روانشناسی

چگونه با یک بحران خانوادگی کنار آمده و آن را حل نماییم؟

هر خانواده ای ممکن است در برخی شرایط و حداقل یکبار، دچار بحران شده باشد؛ بستری شدن یکی از اعضای خانواده در بیمارستان، تصادفات، از کار بیکار شدن سرپرست خانواده، بحث و مشاجره زیاد اعضای خانه و صدها نوع دیگر از بحران های خانوادگی. با این حال، راه هایی وجود دارد که می توان به کمک آن ها، از عهده چنین بحران هایی بر آمد و حتی گاهی می توان آن ها را تغییر داد. این مقاله به شما کمک می کند تا در شرایط بحرانی، بتوانید به زندگی خود مانند قبل ادامه داده و روش های فائق آمدن بر بحران های زندگی را بیاموزید.

مراحل

1- کمی وقت بگذارید و به خود بقبولانید که ممکن است این اتفاقات و بحران ها برای هر کسی پیش بیاید.

ممکن است برای هر شخصی این اتفاق بیافتد که خودش یا یکی از افراد خانواده اش در بیمارستان بستری شوند؛ همچنین باید بدانید که مرگ ممکن است برای هر کسی اتفاق بیافتد! شاید این موضوع کمی سخت باشد؛ به ویژه در شرایطی که زندگی قبلی شما بدون مشکل بوده یا اینکه به مرگ اعتقاد نداشته باشید. اما برای بهبودی خود، حتماً باید برخی عقاید خود را تغییر دهید.

• فراموش نکنید که تمام افراد دنیا، حتماً مشکلاتی در زندگیشان دارند، اما مهم این است که روی مشکل، درجا نزنید و یا آن را حل کنید یا از کنار آن عبور نمایید. بنابراین، چیزی را که اتفاق افتاده بپذیرید اما مواظب باشید که احساساتتان را برای مدت طولانی درگیر نکند.

1 حل بحران خانوادگی

2- قدرت و توانایی خود را در رابطه با برخورد با مشکل و حل آن، تجزیه و تحلیل کنید.

ببینید چه کاری می توانید انجام دهید تا مشکلات یا قسمتی از آن را حل کنید. با خودتان کاملاً صادق باشید. حتی می توانید برای خودتان چند ایده خنده دار هم مطرح کنید تا کمی حال و هوا و روحیه تان عوض شود. آنچه را هم که نمی توانید انجام یا تغییر دهید را نیز بپذیرید. در این مورد هم با خود روراست باشید. هیچ فردی کامل نیست و نمی تواند تمام مسائل را برطرف نماید؛ و همه چیز در کنترل شما نیست!

3- کارهایی را که می توانید انجام دهید، مرور کنید و مناسب ترین و عاقلانه ترینِ آن ها را انتخاب نمایید.

در این مورد، به محدودیت های زمانی، مکانی و پولی فکر کنید.

• به این موضوع نیز فکر کنید که شما بیشتر، مایل به انجام چه کاری هستید و برای انجام آن، به چه افراد یا چیزهایی نیاز دارید.

2 حل بحران خانوادگی

4- برای کاری که تصمیم به انجام آن گرفته اید، برنامه ریزی کنید.

اینکه آن را باید چه زمانی، در چه جایی و به کمک چه افرادی انجام دهید. پس از برنامه ریزی، آن را با یک شخص یا اشخاص مورد اعتماد و منطقی در میان بگذارید تا شاید بهتر بتوانند به شما کمک کنند.

5- پس از برنامه ریزی و دنبال کردن آن، اگر به کمک و راهنمایی کسی احتیاج داشتید حتماً از او بخواهید به شما کمک کند.

در رابطه با مشکلات خانوادگی، می توانید از کمک خواهر، برادر یا والدین بهره مند شوید. اگر به پول نیاز دارید، می توانید از دوستتان قرض بگیرید.

• اگر کسی هست که می تواند به شما کمک کند، حتماً مسئله را با او در میان بگذارید. در غیر این صورت، ممکن است مشکلات شما را تحت فشار قرار داده و شما را به سمت اعتیاد به اینترنت، مواد مخدر و … سوق دهند. این مسائل، در طولانی مدت واقعاً عذاب آورند و سبب به وجود آمدن مسائل بزرگی در آینده می شوند.

3 حل بحران خانوادگی

6- دیگر اعضای خانواده را دلداری دهید و به آن ها نیز کمک کنید تا آرام تر باشند. این کار، به آن ها آرامش و تسلی می دهد به خصوص اگر جوان تر از شما باشند.

7- اگر بحران خانوادگی شما، بحث و مشاجره اعضای خانواده است، سعی کنید طرف هیچ کسی را نگیرید و حرف حق را بزنید.

اگر مدام از یکی از طرفین طرفداری کنید، طرف مقابل، احساس سرخوردگی خواهد کرد.

8- مشکلات یا بحران پیش آمده را بپذیرید اما به آن ها اجازه ندهید کنترل زندگی شما را در دست بگیرند.

قبول کنید که همه افراد دنیا، مشکلاتی دارند و هیچ کس بدون مشکل نیست!

4 حل بحران خانوادگی

همچنین می توان مشکلات خود را با استفاده از قوه ی تخیل حل نمود. برای مطالعه متن کامل نحوه حل مشکلات بر اساس قوه تخیل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> حل مشکلات به وسیله قوه تخیل <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا