سلامت

مراقبت های لازم بعد از انجام عمل میکرودرم ابریژن

میکرودرم ابریژن که به میکرودرمابراسیون هم معروف می باشد روشی است که با لایه برداری پوست، نقایص پوست را برطرف کرده و باعث شادابی و جوانسازی پوست می گردد. اگر چه این روش، روش خشن و تهاجمی برای پوست نبوده اما پوست بعد از انجام میکرودرم ابریژن بسیار حساس و آسیب پذیر می شود. به همین دلیل لازم است از پوست مراقبت های فراوانی کرده و کمک کنید تا پوست زودتر بهبود یابد و به بهترین شکل خود ظاهر شود. لذا از چیزهایی که باعث تحریک و خارش پوست می شود اجتناب کرده و تنها بر انجام روش هایی که باعث تسکین پوست می شود تمرکز کنید. شک نکنید که اگر به طور کامل درمان نشدید باید حتماً به پزشک مراجعه کنید.

کاهش تحریکات پوستی و خارش

1- صورت را شسته و آن را مرطوب کنید.

یعنی بلافاصله بعد از انجام عمل میکرودم ابریژن صورت خود را شسته تا کریستال های باقی مانده روی پوست از بین برود. بعد از شستن، صورت را با گذاشتن حوله روی پوست خشک کرده ومطمئن شوید که در کل روز صورت را مرطوب نگه می دارید. برای این کار به مدت 4 تا 6 روز صورت را با مرطوب کننده ای قوی مرطوب نگه داشته تا از خشک و پوسته پوسته شدن پوست جلوگیری شود.

– حتی بعد از بهبود پوست، استفاده از مرطوب کننده را ادامه دهید. همچنین همیشه قبل از آرایش، مرطوب کننده زده تا اثرات سوء آرایش و مواد شیمیایی را خنثی کند.

2- تا جایی که می توانید در معرض نور مستقیم خورشید قرار نگیرید.

هنگام خروج از خانه با کلاه و عینک آفتابی پوست خود را از نور مستقیم خورشید درامان نگه دارید. لازم است که تا قبل از بهبودی کامل پوست، هر سه ساعت یکبار کرم ضد آفتاب بزنید. بهتر است برای مراقبت از پوست خود از ضد آفتابی با SPF 30 و یا بیشتر استفاده کنید.

– توصیه می کنیم ضد آفتابی تهیه کنید که 5 تا 10 درصد روی (زینک) یا تیتانیوم یا 3 درصد مکسوریل باشد.

– استفاده از ضد آفتاب را تا بعد از بهبودی پوست نیز ادامه دهید. ضد آفتاب های مخصوص پوست های حساس را انتخاب کنید.

1 مراقبت بعد از عمل میکرودرم ابریژن

3- تا 24 ساعت بعد از انجام عمل میکرودرم ابریژن فعالیت های شدید انجام ندهید.

تمامی کارهای روزمره ی خود را بعد از عمل می توانید انجام دهید. فقط تا 24 ساعت فعالیت ها و ورزش های سخت را متوقف کرده تا بدنتان فرصت بهبود پوست را داشته باشد. همچنین تا چندین روز بعد از بهبودی پوست، از شنا در استخر مخصوصاً استخرهای کلر دار جداً خودداری کنید. زیرا کلر به شدت پوست را خشک می کند.

4- از انجام روتین ها و روال های معمول آرایشی روی پوست اجتناب کنید.

زیرا باعث تحریک پوست می شود. تا یک هفته به هیچ وجه نباید صورت را اصلاح کنید. حداقل دو روز بعد از عمل از کرم ها و وسایل آرایشی که حاوی Retin-A (لایه بردارها)، اسید گلیکولیک، عطرها و یا محتوای الکل بالا هستند استفاده نکنید. در واقع 2 تا 3 روز و البته بهتر است تا یک هفته به هیچ وجه آرایش نکنید و مواد شیمیایی به پوست نرسانید.

5- پوست صورتتان را دستکاری نکنید.

دستانتان را از پوست حساس و در حال بهبود صورتتان دور نگه دارید. تا آلودگی ها، باکتری ها و چربی های موجود روی دستانتان باعث تحریک هر چه بیشتر پوستتان نشود. قبل از استفاده از کرم های مرطوب کننده و ضد آفتاب نیز دستانتان را کامل با آب و صابون بشویید.

6- مواد غذایی سالم بخورید.

بعد از انجام عمل باید میوه ها و سبزیجات فراوانی خورده و مقدار زیادی آب بنوشید. این کار باعث می شود که بدنتان هیدراته بماند و پوستتان همیشه مرطوب باشد. اما حواستان باشد که نباید اجازه دهید پوستتان عرق کند.

2 مراقبت بعد از عمل میکرودرم ابریژن

7- پوستتان را خنک کنید.

پس از درمان ممکن است احساس کنید که پوستتان دچار آفتاب سوختگی یا باد سوختگی شده است. آب خنک روی پوست بپاشید تا حس بهتری پیدا کنید. همچنین می توانید یک تکه یخ برداشته و روی صورت بکشید. آب خنک و یخ باعث تسکین پوست و به وجود آمدن حس بهتری خواهد شد.

– همچنین می توانید برای درمان آفتاب سوختگی از انواع روغن معطر استفاده کنید.

– ممکن است 24 ساعت بعد از انجام عمل احساس گرگرفتگی در صورت، آفتاب یا باد سوختگی کنید که کاملاً طبیعی است.

3 مراقبت بعد از عمل میکرودرم ابریژن

8- اگر قصد استفاده از هرگونه پماد، کرم ضد التهاب یا دارو و مسکن را دارید حتماً قبل از استفاده با پزشک هماهنگ کرده و نوع دارو و دوز مصرفی را حتماً از او بخواهید.

دقت داشته باشید که قبل از زدن پماد و کرم، حتماً صورت خود را با پاک کننده ای بسیار ملایم تمیز کنید.

در صورت مشاهده موارد زیر حتماً به پزشک مراجعه کنید.

1- اگر خونریزی داشتید.

مراقب لکه قرمز مثل جوش و لکه ی خون مردگی روی صورتتان باشید که می تواند نشان دهنده ی خونریزی زیر پوستی باشد. در صورت مشاهده ی این علائم بلافاصله به پزشک مراجعه کنید.

– از مصرف آسپرین به عنوان تسکین دهنده جداً خودداری کنید. آسپرین می تواند باعث به وجود آمدن لکه های گفته شده شود.

4 مراقبت بعد از عمل میکرودرم ابریژن

2- روند بهبودتان را در نظر داشته باشید.

هر گونه تغییرات در پوست، مانند قرمزی یا تورم اگر بیش از سه روز طول بکشد، باید با پزشک هماهنگ شود.

همچنین اگر قرمزی یا تورم دو یا سه روز بعد از عمل، یعنی زمانی که بهبودی باید به طور کامل صورت گیرد، مشاهده کردید، حتما به پزشک مراجعه کنید.

5 مراقبت بعد از عمل میکرودرم ابریژن

3- اگر درد داشتید و این درد طولانی مدت و شدید شد و یا بعد از سه روز سوزش غیر عادی احساس کردید باید به پزشک مراجعه کنید.

برای اطلاع از آمادگی های لازم قبل از عمل میکرودرم ابریژن به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> آمادگی های قبل از عمل میکرودرم ابریژن

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا