موبایل و تبلت

نحوه غیر فعال کردن موقت نوتیفیکیشن در اندروید 8 اوریو

غیر فعال کردن موقت نوتیفیکیشن در اندروید 8

1 غیرفعال کردن نوتیفیکیشن اندروید 8

اندروید 8 یا همان اوریو که مدتی است ارائه شده است، آخرین نسخه ی اندروید می باشد که گوگل ابتدا آن را برای گوشی های نکسوس و پیکسل ارائه داده و بعد دیگر تولید کنندگان هم امکان ارتقاء گوشی هایشان را به اندروید هشت فراهم کردند به طوری که غول ها و پرچمداران سامسونگ یعنی گلکسی اس 9 و گلکسی اس 9 پلاس با سیستم عامل اندروید هشت معرفی گردیدند.


برای مطالعه نقد و بررسی Galaxy s9 / s9 Plus به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نقد و بررسی Galaxy s9 / s9 Plus قسمت اول <<<

>>> نقد و بررسی Galaxy s9 / s9 Plus قسمت دوم <<<


اندروید هشت، تغییرات بسیار زیاد و جالبی کرده است و ویژگی ها و قابلیت های جدید بسیاری را در خود گنجانده است.

تغییرات در آیکون ها، تصاویر، روشن شدن سریع تر، انتخاب متن هوشمند، برنامه های جدید و از همه مهم تر ویژگی که در نوتیفیکیشن ها ایجاد کرده است.

قابلیت های جالبی که با استفاده از آن ها می توان نوتیفیکیشن ها را برای مدت زمانی مشخص خاموش کرده و نادیده گرفت و یا می توان به طور کلی آن ها را غیر فعال کرد.

از همه جالب تر اینکه در اندروید هشت اوریو می توان از طریق اپلیکیشن ها، اعلان های گروهی دریافت کرد. به این شکل که، اعلان ها را تحت موضوعی خاص دست بندی کرده و همه ی اعلان های مربوط به آن دسته را یک جا دریافت کرد. با این قابلیت ها هر چه بیشتر می توان روی ایلیکیشن ها و اعلان ها نظارت داشته و آن ها را شخصی سازی و کنترل کرد.

اما از بین تمام این قابلیت های گفته شده، قابلیت نادیده گرفتن اعلان ها شاید بیشتر مورد استقبال و توجه باشد؛ چرا که می توان گفت، برای همه ی ما پیش آمده است که گاهی به هر دلیلی نمی خواهیم نوتیفیکیشن هایی که روی گوشی تلنبار می شود را پاسخ داده و به آن ها توجه کنیم. از طرفی هم، به طور کلی نمی خواهیم آن را غیر فعال کرده و نادیده بگیریم. فقط در آن برهه ی زمانی که ظاهر می شود، امکان رسیدگی به آن را نداریم. همین باعث می شود که بیشتر اوقات چون تمام روز و حتی چند روز وقت رسیدگی به آن را نداریم، نوتیفیکیشن ها روی هم انباشته شده و نوار اعلان ها را زشت، بی نظم و خسته کننده کند.

خوشبختانه گوگل تصمیم گرفت در نسخه ی جدید خود روی نوتیفیکیشن ها تمرکز کرده و ویژگی و قابلیت های به روزی را به آن اضافه کند. که یکی از آن ها به شما این امکان را می دهد که نوتیفیکیشن ها را، بدون آنکه به طور کامل حذف یا فراموش کنید؛ نادیده بگیرید چرا که وقت رسیدگی به آن را ندارید و می خواهید در زمان دیگری که خودتان آن را تعیین می کنید، برایتان نمایش داده شود.

استفاده از این قابلیت بسیار آسان است. زمانی که نوتیفیکیشنی برایتان نمایش داده می شود که مایلید آن را فعلاً نادیده بگیرید و البته نمی خواهید آن را کامل حذف کنید، آن را کمی به سمت راست بکشید. حواستان باشد که خیلی نباید کشیدن به سمت راست را به جلو ببرید چرا که اعلان ها، حذف شده و به طور کامل نادیده گرفته می شود.

زمانی که کمی نوتیفیکیشن را به سمت راست می کشید آیکونی به شکل ساعت نمایش داده می شود که باید روی آن کلیک کنید.

2 غیرفعال کردن نوتیفیکیشن اندروید 8

منویی باز می شود که مدت زمان نادیده گرفته شدن اعلان ها نمایش داده می شود. در این منو به صورت پیش فرض، زمان نادیده گرفته شدن نوتیفیکیشن ها بر روی یک ساعت تنظیم شده است که شما می توانید به میل خودتان آن را تغییر داده و یکی از زمان های 15 دقیقه، 30 دقیقه، یک ساعت و یا دو ساعت را انتخاب کنید.

تمام شد! حالا، نوتیفیکیشن ها، دیگر روی نوار اعلان تلنبار نشده و نادیده گرفته می شوند و در زمان مناسب مجدداً برایتان نمایش داده می شوند.

همچنین می توان در اندروید 8 پیغام Is Using Battery را غیرفعال کنیم. برای مطالعه متن کامل به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> غیر فعال کردن پیغام Is Using Battery در اندروید 8 <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
howtogeek




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا