فضای مجازی

بهترین سرویس های وُیپ VOIP کدامند؟

بهترین سرویس های VOIP

امروزه فناوریِ صدا روی پروتکل اینترنت که به اختصار، Voice Over Internet Protocol) VOIP) گفته می شود، طرفداران زیادی پیدا کرده اند. این تکنولوژی، نسبت به تلفن های ثابت و خدمات مربوط به آن، قابلیت های بسیار بیشتری دارد. همچنین می تواند برنامه ها و اپلیکیشن های تلفن همراه را تکمیل کرده و حتی در برخی موارد، می تواند جایگزین آن ها گردد. با همه این تفاسیر، شاید لازم باشد بدانید کدام سرویس های VOIP، بهتر هستند.

1 سرویس ویپ VOIP

اگر می خواهید با دوست خود یک تماس تصویری برقرار کنید، حتماً این مقاله را دنبال کنید تا بدانید بهترین برنامه و سرویس برای برقراری ویدئو چت یا تماس تصویری کدام است.

اسکایپ (Skype)

2 سرویس ویپ VOIP

احتمالاً یکی از بهترین، معروف ترین و قدرتمندترین VOIP تا به امروز، اسکایپ است که به لطف خدمات موفقیت آمیز آن، بیش از یک دهه است که مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه کمپانی مربوط به اسکایپ خصوصی شده و توسط مایکروسافت مدیریت می شود. این به این معنی می باشد که اسکایپ با ویندوز 10 هماهنگ شده است و خدمات این نرم افزار برای وب، مک او اس ایکس (Mac O S X)، لینوکس (Linux)، سیستم عامل های اصلی موبایل و حتی ایکس باکس (Xbox) و برخی تلویزیون های هوشمند نیز قابل استفاده است. این سرویس، حتی اگر برخی برنامه های شخص سوم از آن جدا شده باشند، مرتباً در حال ارتقاء، بهبود و پیشرفت است.

تماس های صوتی و تصویری نرم افزار اسکایپ، در تمام نقاط جهان رایگان است. در واقع، با این نرم افزار می توان، ارتباطی صوتی و تصویری رایگان با دیگر کاربران این برنامه برقرار کرد. البته با خرید اعتبار اسکایپ، می توانید با خطوط تلفن ثابت نیز تماس برقرار کنید.

گوگل هنگ اوت (Google Hangouts)

3 سرویس ویپ VOIP

یکی دیگر از سرویس های VOIP، پیام رسان هنگ اوت بوده که محصول گوگل و از رقیبان اسکایپ می باشد. برنامه هنگ اوت معمولاً برای چت استفاده می شود، اما برای پیام های متنی رایج و نیز برقراری تماس های صوتی و تصویری از طریق خطوط تلفن ثابت هم می تواند مورد استفاده قرار گیرد. برقراری تماس با این سرویس برای اکثرِ شماره ها در امریکا رایگان بوده و برای کشورهای دیگر نرخ تماس با این نرم افزار متغیر است.

نرم افزار هنگ اوت، روی جدیدترین تلفن های اندروید قابل استفاده بوده و کاربران می توانند به جای استفاده از SMS، از این نرم افزار برای چت و حتی چت های گروهی استفاده کنند. با نصب Hangouts Dialer، امکان برقراری تماس های تلفنی وجود دارد. برنامه های هنگ اوت روی دسکتاپ و از طریق کروم، و روی آیفون ها و آیپدها نیز قابل دسترسی هستند.

Vonage

4 سرویس ویپ VOIP

Vonage، بهترین VOIP شناخته شده در امریکا و یکی از بهترین خدمات تماس های تلفنی از طریق اینترنت در سایر کشورها می باشد. هزینه استفاده از این سرویس در کشورهای مختلف متغیر است.

Vonage پس از نصب، با گوشی های تلفن ثابت کار می کند و اپلیکیشن های تلفن همراه به کاربران اجازه می دهد تا از طریق شماره Vonage خود بتوانند تماس گرفته یا تماس دریافت کنند. سرویس Vonage، همچنین می تواند از ویژگی های پیشرفته تر مربوط به تلفن های ثابت نظیر کالر آی دی (visual voicemail ،(caller ID، تماس های سه طرفه، تماس برگشتی و حالت “بدون مزاحمت” نیز پشتیبانی کند. متقاضیان می توانند بسته های Starter Package را برای نصب و راه اندازی سرویس Vonage که نیازی هم به فرد متخصص ندارد به صورتِ تماس رایگان با شماره های مربوط به این خدمات، دریافت کنند.

رینگ سنترال (Ring Central)

5 سرویس ویپ VOIP

اساس رینگ سنترال در بریتانیا (UK) بوده و یکی از بهترین سرویس های VOIP در جهان است. کاربران این سرویس مشتری و مصرف کننده های معمولی نمی باشند و اغلب افرادی هستند که اهداف کسب و کاری و تجاری دارند. ویژگی های بسیار پیشرفته ای که از یک سرویس درجه یک انتظار می رود، در رینگ سنترال وجود دارد. از مزیت های این سرویس تأکید بر امنیت، راحتی در استفاده، ارائه سرویس با کیفیت انتقال صدا و پیام متنی و … است که تمامی این وظایف را به خوبی انجام می دهد.

Ooma Telo

6 سرویس ویپ VOIP

سرویس اوما در رقابت با Vonage بوده و به لطف داشتن پلت فرم اختصاصی که سبب رمزگذاری تماس ها شده، خود را برتر می داند. این سرویس توسط یک دستگاه کوچکِ شبیه روتر که می تواند به گوشی های تلفن ثابت وصل شود، راه اندازه می گردد. این سرویس از صندوق صوتی و دیگر ویژگی های استاندارد تلفن های ثابت، پشتیبانی می کند.

کاربرانی که انتظارات بیشتری از VOIP دارند، می توانند از سرویس Ooma Premier استفاده کنند که با پرداخت حدود 10 دلار در ماه، قابل دسترسی است. Ooma Premier همچنین خانه های هوشمندی که هیچ یک از سرویس های دیگر را نمی پذیرند یا با آنها مچ نمی شوند، را پشتیبانی می کند.

کدام سرویس بهتر است؟

اسکایپ و هنگ اوت، سرویس های خوبی هستند. به ویژه برای کاربرانی که نمی خواهند برای سرویس های جدید، سرمایه گذاری کنند. اسکایپ، Vonage و اوما، به دلیل داشتن ویژگی های بیشتر برای کسب و کارها مناسب می باشند. Vonage احتمالاً برای کاربران خانگی که می خواهند جایگزینی برای تلفن ثابت داشته باشند، بهترین گزینه است. در حالی که اگر برای کسب و کارهای تجاری و برقراری کنفرانس های تلفنی نیاز به یک VOIP کامل داشته باشند، رینگ سنترال بهترین گزینه خواهد بود.

برای اطلاعات بیشتر خود مقالات زیر را نیز بخوانید.

>>> چگونه با مک بوک تماس تلفنی برقرار کنیم؟ <<<

>>> چگونه یک فیس تایم گروهی در آیفون راه اندازی کنیم؟ <<<

>>> نسل پنجم شبکه بی سیم 5G <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا