زیبایی

کلسترول درمانی مو چیست و چه مزایایی دارد؟

کلسترول درمانی مو چیست؟

موهای فرسوده، آسیب دیده، وز و خشن نشان دهنده سالم نبودن موها و موهای براق و لطیف نشان دهنده سلامت کامل مو هستند. امروزه بیشتر افراد به مدل دادن و استایل موها اهمیت می دهند و رنگ موهایشان مهم تر از سلامت آن هاست، این درحالی است که موهای آسیب دیده ای که مرتباً در حال رنگ شدن هستند به یک رسیدگی فوری احتیاج دارند.

1 مزایای کلسترول درمانی مو

مزایای کلسترول درمانی مو‌

موهایی که در اثر استفاده از ابزارهای حرارتی مثل اتوی مو آسیب دیده اند یا آن هایی که در اثر استفاده از شامپو و محصولات صنعتی نامناسب بافت لطیفشان را از دست داده اند، برای سلامت دوباره خود به مواد مغذی مختلفی از جمله کلسترول نیازمندند. بسیاری از محصولات مراقبت مویی که در فروشگاه های لوازم بهداشتی و آرایشی یا داروخانه ها می بینیم ممکن است برای مو مفید باشند، اما همه ی آن ها مواد مغذی کافی مثل کلسترول را ندارند.

کلسترول درمانی به ترمیم و بازگردانی رطوبت موهای آسیب دیده و خشک کمک می کند. امروزه کلسترول درمانی مو انواع مختلفی دارد که در ادامه چند نوع آن را به صورت خلاصه برای شما توضیح می دهیم.

انواع کلسترول درمانی مو

1- روش درمانی روغن داغ کلسترول

این روش به طور معمول برای بازگردانی رطوبت از دست رفته مو مورد استفاده قرار می گیرد. یکی دیگر از مزایای استفاده از این روش درمانی این است که درخشندگی موها تا حد بالایی به موها برگردانده می شود و موها را سالم تر از قبل نشان می دهد. اگر برای مدل دادن به موها به صورت متداول از گرما دادن استفاده می کنید، روغن داغ کلسترول را بعد از شامپو زدن روی موها زده و کلاه پلاستیکی را برای 1 دقیقه روی موهایتان بکشید. سپس با نرم کننده موهایتان را بشویید.

2- کلسترول درمانی خانگی

یکی از مدل های کلسترول درمانی استفاده از مایونز است. در سال 1950 میلادی زمانی که مردم از ابزارهای حرارتی مو جهت شکل و مدل دادن به موهایشان استفاده می کردند، برای مراقبت و سلامتی موهایشان از مایونزهای بازاری یا مایونزهای دست ساز تهیه شده از تخم مرغ و روغن های مختلف، به عنوان نرم کننده استفاده می کردند. نتیجه حاصل استفاده از مایونز بسیار رضایت بخش بود و موها بعد از استفاده از مایونز، نرم و درخشنده می شدند. اما جنبه ی منفی مایونز این بود که موها در اثر استفاده از این ترکیب بوی سالاد تخم مرغ می گرفتند! اما امروزه به لطف تکنولوژی، مایونزهای تولیده شده علاوه بر نرم و درخشان کردن مو رایحه خوبی هم به موها می دهند.

3- روش درمانی نرم کنندگی کلسترول

روش درمانی نرم کنندگی کلسترول معروف ترین نوع استفاده از کلسترول درمانی است. در این روش درمانی موها را با یک کلاه پلاستیکی برای 15 دقیقه پوشانده و روی سرتان یک حوله گرم بگذارید؛ یا از حوله های برقی استفاده کنید. اگر موها به شدت آسیب دیده اند، می توانید اجازه دهید تا نرم کننده برای 1 ساعت روی موهایتان باقی بماند. برخی از نرم کننده های کلسترولی در ترکیبات خود روغن زیتون دارند، برای نتیجه بهتر می توانید به نرم کننده تان روغن زیتون هم اضافه کنید.

کلسترول درمانی مو برای درمان موها به شدت مفید و کاربردی است، اما باید بدانید که مصرف (خوردن) بالای کلسترول قرار نیست روی سلامت موهایتان تاثیری داشته باشد. به علاوه ممکن است با مصرف غذاهایی با کسترول بالا LDL خون افزایش پیدا کرده و باعث پدیدار شدن بیماری های متعددی از جمله بیماری های قلبی شود.

در پایان با مطالعه مقالات زیر در وب سایت فن تریکس با روش های رفع خشکی مو با استفاده از گلیسیرین و طرز ساخت ماسک هیدراته مو با شیره درخت افرا آشنا شوید.

>>> رفع خشکی مو با استفاده از گلیسیرین <<<

>>> ساخت ماسک هیدراته مو با شیره درخت افرا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا