تکنولوژیراهنمای خرید

نقد و بررسی ساعت هوشمند نوکیا استیل HR | قسمت دوم

در قسمت اول این مقاله با طراحی زیبای ساعت های هوشمند نوکیا استیل اچ آر Nokia Steel HR آشنا شدید. هم اکنون در این قسمت از مقاله فن تریکس عملکرد و مشخصات کلی این ساعت هوشمند را به شما معرفی خواهیم کرد.

مشخصات، عملکرد و تناسب اندام

• ویژگی های تناسب اندام این ساعت نسبت به دیگر ابزارهای ردیاب (پایشگر) تناسب اندام، محدود است.

• دارای توانایی پیگیری و ردیابی شنا، پیاده روی و دویدن است.

• ردیاب ضربان قلب کمک می کند تا داده های مربوط به تناسب اندام، دقیق تر باشند.

ساعت نوکیا استیل اچ آر نمی تواند همانند دیگر ابزارهای پایشگر سلامت موجود در بازار، بخوبی ویژگی های تناسب اندام را پایش کند. اما یک ویژگی بسیار مفید در این ساعت، شمارش تعداد گام ها است، زمانی که فرد شروع به پیاده روی یا دویدن می کند. در این ساعت ردیابی یا شمارش گام ها دقیق بوده و نتایج حاصل، با نتایجی که از دیگر ابزارهای مشابه در یک مسافت مشخص بدست آمده، مشابه است.

1 ساعت هوشمند نوکیا

مهمترین و برجسته ترین ویژگی ساعت نوکیا استیل اچ آر، ردیاب ضربان قلب در قسمت پشت ساعت است. این ردیاب دقیقاً روی قسمت مچ دست قرار گرفته و با گرفتن میانگین ضربان قلب هر نیم ساعت یکبار، آن را به نمایش می گذارد.

همچنین زمانی که فرد در حال ورزش است، این ساعت بطور مداوم تعداد ضربان قلب را اندازه گرفته و همه ی این اطلاعات را در قسمت برنامه های این ساعت، در دسترس قرار می دهد.

اگر فکر می کنید ضربان قلب شما بالا است، دکمه کنار ساعت را دوبار فشار داداه تا تعداد دقیق ضربان قلب خود را ببینید.

اطلاعات بدست آمده از این ساعت با دیگر ابزارهای مشابه مقایسه شده و نتایج مشابهی بدست آمده است، اما این اطلاعات، 100% قابل اطمینان نیستند؛ کیفیت ردیاب ضربان قلبِ این ساعت، برای دویدن یا پیاده روی های طولانی مناسب است، اما برای تمرینات حرفه ای، بهتر است یک نوعِ اختصاصی از ردیاب تناسب اندام تهیه شود.

از این ساعت حتی می توان در استخر هم استفاده کرد. این ساعت در مدت زمانی که فرد در استخر است، شنا را پایش کرده و نتایج را نشان می دهد.

ساعت نوکیا استیل اچ آر، می تواند کیفیت خواب را نیز نشان دهد و به نظر می رسد که نتایج آن دقیق است. البته بستن ساعت در خواب، باعث اذیت شدن فرد می شود.

همچنین این ساعت دارای یک آلارم بوده، که با ویبره ی آرام روی دست، به فرد برای بیدار شدن، هشدار می دهد. بنابراین دیگر نیاز به تنظیم آلارم گوشی نیست.

البته لازم به ذکر است که ویبره آن بسیار آرام است و شاید برای بیدار کردن برخی افراد با خواب سنگین، کافی نباشد.

اپلیکیشن و قابلیت های ساعت نوکیا

• استفاده از برنامه هایی که برای بررسی وضعیت فرد به کار می رود، راحت است.

• با انواع آیفون ها، اندروید و با اپلیکیشن های موبایل، سازگار است؛ مطالب زیر را بخوانید تا ببینید آیا با گوشی شما هم کار خواهد کرد یا خیر؟

اپلیکیشن Health Mate app یکی از مفید ترین برنامه های ساعت نوکیا استیل اچ آر بوده و شباهت زیادی با اپلیکیشن ویتینگز (original Withings app) دارد، البته با یکسری ویژگی های اضافه شده.

این ساعت برای کسانی که خواهان تمام ویژگی های تناسب اندام هستند، طراحی نشده است، اما تعداد گام ها، جزئیات خواب و ضربان قلب را نشان می دهد و به راحتی می شود در این برنامه کاوش کرد.

هر بار که می خواهید این برنامه را باز کنید، باید روی بخش مورد نظر ضربه بزنید. مثلاً اگر می خواهید تعداد گام های برداشته، وزن یا میانگین ضربان قلب را بدانید، باید بخش مربوط به هر کدام را انتخاب کنید.

2 ساعت هوشمند نوکیا

حتی می توان وضعیت روزهای گذشته را در تب ها یا زبانه های (tabs) مختلف و با کلید stats، دنبال کرد. اگر روی آن ها ضربه بزنید، به منوی جدیدی می روید و اطلاعات کاملی را مشاهده خواهید کرد.

اگر فرد، پیاده روی طولانی داشته است، اینجا نشان داده شده و شخص می تواند خلاصه ای از فعالیت خود را ببیند.

برای پایش ضربان قلب توسط این اپلیکیشن، وضعیت شخص به طور پیش فرض هر نیم ساعت یکبار ارزیابی شده و نمودار مفیدی ارائه می شود؛ تا شخص ببیند کجا و چه ساعتی از روز، ضربان قلب به حداکثر رسیده است.

نوکیا استیل اچ آر می تواند با گوشی های، iOS یا اندروید که در دو سال اخیر عرضه شده اند، همگام و سازگار شود (به آن ها وصل شود).

اگر گوشی شما آیفون است باید iOS 8 یا بالاتر را روی آن ران کنید، در حالی که گوشی های اندروید، با اندروید 6 مارشمالو (sporting Android 6 Marshmallow) یا بالاتر کار خواهند کرد.

استثناء هایی که در مورد گوشی های اندروید وجود دارد را می توان در وب سایت نوکیا ملاحظه کرد. این برنامه در هیچ یک از موبایل های بلک بری (BlackBerry) پشتیبانی نمی شود.

باتری و شارژر ساعت نوکیا

• شارژدهی یک ماهه تنها با یکبار شارژ

• شارژدهی باتری این ساعت به اندازه عمر باتری ردیاب های تناسب اندام Moov Now trackers یا Nokia/Withings Go نیست.

• سریع شارژ می شود و نیازی به خرید چند باتری نمی باشد.

اگر شارژدهی باتری ساعت نوکیا استیل اچ آر، را با شارژدهی باتری های Activité Pop یا Go مقایسه کنیم، خواهیم دید که شارژدهی باتری ساعت نوکیا استیل اچ آر چشمگیر نیست. نوکیا، شارژدهی باتری این ساعت را 25 روز پیش بینی کرده بود؛ اما ما به شارژدهی یک ماهه رسیدیم.

بسته به مقدار استفاده از ردیاب تناسب اندامِ این ساعت، حتی می توان با یکبار شارژ کردن، بیش از یک ماه هم از این ساعت استفاده کرد.

3 ساعت هوشمند نوکیا

شارژ مجدد نوکیا استیل اچ آر، در مقایسه با دیگر ساعت هایی که از ویتینگز دیده ایم، بسیار راحت تر است. زیرا باتری آن مانند دیگر باتری ها نبوده و دارای یک پد شارژ است که فقط باید آن را به برق وصل کرد.

مدت زمان لازم برای شارژ باتری این ساعت از 0 تا 100%، کمی بیشتر از یک ساعت است.

ساعت هوشمند نوکیا برای چه کسانی مناسب است؟

4 ساعت هوشمند نوکیا

این ساعت برای کسانی ساخته شده است که خیلی به طراحی استاندارد ردیاب تناسب اندام اهمیت نمی دهند و یک ساعت با طراحی تقریباً کلاسیک می خواهند.

اما این ویژگی که این ساعت مانند یک ساعت معمولی به نظر می رسد، افراد را راغب می کند تا همیشه آن را به دست خود ببندند و تصویر دقیق تری از میزان فعالیت خود بدست آورند.

طراحی استیل اچ آر عالی است، شارژدهی آن مناسب بوده و ضربان قلب فرد را پایش می کند.

اگر تمرینات روزانه فرد فقط در حد پیاده روی، دویدن و شنا است، می تواند از این پایشگر برای پایش تناسب اندام خود استفاده کند. اما یکی از نقص های این ساعت این است که برای انواع فعالیت های دیگر، طراحی نشده است.

آیا باید آن را خرید؟

اگر به دنبال وسیله ای هستید که شما را به پیاده روی تشویق کند، ساعت نوکیا استیل اچ آر، یک گزینه عالی برای شما است.

بخاطر طراحی خاص آن و اینکه ظاهر آن طوری می باشد که ردیابی تناسب اندام آن مشخص نیست، می توان آن را در جلسات رسمی نیز استفاده کرد.

اگر تمرینات تناسب اندام شما پیچیده تر است (مانند دوچرخه سواری)، نگاهی به لیست بهترین پایشگر های تناسب اندام (best fitness tracker) انداخته و بهترین گزینه را انتخاب کنید.

رقیبان (بازار رقابتی)

برای خرید نوکیا استیل اچ آر، آماده نیستید؟

برای خرید این ساعت، تمام جوانب آن را در نظر گرفته و تمام ویژگی های آن را با محصولاتی که با آن در رقابت هستند، مقایسه کنید.

Withings Activite Pop

5 Nokia Steel HR

پس از مقایسه ویژگی های تناسب اندام این ساعت با محصولات دیگر، نوبت به مقایسه قیمت می رسد.

Activite Pop (محصول شرکت ویتینگز) که از دو سال پیش عرضه شده است می تواند گزینه خوبی برای شما به جای استیل اچ آر باشد.

Activite Pop ارزان تر از استیل اچ آر بوده و شارژدهی آن طولانی تر است اما به تکنولوژی پایش ضربان قلب مجهز نیست.

Fitbit Charge 2

6 Nokia Steel HR

اگر می خواهید بهترین پایشگر تناسب اندام در حال حاضر را بشناسید؟ Fitbit Charge 2 دارنده ویژگی های تناسب اندام بوده و از دیگر گزینه ها، ارزان تر است.

قیمت Fitbit Charge 2 از ساعت نوکیای استیل اچ آر کمتر می باشد و طراحی آن اصلاً شبیه استیل اچ آر نیست. اگر دوست ندارید ردیاب تناسب اندام شما یک شی پلاستیکی به نظر برسد، احتمالاً آن را انتخاب نمی کنید.

همچنین می توانید از مچ بند های هوشمند ضربان سنج استفاده کنید. برا آگاهی از نحوه عملکرد این مچ بند ها مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> مچ بندهای هوشمند ضربان سنج چگونه کار می کنند؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
techradar




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا