تغذیه

رژیم غذایی هندوانه چیست و چه مزایایی دارد؟

رژیم غذایی هندوانه

داشتن سبک زندگی سالم، با تغییر رژیم غذایی شروع می شود. عادت های غذایی به هم ریخته، برنامه خواب نامنظم و نداشتن فعالیت بدنی عوامل اصلی نداشتن یک سبک زندگی خوب به شمار می روند. شاید شنیده باشید که می گویند “روزانه یک میوه بخور تا نیازی به دکتر نداشته باشی” وقتی بحث میوه می شود هندوانه در صدر جدول میوه های مفید قرار می گیرد.

1 مزایای رژیم غذایی هندوانه

هندوانه یک میوه تابستانه خوشمزه و سرشار از آب و فیبر برای طرفدارانش است. 97% هندوانه را آب تشکیل داده و یک میوه بسیار عالی برای کسانی است که قصد دارند وزن خود را کاهش دهند. علاوه بر این، این میوه به دلیل دارا بودن قند طبیعی برای افراد دیابتی هم مناسب است. هندوانه معمولاً در نواحی گرمسیری رشد می کند. اما به طور کلی می تواند در سرتاسر جهان هم به عمل بیاید.

چگونه رژیم غذایی هندوانه به کاهش وزن کمک می کند؟

رژیم غذایی هندوانه برای افرادی که قصد دارند سبک زندگی شان را ایده آل کنند، گزینه بسیار مناسبی است. به علاوه این میوه یکی از بهترین خوراکی های موجود برای کاهش وزن بوده و ممکن است پزشک یا مربی ورزشیتان به شما توصیه کرده باشد تا از رژیم غذایی هندوانه استفاده کنید. با فن تریکس همراه باشید تا این رژیم را به شما معرفی کنیم.

رژیم غذایی هندوانه به این معنی است که در طول روز باید هندوانه را به عنوان وعده های غذاییتان مصرف کنید. وعده های غذایی اعم از صبحانه و حتی نهار. این رژیم غذایی معمولاً به کسانی پیشنهاد می شود که قصد دارند خیلی سریع وزنشان را کاهش دهند. علاوه بر این، رژیم هندوانه برای کسانی که می خواهند از سموم بد و آب، نمک و دیگر ناخالصی های اضافی بدن خلاص شوند بسیار موثر است. از آنجایی که این رژیم باید به مدت یک هفته یا حداقل 5 روز مورد استفاده قرار بگیرد، باید مقدار استفاده درست از هندوانه را بدانید تا دچار مشکل نشوید.

مقدار ایده آل هندوانه به نسبت 1 به 10 است. یعنی اگر 60 کیلوگرم وزن داشته باشید، باید حین رژیم غذاییتان 6 کیلوگرم هندوانه مصرف کنید. توصیه شده است که در حین این رژیم فعالیت های سنگین انجام ندهید. اگر مشکلاتی در شش ها یا کلیه های خود دارید، رژیم هندوانه ای می تواند واقعاً موثر واقع شود. خوردن هندوانه سموم داخل کلیه را از بین برده و آن را سالم و قوی نگه می دارد.

اگر از خوردن هر روزه هندوانه در این رژیم خسته می شوید، می توانید آن را با سایر مواد خوراکی مفید هم ترکیب کنید. مثلاً می توانید سالاد درست کنید و هندوانه را با کیوی یا خیار مخلوط و میل کنید.

روزانه چقدر هندوانه بخوریم؟

حین داشتن این رژیم باید مواظب باشید تا از حد تجویز شده هندوانه فراتر نروید. مقدار مصرف روزانه هندوانه به مقدار وزنی که می خواهید از دست بدهید بستگی دارد. هر وعده استفاده از هندوانه 150 کیلو کالری دارد که شما باید این مقدار را 8 بار در روز مصرف کنید. با خوردن هندوانه نیاز کمتری هم به آب پیدا خواهید کرد.

هندوانه مزایای بسیاری دارد. یکی از آن ها افزایش آرژینین است. آرژینین نوعی آمینو اسید بوده که در تولید دی نیتروژن مونوکسید موثر می باشد. دی نیتروژن مونوکسید روی رگ های بدن تاثیر گذاشته و باعث به وجود آمدن احساس آرامش می شود. علاوه بر این از سکته قلبی و مغزی جلوگیری می کند.

رژیم هنداونه با افزایش سرعت و تعداد اسپرم ها، قدرت باروری در مردان را افزایش می دهد. علاوه بر این همان گونه که گفته شد هنداونه کلیه و مثانه را سالم نگه داشته و از به وجود آمدن عفونت جلوگیری می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا