رپورتاژ آگهیزیبایی

معرفی انواع ماسک کلاژن ساز خانگی برای کاهش چین و چروک پوست صورت

کلاژن مولکولی پروتئینی بوده که در تمامی ‌بافت‌های بدن انسان مانند استخوان، دندان ها، غضروف و دیواره مویرگ‌ها به شکل‌ های متفاوتی وجود دارد. وجود کلاژن در پوست باعث استحکام و حفظ ساختار آن شده و می ‌تواند چین ‌وچروک‌ ها را از بین ببرد. اگر چه بدن به‌ شکل طبیعی کلاژن سازی می ‌کند، اما با افزایش سن، تولید کلاژن در بدن کمتر می ‌شود. در این مطلب ماسک های کلاژن ساز خانگی و طبیعی را به شما معرفی می ‌کنیم که به کلاژن‌ سازی پوست کمک کرده و باعث جوانسازی و شفاف شدن پوست می شوند.

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

نحوه تهیه انوع ماسک کلاژن ساز خانگی و طبیعی

1- ماسک گوجه فرنگی

گوجه فرنگی سرشارِ از آنتی ‌اکسیدان لیکوپن است (لیکوپن از پوست و کلاژن ذخیره شده در آن محافظت می کند). به همین دلیل گوجه فرنگی در برابر آسیب‌ های محیطی از کلاژن بدن محافظت خواهد کرد. همچنین ماسک گوجه فرنگی یک ضد لک بسیار عالی بوده و باعث از بین بردن جوش های صورت خواهد شد.

طرز تهیه:

یک عدد گوجه فرنگی را پوره کرده و آن را روی صورت و گردن خود بگذارید. بعد از نیم ساعت پوست خود را بشویید.

توصیه می شود حتما گوجه فرنگی را در برنامه غذایی روزانه خود نیز قرار دهید.

– در کنار گوجه فرنگی، میوه های قرمز یا نارنجی رنگ مانند انگور قرمز، توت فرنگی و میوه های دارای ویتامین C برای کلاژن سازی پوست بسیار مفید هستند. می توانید از این میوه ها هم به صورت ماسک و هم به صورت خوراکی استفاده کنید.

2- ماسک عسل و جوش شیرین

از آنجایی که عسل دارای خواص ضد باکتریایی است از آکنه و زخم جلوگیری می کند. همچنین سرشار از آنتی اکسیدان بوده که می تواند پیری پوست را به تاخیر بیندازد. جوش شیرین نیز به عنوان یک لایه بردار طبیعی عمل کرده و سلول های مرده پوست را حذف می کند. (خواص اعجاب انگیز جوش شیرین برای پوست و مو)

طرز تهیه:

یک قاشق چایخوری عسل را در یک کاسه بریزید و مقداری جوش شیرین به آن اضافه کنید تا یک مخلوط خمیری به دست آید. این خمیر را به مدت 20 تا 30 دقیقه روی صورت خود بگذارید و سپس صورت تان را بعد از مدت زمان گفته شده بشویید.

3- ماسک ماست و خیار

خیار دارای ویتامین های C ،K و آنتی اکسیدان بوده که در برابر رادیکال های آزاد، چین و چروک و پیری زودرس از پوست محافظت می کند. همچنین با داشتن مواد معدنی باعث درخشندگی و شفافیت پوست می شود.

ماست نیز خطوط و چین و چروک صورت را کاهش داده، منافذ را تنگ تر کرده و باعث از بین بردن سلول های مرده پوست می شود.

طرز تهیه:

نصف یک خیار را خرد کرده و آن را در مخلوط کن بریزید. سپس دو قاشق غذاخوری ماست به مخلوط کن اضافه کرده تا خمیری به دست آید. در صورتی که احساس می کنید قوام خمیر کم بوده و روان است، مجدداً مقداری ماست به آن اضافه کنید.

– به مدت 15 تا 20 دقیقه آن را روی صورت خود بگذارید.

– بعد از گذشت مدت زمان گفته شده آن را با آب معمولی شسته و آهسته خشک کنید. به صورت خود، مرطوب کننده زده تا رطوبت حاصل از ماسک روی پوستتان حفظ شود.

1 معرفی انواع ماسک کلاژن ساز

4- ماسک سفیده تخم مرغ و آرد برنج

برنج سرشار از ویتامین B بوده که باعث تحریک و بهبود سلول های پوست می شود. همچنین روند پیری پوست را کند کرده، سلول های مرده پوست را از بین می برد و در برابر رادیکال های آزاد، از پوست محافظت می کند. سفیده تخم مرغ سرشار از اسیدهای آمینه لایزین و پرولین بوده که باعث تقویت ساختار پوست می ‌شود؛ همچنین برای لیفتینگ و جوانسازی پوست عالی است.

طرز تهیه:

برای تهیه این ماسک، سفیده تخم مرغ را با آرد برنج مخلوط کرده تا خمیری به دست آید. سپس این خمیر را روی صورت خود بگذارید. اجازه دهید ماسک حدود ۱۵ دقیقه و تا زمانی که خشک شود و کمی کشیدگی روی پوست خود احساس کردید، روی صورت تان بماند. صورت خود را با آب سرد بشویید؛ هنگام شستن کمی پوستتان را ماساژ دهید.

بیشتر بخوانید: انواع ماسک با آب برنج برای زیبایی پوست صورت

5- ماسک موز و ماست

مواد لازم:

• نصف موز رسیده
• یک قاشق چای خوری ماست ساده

طرز تهیه:

موز را له کرده و ماست را به آن اضافه کنید و هم بزنید؛ تا مخلوط یک دست شود. سپس صورت و گردن خود را تمیز و خشک کنید.

به جز چشم ها، ماسک را روی تمام صورت قرار دهید. این کار را ۲ الی ۳ بار در هفته و به مدت ۱۰ الی ۲۰ دقیقه انجام دهید، سپس آن را با آب گرم بشویید.

همچنین می توانید نحوه استفاده از ماسک ورقه ای شیت و ماسک حباب را در مقالات زیر از وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> نحوه استفاده از ماسک ورقه ای شیت <<<

>>> نحوه استفاده از ماسک حباب <<<

“سلب‌ مسئولیت: فن تریکس در تهیه‌ این محتوای تبلیغاتی نقش نداشته و مسئولیتی در قبال صحت آن ندارد.”

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
shebreh.com




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
حسن

شما خانوما فقط بلدین پول خرج پوستتون کنید. اخه هیچ تغییری هم نمی کنید که ادم دلش خوش باشه… مثل یه مرررررررررررد باشید… مردی که از بدو تولد تا مرگش بدون هیچ لوازم ارایشی زیباتر از شماهاس…

دکمه بازگشت به بالا