بیشتر بدانید

چگونه پی اچ pH آب را تنظیم کنیم؟

PH مقدار اسید و باز موجود در مایعات را اندازه گیری می کند. اگر به هر دلیلی لازم بود PH آب آشامیدنی، باغ، آکواریوم و هر نوع آب دیگری را تنظیم کنید؛ ابتدا مقدار آن را اندازه گیری کرده و در صورتی که لازم بود، میزان اسیدیته آن را کاهش دهید. از موادی مثل جوش شیرین استفاده کرده و در صورت لزوم آن را افزایش دهید. می توانید از ماده ای اسیدی مثل آب لیمو هم استفاده کنید. با فن تریکس همراه باشید تا بیشتر با این کار آشنا شوید.

نحوه تنظیم PH آب

1- برای تنظیم پی اچ PH آکواریوم، از کود پیت ماس استفاده کنید.

ماهی ها نسبت به PH آبی که در آن زندگی می کنند بسیار حساس بوده و اگر آب بسیار اسیدی یا بازی شود، می میرند. اکثر ماهی ها در آب نسبتاً طبیعی و معمولی که پ اچ آن نزدیک به 7 باشد، می توانند زندگی کنند. بنابراین اگر آب آکواریوم بسیار بازی شد، مقداری پیت ماس به آن اضافه کرده تا پی اچ آن کاهش یابد. اگر آب بسیار اسیدی بود، به ازای هر 19 لیتر آب، یک قاشق چایخوری نمک در آن بریزید تا پی اچ آن افزایش یابد.

– توصیه می شود قبل از هر کاری، حتماً در مورد پ اچ مناسب برای ماهی هایی که در آکواریوم نگهداری می کنید، تحقیق کنید. مثلاً ماهی های کپور، PH بین 7.5 تا 8.2 را می پسندند.

– برای استفاده از پیت ماس یک مشت از آن را در کیسه توری ریخته و آن را در فیلتر آب آکواریوم بگذارید. پیت ماس رفته رفته سطح اسیدی آب را کاهش می دهد.

– تغییر مکرر پی اچ آب آکواریوم مضر بوده و تاثیرات بدی را روی ماهی ها می گذارد. به یاد داشته باشید که قبل از تنظیم پی اچ آب آکواریوم، حتماً ماهی ها را از آب خارج کنید.

– حتماً قبل و بعد از تنظیم PH، آن را تست کنید.

1 متعادل کردن و تنظیم پی اچ آب

2- برای تغییر پی اچ آب شیر برای گل ها و گیاهان باغچه منزلتان، باید از لیمو و خاکستر استفاده کنید.

بیشتر گل ها و گیاهان خانگی با آب کمی اسیدی با PH بین 5.5 تا 6.5 رشد می کنند. بنابراین اگر PH آب شیر منزلتان را اندازه گرفته و متوجه اسیدی یا بازی بودن بسیار زیاد آن شدید، قبل از آبیاری حتماً آن را تنظیم کنید. لیمو یا خاکستر چوب می توانند به 3.8 لیتر آب اضافه شوند و PH آن را افزایش دهند. برای کاهش PH نیز فسفریک اسید یا یک عدد قرص مخصوص کاهش PH را به آب اضافه کنید.

– اگر در مورد پ اچ مناسب برای آبیاری گیاهانتان مطمئن نیستید، حتماً درباره آن سرچ کرده و تحقیق کنید. زیرا برخی از گیاهان به PH بسیار حساس بوده و PH آبی که می خورند باید دقیقاً مورد پسندشان باشد. مثلاً پیاز زمانی رشد می کند که آب، بازی و در پی اچ بین 6.5 تا 7 باشد.

– اگر دائماً گیاهان را با آبی که پی اچ آن خارج از بازه ی 5.5 تا 6.5 باشد آبیاری کنید، پژمرده شده و از بین می روند.

2 متعادل کردن و تنظیم پی اچ آب

3- برای تنظیم پ اچ آب استخر، باید بدانید که پی اچ استخر باید بین 7.2 تا 7.8 باشد.

PH آب استخر خود به خود افزایش پیدا می کند. بنابراین ممکن است لازم باشد که آن را هر چند وقت یکبار کاهش دهید. برای این کار از مواد شیمایی استفاده می کنند، معروف ترین آن ها سدیم بی سولفات و هیدروکلریک اسید است. هر دوی این مواد باید مستقیماً به آب اضافه شوند.

3 متعادل کردن و تنظیم پی اچ آب

4- برای تنظیم PH آب آشامیدنی نیز در نظر داشته باشید که آبی که می نوشید باید کاملاً طبیعی و با PH نزدیک به 7 باشد.

بنابراین اگر آن را تست کردید و متوجه شدید که اسیدی است (عدد پی اچ پایین بود)، از قرص های مخصوص افزایش پی اچ استفاده کنید. اگر به عکس، آب بازی و عدد پی اچ آن بالا بود، چند قطره آب لیمو در آن بچکانید.

– اگر آب آشامیدنی تان هیچ گاه پی اچ مناسبی ندارد، دستگاه فیلتر آب که مناسب کاهش یا افزایش پی اچ آب باشد و بتواند آن را تنظیم کند نصب کنید.

4 متعادل کردن پی اچ آبهای خوردنی

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “روش های متعادل کردن و تنظیم PH واژن“، “روش های متعادل کردن PH موها” و “روش های تنظیم PH پوست صورت” را به شما پیشنهاد می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا