بیشتر بدانید

چرا خانم ها برخلاف آقایان سیب آدم یا گلو ندارند؟

دلیل وجود نداشتن سیب آدم در گلوی خانم ها

سوال اینجاست “چرا خانم ها سیب آدم‌ یا گلو ندارند؟” البته برخی از خانم ها سیب آدم دارند.

سوال بهتر این است که “چرا سیب آدم‌ خانم ها به برجستگی آقایان نیست؟” در این مقاله از فن تریکس ما می خواهیم دلایل نداشتن یا بهتر است بگوییم دلیل مشخص نبودن سیب آدم‌ در حنجره بیشتر خانم ها را به شما بگوییم، پس با ما همراه باشید.

1 علت وجود نداشتن سیب آدم در گلوی زنان

مردها عضو به خصوصی در گلوی خود ندارند، فقط حنجره آن ها بیشتر از خانم ها بیرون زده است.

در ابتدا جهت اطلاع کسانی که با عبارت “سیب آدم‌” آشنایی ندارید باید بگوییم سیب آدم‌ توده کوچکی است که می توانید آن را وسط گلوی بیشتر آقایان مشاهده کنید. نام این بخش از گلو از داستانی در انجیل درباره بهشت عدن گرفته شده است. با توجه به این افسانه، آدم زمانی که میوه ممنوعه (سیب) را خورد تکه ای از آن در گلوی او گیر کرد و همه جنس های مذکر بعد از آدم آثار آن را در گلوی خود دارند.

البته که این داستان فقط یک افسانه است. در واقعیت سیب آدم نتیجه رشد حنجره پسران است. برآمدگی غضروف حنجره در پسران در دوران بلوغ نمایان می شود و زمانی که حنجره بزرگتر می شود، باعث می شود تا صدا عمیق تر و بم تر از قبل شود.

حنجره دختران هم رشد می کند اما نه به اندازه حنجره پسران. به همین خاطر دختران نوجوان نسبت به هم سن و سالان پسر خود صدای نازک تر و تیزتری دارند و سیب آدم‌ گلویشان پیدا نمی شود. اگرچه که بعضی از خانم ها سیب آدمشان به برجستگی سیب آدم یک مرد دیده می شود.

برآمدگی سیب آدم‌ در برخی از خانم ها می تواند دلایل مختلفی داشته باشد. گاهی دلیلش می تواند ناهنجاری جسمانی، دلایل ژنتیکی یا بهم خوردن تعادل هورمونی در دوران بلوغ باشد. از طرفی ممکن است سیب آدم یک خانم اصلاً سیب آدم‌ نباشد! بلکه می تواند یک رشد ناخواسته در اثر یک مشکل در سلامتی فرد باشد.

متاسفانه از آنجایی که سیب آدم‌ به عنوان ویژگی بدن یک مرد شناخته می شود، بسیاری از خانم هایی که سیب آدم دارند، از آن خجالت می کشند و اعتماد به نفس کافی ندارند. در صورت نیاز چنین فردی می تواند به مشاور مراجعه کند تا با مشورت و صحبت کردن بفهمد داشتن سیب آدم و برآمدگی حنجره جنسیت او را تغییر نداده و او را به یک مرد تبدیل نمی کند. مشاور می تواند به او کمک کند تا اعتماد به نفس از دست رفته اش را بازیابد.

برخی از مردم هم ممکن است جراحی هایی برای کاهش اندازه سیب آدم‌ خود انجام دهند. با اینکه این عمل جراحی بی خطر است، اما همه جراحی ها شامل ریسک های کوچک و بزرگ و حتی مرگ می شوند. عمل جراحی سیب آدم می تواند باعث ایجاد جای زخم عمل واضح روی گلو شود و به احتمال بالا در صدای فرد هم تغییراتی را به وجود می آورد. علاوه بر این ها اگر از جنبه مالی به این قضیه نگاه کنیم، جراحی سیب آدم یک عمل جراحی زیبایی به شمار می رود و تحت پوشش بیمه قرار نمی گیرد.

مقالات پیشنهادی فن تریکس…

>>> علت وجود مژه چیست؟ <<<

>>> دانستنی های جالب در مورد ناف <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
health.howstuffworks




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
4 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهتاب

من 18 سالمه از 13 سالگی به بعد حنجرم رشدش زیاد شد و الان من هم سیب گلو دارم به نظر من باعت قشنگی میشه.

یگانه

من ۱۳ سالمه سیب گلو ندارم خیلی دوست دارم داشته باشم چیکار کنم

محمد صالح

من که هنوز 11 سالمه ولی یک دوست دارن که یک سیب آدم بزرگ تو گلوشه و هروقت گلوش رو روبه بالا میگه سیب آدمش از گلوش میره پایین و دوباره میاد بالا و منم دوست دارم که یک سیب آدم بزگ داشته باشم که بالا و پایین هم بره… بیشتر بخوانید.

Bangtan boys

سلام من دخترم و دوست دارم سیب ادم داشته باشم دقیقا مث پسرا اما نمیدونم چجوری میشه یه راه حل بدین میتونیم با ورزش کردن داشته باشیمش من ۱۴سالمه لطفا اگه میشه جوابمو بدین

دکمه بازگشت به بالا