مواد غذایی منجمد

خوردن سیب زمینی سرخ شده حتی به صورت تازه بخاطر چربی و روغن زیادی که به خود می گیرد و روغن آن که در حین سرخ شدن می سوزد، بسیار مضر بوده و اصلاً دوست دار قلب و سلامتی انسان نیست. حال همین ماده ی خطرناک اگر منجمد شده و مجدداً ذوب شود، مضرات آن دو برابر شده و برای سلامتی قلب بسیار خطرناک است.

2- وعده های غذایی آماده

2 ممنوعیت خرید مواد غذایی منجمد

همه ی ما می دانیم که فریز کردن از کیفیت غذای پخته شده می کاهد و مواد مفید آن را از بین می برد. به علاوه خوردن غذای پخته و فریز شده به شدت روده را اذیت کرده و باعث یبوست می شود. پس سعی کنید به جای خرید وعده های آماده ی منجمد، وعده های تازه، سالم و سرشار از مواد مغذی تهیه کنید.

3- پیتزای منجمد

3 ممنوعیت خرید مواد غذایی منجمد

پیتزای منجمد از جمله غذاهای پرطرفدار در فروشگاه ها بوده که بیشترین فروش و بیشترین ضرر را دارد. شاید هر بار که برای خرید به فروشگاه مراجعه می کنید، حتماً باید این نوع پیتزاها را تهیه کنید. اما توجه داشته باشید که نان و سبزیجات موجود در پیتزا، که ابتدا فریز شده و بعد پخته می شوند از کیفیتشان به شدت کاسته شده و هضم بسیار سختی خواهند داشت. زیرا پیتزا حاوی مواد مختلف بوده که نوع هضم متفاوتی دارند. در نتیجه دستگاه گوارش آسیب می بیند. از نظر مزه نیز پیتزای یخ زده بسیار بی مزه تر از پیتزای تازه است.

4- بیگل

4 ممنوعیت خرید مواد غذایی منجمد

بیگل نوعی نان است که خمیر آن پیش از پخت جوشانده می شود تا نانی متراکم و مقوی و نرم به دست آید که راحت جویده شود. انجماد بیگل باعث از دست رفتن مواد مغذی آن و سفت و سخت شدن بافت آن می گردد که جویدن آن دشوار تر می کند. به علاوه خوردن بیگل منجمد شده ای که ذوب شده، در برخی افراد ایجاد حالت تهوع و استفراغ کرده و باعث مسمومیت می شود.

5- نان

5 ممنوعیت خرید مواد غذایی منجمد

مصرف نان به صورت فریز شده نیز باعث بروز مشکلات گوارشی می شود. به علاوه نانی که یخ زده و ذوب می شود نان بیاتی بوده که در مدت زمان بسیار کوتاهی باکتری ها روی آن فعال شده و آن را آلوده و کپکی می کنند. ممکن است به هوای تازه بودن نان و گسترش نیافتن کپک، خرابی و فساد آن به چشم نیاید و باکتری ها وارد بدن شود.

6- ساندویچ های سرد فریز شده

6 ممنوعیت خرید مواد غذایی منجمد

ساندویچ های سردی که اغلب با مواد خام و در محیط هایی غیر بهداشتی تهیه می شوند، سرشار از میکروب و آلودگی می باشند. از آنجایی که طبخ و حرارتی وجود ندارد تا میکروب ها را از بین ببرد، میکروب ها و باکتری ها در آن پایدار مانده و با یخ زدن نه تنها از بین نمی روند، بلکه وقتی یخ مواد باز می شود عملکردی پر قدرت تری از خود نشان می دهند. به همین دلیل خوردن ساندویچ های سرد یخ زده برای سلامتی بسیار مضر است.

در پایان یادآور می شویم که برخی مواد غذایی حتما باید در فریزر نگهداری شوند. برای آشنایی با این مواد غذایی به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> نگهداری مواد غذایی در فریزر <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا