زیبایی

چگونه از موهای ویو یا فر شده مراقبت کنیم؟

موهای ویو شده در روزهای اول بسیار زیبا، خوش فرم، خوش حالت و البته جذاب به نظر می رسند. حال اگر بخواهید این زیبایی و جذابیت را برای مدتی حفظ کنید، حداقل تا زمانی که دوباره وقت رفتن به آرایشگاه را پیدا کنید، موهایتان احتیاج به مراقبت ها و رعایت نکاتی دارد. چه موها مصنوعی و اکستنشن باشد و چه طبیعی، مراقبت از آن ها مشابه است. شامپو زدن و استفاده از حالت دهنده ها، موهای ویو شده را تمیز و جذاب می کند. اما نه هر روز. سعی کنید در هفته فقط یکبار از شامپو استفاده کنید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مسئله با فن تریکس همراه باشید.

برای حفظ تمیزی موهای ویو یا فر شده:

1- هر چند روز (7 الی 14 روز یکبار، نه هر روز) به موها شامپو بزنید.

موها را باید با آبی کاملا ولرم، خیس کنید. سپس شامپو را به آرامی و با ملایمت روی موها ماساژ دهید. زیرا موهای ویو شده به راحتی در هم پیچ خورده و خراب می شوند.

– بهتر است شامپو زدن هر 14 روز یکبار صورت گیرد. مگر اینکه جزء افرادی باشید که زیاد عرق کرده و سرتان زیاد در معرض آلودگی قرار می گیرد. که در این صورت هر 7 روز یکبار شامپو بزنید.

– شامپوهای بدون سولفات تهیه کنید، چون ملایم تر بوده و برای حفظ ظاهر و زیبایی موهای ویو شده مناسب ترهستنند.

– اکستنشن هایی که با موهای طبیعی صورت می گیرند، باید همانند موهای طبیعی و طبق روش هایی که گفته شد، شسته شود. اما برای موهای مصنوعی، چون عمر زیادی نداشته و براساس نوعشان مراقبت های متفاوتی دارند، حتما از آرایشگر در مورد شستشو و مراقبت از آن ها بپرسید.

2- بهتر است برای شستن موها از اسپری کردن محلول آب و شامپو استفاده کنید.

یعنی مقداری آب و شامپو را در بطری اسپری ریخته و بین نوارهای مو، روی پوست سر اسپری کرده و با دست ماساژ دهید. می توانید روی طُره های مو نیز اسپری زده و با ملایمت بشویید. سپس موها را آبکشی کرده و مجددا کار را تکرار کنید.

– توجه داشته باشید که در هنگام آبکشی، موها را خلاف جهت رویش قرار ندهید. زیرا در هم پیچ می خورند.

– بعد از شستشوی موها بهتر است سرتان را در زیر سشوارهای ایستاده قرار دهید تا موها به حالت طبیعی خشک شده و حالت ویو خود را از دست ندهند.

1 مراقبت از موهای ویو شده

3- بعد از هر بار شامپو زدن، به موهایتان نرم کننده بزنید. تا از خشکی، شکنندگی، پیچ خوردگی و یا ریزش موها جلوگیری شود.

مقدار مناسبی از نرم کننده را کف دست ریخته و به آرامی روی طره های مو بمالید. بعد از اینکه همه ی موها با نرم کننده پوشش یافت، کلاهی سر کرده و اجازه دهید نرم کننده 20 دقیقه روی مو بماند.

– می توانید از اسپری هم برای زدن نرم کننده استفاده کنید.

4- از یک اسپری آنتی باکتریال برای موهایتان استفاده کنید.

از آنجایی که موهای فر دیرتر خشک شده و احتمال رشد قارچ و بو گرفتن آن ها به خصوص در فصول گرم بیشتر است، بهتر است به موها هر روز اسپری آنتی باکتریال بزنید. اسپری را باید بعد از هر بار شامپو زدن و همچنین قبل از بیرون رفتن از خانه به موها بزنید.

– توجه داشته باشید که حدالامکان موهایتان را خشک نگه دارید.

برای خشک کردن و حفظ حالت ویو موها:

1- برای باز کردن پیچ خوردگی موها از شانه ای با دندانه های درشت استفاده کنید.

موها را بعد از حمام که خیس و نرم هستند، از انتهای مو، بسیار آرام و در نهایت مراقبت شانه کنید.

2 مراقبت از موهای ویو شده

2- موها بهتر است در هوای آزاد خشک شوند.

بهتر است که موها به صورت طبیعی خشک شوند، اما از آنجایی که خشک کردن کامل موهای ویو شده اهمیت بسیاری داشته و مدت زمان زیادی خیس می مانند، می توانید از سشوار با کمترین درجه ی باد و حرارت استفاده کرده و حتما موها را خشک کنید. این کار باعث می شود تا هیچگاه موهایتان بو نگیرند.

– توجه داشته باشید که گرما باعث باز شدن و از بین رفتن حالت موها می شود، پس تا جایی که می توانید، استفاده از سشوار را محدود کنید.

3- از پماد مو استفاده کنید.

زدن مقدار کمی پماد به موها حالت خشک و وزوزی آن را از بین برده و به حفظ نرمی و خوش حالتی موها کمک می کند. پس مقداری پماد مو را روی ریشه ی مو زده و به سمت انتهای موها بمالید. توجه داشته باشید، که مقدار پماد باید کم بوده و بسیار سنگین هم نباشد، زیرا باعث چرب به نظر رسیدن موها می شود.

3 مراقبت از موهای ویو شده

4- ماهی یکبار به آرایشگاه مراجعه کنید.

اگر مایلید موهای ویو شده را برای مدتی طولانی به همان خوش حالتی و زیبایی روز اول حفظ کنید، باید حداقل ماهی یکبار به آرایشگر مراجعه کنید. آرایشگر اقدامات لازم را جهت زیباتر و بادوام تر شدن موهایتان انجام خواهد داد.

برای افزایش طول عمر موهای ویو شده:

1- از خاراندن پوست سر بپرهیزید.

به دلیل اینکه موهایتان را هر 7 یا 14 روز یکبار می شویید، احتمالا پوست سرتان دچار خارش می شود. هرگز از ناخن برای خاراندن پوست سر استفاده نکنید و به جای این کار اسانس روغنی بابونه ، اسطوخودوس یا رزماری را با انگشتان روی پوست سر ماساژ دهید.

– همچنین می توانید مقداری روغن درخت چای را با هسته ی انگور و روغن نارگیل و زیتون مخلوط کرده و مستقیما روی پوست سر اسپری کنید. روغن درخت چای باعث تازگی و طراوت پوست سر می شود.

4 مراقبت از موهای ویو شده

2- برای جلوگیری از کشش، پیچ خوردگی، وزوزی شدن و یا گیر کردن موها به چیزی، مخصوصا در هنگام کار یا ورزش، موهایتان را بالای سر جمع کرده و ببندید.

تا هنگامی که آن ها را باز می کنید، حالت زیبای خود را داشته باشد.

5 مراقبت از موهای ویو شده

3- هنگام خواب موها را بپوشانید.

پوشاندن موها با یک روسری در هنگام خواب از پیچ خوردگی، وزوزی شدن و از دست دادن حالت موها جلوگیری می کند. رو بالشتی نرم هم از اهمیت خاصی برخوردار است.

6 مراقبت از موهای ویو شده

4- موهایتان را در شب ببافید.

یکی از آسان ترین راه ها برای حفظ حالت ویو موها، بافتن آن ها در شب است. پس موها را تقسیم بندی کرده و ببافید. در انتهای بافت نیز آن را با کش مو ببندید تا باز نشود.

7 مراقبت از موهای ویو شده

5- به موهایتان استراحت دهید.

عمر موهای ویو شده به نسبت مراقبت و نوع کاری که روی موها انجام شده است، 6 تا 12 هفته می باشد. بعد از گذشت این زمان، اگر باز هم مایلید موها را ویو کنید، بهتر است برای جلوگیری از آسیب موها، 2 تا 4 هفته به موها استراحت داده و بعد از گذشت این زمان مجددا آن ها را ویو کنید. ضمنا در طول این 2 تا 4 هفته، حتما از نرم کننده استفاده کنید تا موها کاملا به حالت نرم و طبیعی خود برگشته و برای ویو بعدی آماده شوند.

8 مراقبت از موهای ویو شده

همچنین می توانید در لینک زیر از وب سایت فن تریکس نحوه مراقبت از مدل بافت موی آفریقایی را مطالعه کنید.

>>> چگونگی مراقبت از بافت موی آفریقایی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا