گردشگری

چگونه سفری آسان و بدون استرس داشته باشیم؟

مسافرت تجربه ای شیرین و مثبت جهت ایجاد تنوع در زندگی و تغییر آب و هوا و حالت روحی و روانی در انسان بوده که می تواند با تفریح، خوش گذرانی، ماجراجویی و آرامش همراه باشد. اما همین مسافرت اگر به درستی برنامه ریزی نشده و اصولی صورت نگیرد نه تنها آرامش را به انسان نمی دهد، بلکه باعث استرس و نگرانی شده و هیچ لذتی را به همراه نخواهد داشت. بنابراین حتما نکاتی که فن تریکس به شما در این مقاله توصیه خواهد کرد را رعایت کرده تا سفری آرام و لذت بخش داشته باشید.

نکات قبل از سفر

1- هدف از مسافرت را مشخص کنید.

شاید این موضوع بسیار ساده و ابتدایی به نظر برسد، اما اولین قدم در لذت بردن از سفر، مشخص بودن هدف سفر است. زیرا هدف گام های بعدی را مشخص می کند. برای مثال اگر برای آرامش خود به مسافرت می روید، مکان های خلوت و آرام بخش مثل کنار دریا یا دل طبیعت می تواند بهترین انتخاب شما باشد. مکان هایی مثل کویر و کوه برای ماجراجویی بسیار لذت بخش هستند.

1 سفری آسان و بدون استرس

2- بودجه سفر را مشخص کنید.

اگر واقعا می خواهید سفری بدون دردسر و بدون استرس داشته باشید، باید هزینه ی سفر را برآورد کرده و از بابت بودجه ای که برای آن کنار گذاشته اید کاملا مطمئن شوید. کمبود پول در سفر پر استرس ترین اتفاق ممکن می باشد. پس تا زمانی که هزینه ی کامل سفر را فراهم نکرده اید، مسافرت نکنید. زیرا نه تنها لذت و آرامشی برایتان به ارمغان نخواهد آورد، بلکه تبدیل به تجربه ای تلخ و پر استرس می شود.

3- مسیرها و مقصد ها، مدت زمان اقامت در مقصد های مختلف، نوع اقامت و حتی نوع تغذیه را مشخص کنید.

اکنون میزان بودجه ی سفرتان مشخص است. پس با توجه به بودجه می توانید مقصدهایی که در طول سفر قصد اقامت در آن را دارید و کیفیت سفر و حتی وسیله ی نقلیه را مشخص کنید. هر چه برنامه ریزی سفر از قبل مشخص باشد، سفر آسان تر و استرس آن نیز کمتر بوده و در نتیجه لذت سفر نیز بیشتر خواهد بود. اگر بتوانید تمام لحظات سفر را از قبل برنامه ریزی کنید، مطمئنا از تمام لحظه های آن لذت خواهید برد.

2 سفری آسان و بدون استرس

4- از چند روز قبل از سفر، اقدام به آماده کردن اسباب سفر کنید.

این کار باعث می شود تا اگر در برخی وسایل مورد نیاز سفر، مثل مدارک و اسناد لازم مشکلی وجود داشت، وقت کافی برای رسیدگی به آن را داشته باشید. بنابراین تمام وسایل مورد نیاز خود را فراهم کنید.

– همیشه برای دسترسی به مقداری پول به غیر از بودجه ی اختصاصی سفر، برنامه ریزی کنید.

5- با ذهنی باز سفر کنید.

در انتظار چیزهای غیر منتظره باشید. ممکن است فرهنگ های مختلف، سبک زندگی متفاوت انسان ها و غذاهای گوناگون و حتی در سفرهای خارجی زبان های متفاوت را ببینید. سفر یعنی همین! تجربه چیزهای مختلف از منظری متفاوت. پس اصلا لازم نیست به خود استرس وارد کنید. قبل از سفر در مورد مقصدتان مطالعه کرده و تدابیری را در مواجهه با این تفاوت ها بیاندیشید. این کار استرس را کم کرده و لذت سفر را بیشتر می کند. ماهیت سفر لذت و آرامش است. پس با استرس آن را خراب نکنید.

3 سفری آسان و بدون استرس

6- سفر را خاطره ساز کنید.

در لحظه زندگی کرده و از روتین و روال زندگی دور شوید. از سفر لذت ببرید و تجربه های جدید را با عکاسی ثبت کنید. بعدها با یادآوری لذت های سفر به آرامش خواهید رسید.

4 سفری آسان و بدون استرس

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا