تغذیهزیباییسلامت

خواص و فواید روغن ساسافراس sassafras برای پوست و سلامتی

روغن ساسافراس

گیاه ساسافراس ، بومی شرق امریکای شمالی و شرق آسیاست. از این گیاه به عنوان ادویه و طعم دهنده و برای بوی غذا، استفاده می کنند. ساسافراس، یک گیاه خاص و بسیار مفید است که هر قسمت آن یعنی ریشه، پوست درخت، برگ ها و گل ها، فوایدی دارند. اسانس ساسافراس، عمدتاً از پوست درخت و ریشه آن استخراج می شود. چرا که این قسمت ها حاوی غلظت زیادی روغن هستند. روغن و اسانس ساسافراس نیز مانند دیگر روغن ها، در فروشگاه های مواد غذایی و عطاری ها در دسترس می باشد. از زمان های خیلی قدیم، ساسافراس به عنوان گیاه دارویی و معطر، استفاده می شده است.

2 کاربرد روغن ساسافراس

خواص و فواید روغن ساسافراس

1- درمان شپش سر

روغن ساسافراس در درمان شپش سر بسیار مؤثر است. برای این کار، کافی است چند قطره روغن ساسافراس را درون مقداری آب بریزید و از این محلول برای شستن سر، استفاده نمایید. برای رسیدن به نتیجه مطلوب، هفته ای یکبار سرتان را با این محلول بشویید و این روند را تا یک ماه ادامه دهید.

– همچنین می توانید با استفاده از خمیر دانه سیب شکری شپش سر را درمان کنید.

2- استفاده به عنوان روغن ماساژ

می توانید برای ماساژ دادن بدنتان از روغن ساسافراس استفاده کنید. روغن ساسافراس، پوست های آسیب دیده و آلرژی های پوستی را التیام می بخشد. برای این کار، قبل از رفتن به رختخواب، روی محل مورد نظر، چند قطره روغن ساسافراس بریزید و پوست منطقه ی مورد نظر را ماساژ دهید. همچنین، روغن ساسافراس برای درمان لکه های پوستی و سایر مسائل مربوط به پوست، مفید است.

3- (کاهش) تسکین دردهای روماتیسمی

از روغن ساسافراس برای تسکین دردهای مفصلی و روماتیسم نیز استفاده می شود. برای این منظور، روغن ساسافراس را به مدت 30 تا 45 روز و به صورت خارجی روی مفاصل خود استفاده کنید تا درد مفاصل به طور کامل بهبود یابند.

4- استفاده در رایحه درمانی (Aromatherapeutic)

از روغن ساسافراس، به طور گسترده ای در رایحه درمانی استفاده می شود. این روغن، اثرات تسکینی و آرام بخشِ قابل توجهی روی جسم و روح بدن انسان دارد. از این روغن، در دوره های رایحه درمانیِ چشمه های آب معدنی و گرم استفاده می گردد.

5- داشتن خواص دارویی

این روغن، دارای خواص دارویی فراوانی است که در زمان های گذشته نیز استفاده های دارویی از آن می شده است. نوشیدنِ مخلوطی از چند قطره روغنِ ساسافراس در یک لیوان آب، در درمان تب بالا و کاهش دردهای قاعدگی بسیار مؤثر می باشد. همچنین، اگر از التهاب چشم رنج می برید، می توانید از این روغن استفاده کنید.

6- حذف توکسین ها (Toxins)

روغن ساسافراس، تصفیه کننده و رقیق کننده خون است. با استفاده از ریشه و پوست درخت ساسافراس، چای درست کنید. نوشیدن این چای، به حذف توکسین ها (زهرابه یا توکسین، سمی است که در باکتری وجود دارد یا باکتری آن را ترشح می کند) از بدن، کمک می کند. به دلیل ادرارآور بودنِ این چای، مصرف آن به درمان مشکلات ناشی از فشار خون بالا، کمک می کند.

7- طعم دهنده و چاشنی

روغن ساسافراس، به طور گسترده ای به عنوان ادویه، چاشنی یا طعم دهنده استفاده می شود، چرا که این روغن، یک رایحه آرام بخش دارد. همچنین، از روغن ساسافراس برای ساخت عطر و صابون نیز استفاده می شود.


برای اطلاع از نحوه ساخت صابون رختشویی در خانه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> ساخت پودر و صابون رختشویی در خانه <<<


8- تقویت کبد

این روغن، تقویت کننده کبد بوده و تا حدِ زیادی، سموم بدن را دفع می کند. از این طریق، به درمان انواع بیماری های پوستی مانند آکنه، اگزما و پسوریازیس (psoriasis) کمک می کند.

9- عامل ضد التهابی

ساسافراس، به عنوان یک عامل ضد التهابی برای تسکین درد دندان، به طور گسترده ای مورد استفاده قرار می گیرد. اگر ساسافراس در فرم مایع خود مصرف شود، می تواند در درمان درهای معده و روده نیز مؤثر باشد. همچنین ساسافراس به عنوان یک داروی مسکن بسیار قوی عمل می کند.

10- کاربردهای دیگر

روغن ساسافراس، به عنوان یک عامل پاک کننده عمل می کند. ویژگی منحصر به فردِ روغن ساسافراس این است که این ماده، قابلیت ترکیب شدن با هر ماده دیگر و ایجاد یک رایحه آرامش بخش را دارد. بنابراین، می توانید برای حذف بوی مواد پاک کننده و ایجاد یک رایحه مناسب، روغن ساسافراس را با شوینده ها ترکیب نمایید.

علاوه بر روغن ساسافراس، برگ های خشک شده گیاه ساسافراس نیز برای غلیظ شدن سوپ ها و سس ها مورد استفاده قرار می گیرند. سرآشپزها نیز عمدتاً از این ماده در پخت و پز، استفاده می کنند. گیاها ساسافراس، به عنوان یک عامل دفع کننده حشرات و پشه ها نیز در خانه استفاده می شود.

هشدار!

روغن ساسافراس غنی از سافرول (safrole) می باشد. سازمان غذا و دارو (FDA)، مصرف سافرول را به دلیل سرطان زایی ممنوع کرده است. بنابراین، برای استفاده از روغن ساسافراس، باید تحت نظر یک پزشک آن را مصرف کنید، زیرا ممکن است مقدار کمی از این ماده نیز مهلک و مرگ آور باشد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا