پوشاک

ساپورت یا لگ را با چه کفش هایی می توان ست کرد؟

کاربرد و استفاده از ساپورت و لگ، فوق العاده راحت بوده و می توانند با انواع مختلفی از لباس ها و کفش ها ست شوند. مثلاً در پاییز و زمستان می توان آن ها را با بافت یا پالتوی بلند و در بهار و تابستان با مانتوهای خنک و بهاره ست کرد. حتی در مجالس جشن و عروسی هم می توان ساپورت را با لباس مجلسی یا دامن های کوتاه پوشید. اما به نظر می رسد یکی از مسائلی که زنان و دختران در پوشیدن لگ و ساپورت با آن درگیر هستند، ست کردن کفش یا بوت و چکمه ی مناسب با آن می باشد.


فن تریکس در مقالات زیر شما را در رابطه با اصول “ست کردن دامن یا پالتو بلند با چکمه و بوت” و “ست کردن شلوار کاپری پاچه کوتاه با انواع کفش” راهنمایی می کند.

>>> اصول ست کردن دامن یا پالتو بلند با چکمه و بوت

>>> اصول ست کردن شلوار کاپری پاچه کوتاه با انواع کفش


1- کفش عروسکی (کفش بالِرینا یا تخت باله) و کفش های تخت و بدون پاشنه

کفش های عروسکی یا بالرینا یکی از بهترین گزینه ها برای ست کردن با ساپورت و لگ است. ساپورت و کفش های عروسکی، هر دو ظریف و ساده بوده و پوشیدن آن ها با هم، جلوه زیبایی به تیپ ظاهری فرد می دهد. زمانی که یک ساپورت بدون جوراب را با کفش عروسکی می پوشید، بخشی از مچ پای شما (قسمت بین ساپورت و کفش)، بدون پوشش بوده و نمای زیبایی ایجاد می کند.

در یک نگاه کلی، برای ست کردن کفش عروسکی با ساپورت و لگ، بهتر است کفش هایی انتخاب کنید که یا با ساپورتتان همرنگ بوده یا از آن تیره تر باشد. اما اگر دوست دارید کمی بیشتر در چشم باشید، می توانید از یک جفت کفش عروسکی متالیک استفاده کنید. کفش های نقره ای از جمله کفش هایی است که با هر چیزی می توان ست کرد، پس می توان گفت کفش های عروسکی نقره ای گزینه خوبی برای پوشیدن با ساپورت یا لگ نیز هستند. اما کفش هایی با رنگ های زمینی مانند (قهوه ای، بژ و برنزه) و رنگ طلایی متالیک، گزینه های مناسبی برای ست کردن با ساپورت و لگ نیستند.

علاوه بر کفش های عروسکی یا بالرینا، می توان کفش های نوک تیز بدون پاشنه، کفش های تخت بند دار، کفش های تخت جلوباز و کفش های سبک فانتزی و طرح دار را با ساپورت و لگ، ست کرد. اما اگر ساپورت بدون جوراب می پوشید سعی کنید از کفش های بدون ساق استفاده کنید تا جلوه زیباتری به پای شما بدهند.

در بهار و تابستان نیز می توانید ساپورت های بلند را با صندل های تخت بنددار به ویژه صندل هایی با بندهای ظریف و زیبا ست کنید.

1 ست ساپورت و شلوار

2- چکمه و بوت

با وجود اینکه ساپورت و لگ با انواع بوت و چکمه به خوبی ست می شوند، اما با چکمه های ساق بلند جلوه ی بسیار زیباتری خواهند داشت.

زمانی که همراه با ساپورت، چکمه ساق بلند یا ساق متوسط پوشیده می شود، ساپورت بسیار چسبان و تنگ به نظر می رسد و این یکی از دلایلی است که ساپورت با چکمه ساق بلند زیبا و عالی به نظر می رسد. از سوی دیگر، چکمه های ساق بلند، ساق پاهای شما را پوشانده و آن ها را ظریف تر جلوه می دهد. زیرا غالباً با پوشیدن ساپورت، ساق پاها چاق و پهن تر به نظر می رسند.

برای سرگرمی می توانید انواع چکمه های در دسترس خود را با همه ساپورت ها امتحان کنید.

2 ست ساپورت و شلوار

3- کفش های پامپس (Pumps)

کفش های پامپس دارای پاشنه 5 تا 7 سانتی بوده؛ که همین ویژگی باعث شده تا جزو کفش های پاشنه بلند و ساده به شمار آیند.

پوشیدن این نوع کفش ها نیز همراه با ساپورت در نظر بسیاری از افراد زیبا و جذاب می باشد. البته به دلیل نمای جلفی که دارد ممکن است از نظر بعضی افراد هم مناسب نباشد. اما اگر می خواهید کمی ساده تر به نظر برسید، می توانید از کفش هایی با پاشنه های متوسط و نه خیلی بلند، پامپس های لژدار، و یا پامپس هایی با پاشنه های پهن را برای ست کردن با ساپورت خود انتخاب کنید. همچنین اگر می خواهید ساپورت بدون جوراب را با کفش پاشنه بلند بپوشید، بهتر است آنقدر بلند باشد که بتواند دقیقاً تا بالای کفش را پوشش دهد.

3 ست ساپورت و شلوار

4- چکمه های آنکل (Ankle Boots) و نیم بوت ها

بوت آنکل و نیم بوت، بوت هایی هستند که اندازه آنها تا مچ پا است.

به طور کلی پوشیدن بوت آنکل برای بسیاری از زنان، مشکل ساز می باشد. زیرا همان طور که از نام این کفش ها پیداست، روی مچ پا را هم می پوشانند و ممکن است مچ و قوزک پا را اذیت کنند. از سوی دیگر، چون این چکمه ها درست تا بالای مچ هستند، ساق پا را به خوبی پوشش نداده و آن را چاق تر و کوتاه تر جلوه می دهد که همین امر نارضایتی خانم ها را در پی دارد. به همین دلیل، در بسیاری از مجالس خانم ها ترجیح می دهند به جای پوشیدن این بوت ها روی پای بدون پوشش (یا لخت) این نوع از بوت ها را با ساپورت بپوشند تا هم ساق پای آن ها ظریف تر به نظر برسد و هم مچ پاهایشان اذیت نشود.

نیم بوت های کوتاه تر برای ساپورت های بلندتر بسیار مناسب هستند. برای انتخاب یک ست مناسبِ نیم بوت و ساپورت، سعی کنید ساپورتی بپوشید که تمام ساق پای شما را بپوشاند. البته در این صورت بهتر است مانتو، پالتو یا تونیکتان خیلی بلند نباشد.

4 ست ساپورت و شلوار

در پایان نیز مقالات زیر را مطالعه نمایید.

>>> اصول ست کردن ساپورت های رنگی با انواع لباس و کفش

>>> اصول ست کردن جوراب ساق بلند با دامن های کوتاه

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
liveabout




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا