تکنولوژیفضای مجازی

نحوه استفاده از اپلیکیشن 1Password برای مدیریت رمزهای عبور

مدیریت رمز های عبور با استفاده از اپلیکیشن 1Password

مدیریت رمزها در سیستم عامل های مختلف کامپیوتر و به ویژه در گوشی های هوشمند جدید، کار دشواری می باشد. برای امنیت بیشتر و جلوگیری از سوء استفاده ی بد افزارها از اطلاعات شخصی شما باید از رمز عبورها و اپلیکیشن های قوی با تکنولوژی بالا استفاده کرد.

2 مدیریت رمز عبور با استفاده از اپلیکیشن 1Password

– همچنین می توانید با ساخت یک کلمه عبور پیچیده و قابل یادآوری از اطلاعات شخصی خود محافظت کنید.

در هر برنامه ای، اولین مرحله برای حفظ امنیت رمز عبور، انتخاب یک رمز عبور قوی بوده و مرحله دوم، به یاد داشتن آن پسورد است. حتماً شما هم از یک سری رمز عبور برای انواع کارهای روزانه خود استفاده می کنید. اما آیا تا به حال به این فکر کرده اید که این رمزهای عبور ایمن هستند یا خیر؟ آیا می دانید که اگر یکی از رمزهای عبور شما شکسته شوند، تمام رمز عبورهای دیگر شما نیز به راحتی شکسته خواهند شد؟

مرحله دیگر در حفظ امنیت حساب های آنلاین (حساب کاربری) فعال سازی تأیید دو مرحله ای (two-step authentication) می باشد. در این قسمت، شما باید اطلاعات ورود (User Name) به سیستم را به صورت صحیح و کامل وارد کرده و سپس کد (رمز عبور یکبار مصرف) دریافتی از اپلیکیشن و یا وب سایت را در مکان مورد نظر درج کنید. این کد ممکن است از طریق ایمیل، پیام متنی و … برای شما ارسال شود.

اما راه دیگری نیز برای راحتی کار و البته امنیت بیشتر رمزهای عبور و حساب های کاربری شما وجود دارد؛ آن هم استفاده از اپلیکیشن 1Password است. 1Password برنامه ای است که به شما کمک می کند تا بتوانید رمزهای عبور خود را ذخیره کرده و به راحتی استفاده کنید. در واقع شما می توانید تمام رمزهای عبور خود را برای حفاظت بیشتر به اپلیکیشن‌‌ 1Password بسپارید.

برای شروع کار، پس از نصب اپلیکیشن وارد آن شده و روی گزینه ی Start My Trial کلیک کنید. با این کار قصد داریم تا یک حساب کاربری در 1Password ایجاد کنیم.

سپس ایمیل خود را وارد کرده و کد ارسالی به ایمیل را در مکان تعیین شده وارد کنید.

پس از آن باید نام و نام خانوادگی خود را بنویسید.

در ادامه می بایست یک پسورد برای آن تعریف کنید. این پسورد بسیار مهم بوده و در صورت فراموشی به هیچ عنوان قابل بازیابی نیست. پس در انتخاب آن دقت کنید. برای دسترسی به کلیه امکانات اپلیکیشن و رمزهای عبور ذخیره شده برای هر حساب کاربری در آن، به این پسورد نیاز خواهید داشت.

افرادی که از اپلیکیشن 1Password در iOS یا اندروید استفاده می کنند، می توانند به قابلیت های زیادی دسترسی داشته باشند.

ساده ترین کاربرد این اپلیکیشن ذخیره پسوردهای خود در آن است. این اپلیکیشن بسیار امن بوده و هک کردن آن غیر ممکن می باشد. پس با خیال راحت اطلاعات انواع حساب کاربری، اطلاعات بانکی و … را در آن ذخیره کنید. حال می توانید روی علامت + در گوشه پایین و سمت راست نرم افزار کلیک کرده و نوع پسورد مدنظر خود را انتخاب کنید. به عنوان مثال برای ثبت رمز عبور وب سایت های مختلف باید گزینه Login را انتخاب کنید. سپس اطلاعات حساب کاربری خود را به دقت وارد کرده و آن را ذخیره کنید.

به همین راحتی…

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
cnet




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
احد

ایا تصویر هم میشه توی این اپ وارد کرد اگه میشه گزینه اش کدومه من هر کاری کردم نتونستم تصویر توش وارد کنم

مهدی

خیلی ممنون از مطلب خوبتون
لطفا راهنمایی کنید:
برنامه Google Authenticator با برنامه 1Password چه فرقی با هم دارن و کارشون یکیه یا نه؟

دکمه بازگشت به بالا