سلامت

علائم و درمان بیماری تریکومونیازیس در مردان چگونه است؟

بیماری تریکومونیازیس در مردان

تریکومونیازیس یک بیماری جنسی و مربوط به ناحیه ی تناسلی بوده که توسط یک انگل میکروسکوپی در واژن و مجاری ادراری ایجاد می شود. شیوع این بیماری در خانم ها بیشتر است اما در ناحیه ی تناسلی مردان هم وجود دارد. با ما همراه باشید تا در مورد آن بیشتر بدانید.

2 بیماری تریکومونیازیس در مردان

علائم و درمان بیماری

1- ترشحات غیرمعمول

ترشحات غیرمعمول از آلت تناسلی آقایان یکی از مهم ترین و بارز ترین علائم بیماری تریکومونیازیس است. آقایان توجه داشته باشند که هرگونه ترشحات زرد رنگ و گاهی خاکستری رنگ و غیرطبیعی نشانه ی این بیماری است.

2- سوزش و التهاب

سوزش، درد، التهاب و تورم در ناحیه ی تناسلی از دیگر نشانه های این بیماری می باشد.

– اگر در حالت کلی سوزش و مشکلی ندارید، اما بعد از ادرار و انزال دچار سوزش در ناحیه ی تناسلی می شوید، می توان گفت دچار این بیماری شده اید.

– تورم کم، اما غیر عادی در ناحیه ی شکم هم می تواند از علائم این بیماری باشد.

– در نظر داشته باشید که از این علائم به سادگی نگذرید. زیرا ممکن است مشکلی حادتر از بیماری تریکومونیازیس در شما وجود داشته باشد.

3- خارش در اطراف ناحیه ی تناسلی

خارش خفیف تا شدید در اطراف ناحیه ی تناسلی مردان نیز نشان دهنده ی این بیماری می باشد. حتی اگر کوچکترین خارش را در اطراف ناحیه ی تناسلی دارید که غیر طبیعی به نظر می رسد، آن را جدی بگیرید. زیرا می تواند از نشانه ها و علائم این بیماری باشد.

4- توجه داشته باشید که بیشتر آقایانِ مبتلا به بیماری تریکومونیازیس هیچ گونه علائمی ندارند.

اکثر مردان و حدود 70 درصد آقایان هیچ علامتی از این بیماری را در خود ندارند. حتی مردانی هم که دچار این علائم می شوند، علائم شان نسبت به خانم ها کمتر است.

بنابراین بهتر است همیشه از نظر سلامت جنسی تحت نظر پزشک قرار گرفته و معاینه شوید.

– از آن جایی که این بیماری یک بیماری مسری بوده توجه داشته باشید که اگر همسرتان دچار این بیماری است شما نیز به احتمال زیاد به این بیماری مبتلا خواهید شد. بنابراین حتی اگر علائمی هم ندارید، به پزشک مراجعه کرده و از وجود یا عدم وجود بیماری مطمئن شوید.

– توجه داشته باشید که سابقه ی عفونت یا داشتن رابطه ی جنسی محافظت نشده احتمال ابتلا به بیماری را در شما افزایش می دهد.

– به یاد داشته باشید که اگر قبلاً تریکومونیازیس داشته اید، ممکن است مجددا به آن مبتلا شوید. پس آزمایشات قبلی را برداشته و به پزشک مراجعه کنید. این بیماری معمولاً به راحتی با یک آزمایش ادرار قابل تشخیص و درمان است. اما از آن جایی که بسیار مشابه با بیماری های دیگری است، توصیه می کنیم یک آزمایش خون و چکاپ کامل دهید.

– درمان این بیماری بسیار لازم و ضروری است. زیرا نادیده گرفتن آن می تواند مشکلات جدی به بار آورد. مشکل معمولاً با یک آنتی بیوتیک ساده برطرف می شود. پس درمان تریکومونیازیس را خیلی سخت نگیرید.

– در صورتی که همسرتان دچار این بیماری بوده و علائمی از تریکومونیازیس در شما وجود ندارد، برای این که مطمئن باشید به آن مبتلا نشده اید، سه هفته بعد از آخرین رابطه ی جنسی تان به پزشک مراجعه کرده و آزمایش دهید. سه هفته زمان مناسبی برای رشد و نمود ویروسی بوده که احتمالاً به شما هم منتقل شده است.

5- از بروز مجدد بیماری جلوگیری کنید.

از هر 5 نفری که به این بیماری دچار شده و درمان می شوند، یک نفر در طول سه ماه، بعد از درمان مجدداً دچار بیماری تریکومونیازیس می شوند. بنابراین حدالامکان تا مدتی روابط محافظت شده داشته و از کاندوم استفاده کنید. اگر چه کاندوم به طور کامل خطر ابتلا به این بیماری را به صفر نمی رساند، اما می تواند احتمال آن را کم کند. همچنین تا درمان کامل و از بین رفتن تمام علائم از انجام رابطه ی جنسی خودداری کنید. اگر همسرتان هم به این بیماری مبتلاست، رابطه ی جنسی باید زمانی صورت گیرد که هر دو طرف کاملاً درمان شده باشند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا