لپ تاپ و کامپیوتر

معرفی بهترین اپلیکیشن و ابزارها برای کروم بوک

قابلیت های کروم بوک

اگر یک کروم بوک عالی تهیه کرده اید و قصد دارید از تمام قابلیت های آن به بهترین نحو استفاده کنید، این مقاله را از دست ندهید. برخلاف نظر عوام، کروم بوک ها بهترین کارایی را خصوصاً با بکارگیری بهترین ابزار و اپلیکیشن ها خواهند داشت.

با ما همراه باشید تا راهنمایی های لازم در این باب را به شما ارائه دهیم.

تولید و بهره وری

1 بهترین اپلیکیشن های کروم بوک

احتمالاً شنیده اید که با استفاده از کروم بوک ها امکان انجام کارها و فعالیت های کامپیوتری وجود ندارد. می توان گفت که این نکته اصلاً درست نیست و صحت ندارد.

در ادامه به قابلیت های کروم بوک خواهیم پرداخت.

• مایکروسافت آفیس (Microsoft Office): خوشبختانه اپلیکیشن های اندروید در کروم بوک قابل دسترس است و به راحتی می توانید ورد، اکسل، پاورپوینت و وان نوت را از گوگل پلی استور دریافت کرده و آن را بر روی سیستم عامل کروم اجرا کنید. فقط کافیست یک اکانت Office 365 داشته باشید.

• گوگل درایو Google Drive: در صورتی که از مایکروسافت آفیس استفاده نمی کنید، احتمالاً برنامه هایی مانند Google Docs، Sheets و Slides که قسمت هایی از گوگل درایو می باشند، برای برآورده کردن بیشتر نیازهای شما مناسب هستند. گوگل درایو با مجموعه ی کاملی از تمام ویژگی های آفیس امکانات بیشتری را برای کاربران فراهم می کند. همچنین به دلیل مبتنی بر وب بودن، بر روی تمام دستگاه هایی با سیستم عامل کروم قابل اجراست. البته اپلیکیشن های اندرویدی این برنامه ها هم بر روی سیستم عامل های کروم قابل دسترس می باشند، اما نسخه های مبتنی بر وب در ارجحیت هستند.

• Keep یا Evernote: اگر یادداشت ها و نوشته هایتان بخشی از زندگی شماست، پس قطعاً نیاز به مکانی برای نگهداری آن ها خواهید داشت. Keep، برنامه ای مناسب برای رسیدن به این هدف است. اما اگر به دنبال برنامه ی قوی تری هستید Evernote را انتخاب کنید. هر دو نوع این برنامه ها هم به صورت اپلیکیشن و هم تحت وب قابل دسترس هستند. اما به نظر می رسد نسخه ی وب آن ها برای کاربران سیستم عامل کروم بهتر و مناسب تر است.

• Google Calendar: تقویم گوگل برای بسیاری از افراد اهمیت دارد. خوشبختانه نسخه وب و اپلیکیشن آن هر دو قابل دسترس بوده و کارایی لازم را برای کاربران دارند. به دلخواه و با توجه به نیاز های خود یکی از آنها را انتخاب کرده و لذت ببرید.

• Slack: اگر به صورت آنلاین فعالیت می کنید، بهترین برنامه برای چت گروهی Slack می باشد. Slack نیز مانند تمام برنامه های گفته شده هر دو نسخه ی اپلیکیشن و وب آن ارائه شده است. گفته می شود نسخه ی تحت وب آن انتخاب بهتری است.

• Trello یا Wunderlist : اگر فردی هستید که نوشته هایتان را لیست کرده و به دنبال برنامه ای متفاوت تر از Keep یا Evernote هستید، بهترین ابزارها برای شما Trello و Wunderlist می باشند. اگر چه هر دو نسخه ی اپلیکیشن و تحت وب این برنامه ها موجود است، اما بیشتر افراد از نسخه ی اپلیکیشن اندرویدی آن استفاده می کنند.

• Gmail یا Inbox: ایمیل جزء برنامه هایی است که نبود آن تقریباً غیر ممکن است و می توان گفت که تا حدودی همه ی افراد از آن استفاده می کنند. بهترین نسخه ها، نسخه ی وب دو برنامه ی Gmail و Inbox می باشند. (انتخاب هر کدام از این برنامه ها بستگی به ترجیح شخصیتی خودتان دارد). اما در این مورد، میزان سرعت و کارآمدی اپلیکیشن های اندروید را دست کم نگیرید. در صورت سنگین و کم سرعت بودن این برنامه ها، به سراغ اپلیکیشن اندرویدی آن ها بروید.

ویرایشگر عکس

2 بهترین اپلیکیشن های کروم بوک

یکی از نقاط ضعف موجود در سیستم عامل های کروم ویرایش عکس می باشد. اما خوشبختانه در طی چند سال اخیر نقاط ضعف آن بهبود یافته است. با وجود تعداد زیادی از اپلیکیشن های اندرویدی ویرایشگر عکس، گزینه های بسیار خوبی برای ویرایش عکس در این سیستم عامل به وجود آمده است.

• Polarr: Polarr یک برنامه ی ویرایش عکس تحت وب می باشد که تا حدودی شبیه به Adobe Lightroom است. البته نسخه ی رایگان اپلیکیشن اندرویدی آن نیز موجود است، اما به قدرتمندی نسخه ی تحت وب نمی باشد.

• Pixlr: اگر در جستجوی جایگزین مناسبی برای فتوشاپ هستید، نسخه ی رایگان تحت وب Pixlr بهترین گزینه می باشد. گفته می شود این نوع ویرایشگر عکس، تمام انتظارات یک کاربر را برآورده می کند.

• Adobe :Adobe’s Android Suite دارای هزاران نرم افزار اندرویدی است که هیچ کدام به قدرتمندی نسخه ی ویندوزی و سیستم عامل مک نمی باشند. Photoshop و Lightroom هر دو جزء بهترین برنامه ها با ویژگی ها و قابلیت های عالی هستند. اما اگر به دنبال ویژگی ها و قابلیت های بسیار خاص هستید Photoshop Mix و Sketch را به شما پیشنهاد می کنیم.

• Skitch: این برنامه را به دلیل عدم قابلیت ارتقاء و قابل دسترس نبودن در Play Store ، کمتر پیشنهاد می کنیم. با این حال یکی از ساده ترین ابزار هایی است که در سیستم عامل کروم دیده می شود.

• PicSay Pro: اگر چه این برنامه با نسخه اندرویدی ارائه می شود، اما می توان از آن در سیستم عامل کروم نیز استفاده کرد. احتمالاً یکی از دلایلی که PicSay Pro طرفداران زیادی دارد، محیط ساده و سرعت بالای آن است.


فن تریکس مطالعه مقالات “چگونه از ویرایشگر ویدئو و عکس در ویندوز 10 استفاده کنیم؟” و “بهترین اپلیکسش های عکاسی و ویرایش عکس برای آیفون” را به شما پیشنهاد می دهد.


افزونه ها

3 بهترین اپلیکیشن های کروم بوک

افزونه های زیادی در سیستم عامل کروم قابل دسترس است. در واقع چیزی که سیستم عامل کروم را عالی و جذاب می کند، همین افزونه ها می باشند.

• AdBlock: بهترین راه بلاک کردن تبلیغات در سایت ها استفاده از همین افزونه است.

• Authy: اگر سابقاً از این برنامه برای احراز هویت استفاده می کردید، هم اکنون می توانید از آن در سیستم عامل کروم نیز استفاده کنید. نسخه ی اپلیکیشن کروم این برنامه نیز موجود است.

• Ink for Google: بسیاری از سایت ها در گوگل موجود هستند که در گذشته طراحی شده و رابط کاربری زیبایی ندارند. همچنین وب سایت و اپلیکیشن های خود را دائماً آپدیت نکرده و گاهی مخاطبان را با رابط کاربری ناخوشایند رو به رو می کنند. Ink for Google این مشکل را با اضافه کردن ابزارهای طراحی به اکثر سایت های معروف گوگل حل کرده است.

• LastPass: اگر قبلاً هم کاربر LastPass بوده اید هم اکنون نیز می توانید این افزونه را به سیستم عامل کروم اضافه کرده و لذت ببرید.

• OneTab: اگر جزء افرادی هستید که همیشه تعداد زیادی تب را باز کرده و به دنبال راهی برای ذخیره ی آن ها برای مراجعه های بعدی هستید، OneTab افزونه ای است که به شما کمک می کند تا همه ی تب ها را جمع آوری و سازماندهی کنید و از به هم ریختگی سیستم جلوگیری کنید.

• Save to Pocket: اگر جزء کاربران Pocket هستید باید بدانید که این افزونه بر روی نوار ابزار و همچنین منوی راست کلیک خود دکمه ای به نام Save to Pocket قرار داده است تا سریعاً موارد و مطالب را در آن ذخیره کرده و آن را مطالعه کنید.

• The Great Suspender: همان طور که گفته شد می توانید از OneTab برای سازماندهی تمام تب های باز استفاده کنید. اما گاهی لازم می شود که یک تب را برای مدت طولانی باز نگه دارید. The Great Suspender این تب را به حالت تعلیق درآورده که می تواند ابزاری هوشمند بر اساس کارتان باشد.

ابزارهای سیستم

4 بهترین اپلیکیشن های کروم بوک

اگر چه طراحی سیستم عامل کروم بسیار ساده است، اما این بدین معنی نیست که نمی توان در مرکز سیستم دست برد.

• Chrome Connectivity Diagnostics: در صورت به وجود آمدن مشکل در اتصالات اینترنتی خود، با مراجعه به قسمت Chrome Connectivity Diagnostics مشکل را حل کنید.

• Chrome Remote Desktop: گاهی لازم می شود به کامپیوترهای دیگری که دارای سیستم عامل ویندوز با مک می باشند دسترسی پیدا کرد. این جا همان جایی است که Chrome Remote Desktop وارد میدان می شود. در واقع این گزینه راهی بسیار کارآمد برای دسترسی به کامپیوترهای دیگر می باشد. اپلیکیشنی قوی نیز برای این کار در وب استور وجود دارد. البته ورژن جدید تحت وب آن جای اپلیکیشن را خواهد گرفت.

• Chromebook Recovery Utility: این ابزار قابلیت بوت و ری استور را به کروم بوک می دهد.

• Cog: ابزاری است که آمار و اطلاعات سیستم را در لحظه نشان می دهد.

• Crouton Integration: با داشتن تنظیمات Crouton روی کروم بوک خود، می توانید لینوکس را در کنار سیستم عامل کروم اجرا کنید. بهتر است این ابزار در سیستم ادغام شود.

• File System for Dropbox: گوگل درایو عمیقاً به سیستم عامل کروم و فایل های آن متصل است. اگر جزء کاربران Dropbox می باشید، حتماً به این افزونه نیاز خواهید داشت تا Dropbox را به فایل های سیستم عامل کروم اضافه کرده و به راحتی در هر زمان و مکانی به فایل های Dropbox دسترسی یابید.

تفریحات

5 بهترین اپلیکیشن های کروم بوک

امکانات لازم برای تفریح و لذت بیشتر استفاده از کروم بوک:

• Google Play Music، Spotify و Pandora: این ها بهترین گزینه ها برای گوش دادن به موزیک هستند. این برنامه ها هم به صورت اپلیکیشن اندرویدی و هم تحت وب قابل دسترس می باشند.

• Netflix: گزینه ی پیشنهادی ما برای مشاهده ی فیلم ها با بهترین کیفیت، نسخه ی تحت وب Netflix است. اما اگر مایل هستید فیلم ها را به صورت آفلاین تماشا کنید از اپلیکیشن اندروید آن استفاده کنید.

• Google Play Books :Kindle,Google Play Books و Google Newsstand هر دو برای خواندن کتاب های الکترونیکی عالی می باشند؛ که البته Kindle نیز برای رفع این نیاز توصیه می شود.

• YouTube: یوتیوپ نیز برای همگان آشنا بوده و در عالی بودن اپلیکیشن آن شکی نیست.

در واقع می توان گفت در تبدیل اپلیکیشن های اندرویدی به سیستم عامل کروم، تنها پلت فرم اپلیکیشن ها تغییر پیدا کرد. بنابراین بسیاری از اپلیکیشن های اندرویدی بر روی سیستم عامل کروم به صورت عالی کار می کنند. به هر حال در این مقاله سعی کردیم فقط به اپلیکیشن های اندرویدی نپردازیم و به همه ی آن چیزی که کارایی لازم را برای سیستم عامل کروم دارد اشاره کنیم. امیدواریم برای شما مفید بوده باشد.

در پایان یادآور می شویم که یکی دیگر از قابلیت های کروم بوک قابلیت افزایش فضای ذخیره سازی می باشد. برای اطلاع از نحوه و چگونگی افزایش فضای ذخیره سازی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه افزایش فضای ذخیره سازی کروم بوک <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا