روانشناسی

چه علائمی نشان دهنده طولانی بودن عمر انسان می باشد؟

علائم نشان دهنده عمر طولانی انسان

گفته می شود در قرن بیستم متوسط سن اکثر افراد 30 سال بوده و این در حالی می باشد که در تاریخ زندگی بشر طول عمر 5000 سال نیز وجود داشته است. اینکه چه چیزی باعث به وجود آمدن اختلافی به این بزرگی در طول عمر بشر شده واقعاً جای سوال دارد. اما واقعا چگونه می توان طول عمر خود را افزایش داد؟ ارتقای سطح سلامت، تحصیلات، پیشگیری از بیماری ها و درمان های موثر چیزی است که همه می دانند. اما نکته ای که ممکن است در این رابطه کمتر مورد توجه قرار گیرد، عادت های روزانه و شرایط زندگیتان در گذشته بوده که می تواند تاثیر مستقیمی روی طول عمر انسان بگذارد. بنابراین سعی کنید عادات و روتین زندگی خود را برای داشتن عمری طولانی مشابه موارد زیر قرار بدهید.

1- داشتن شکم تخت بعد از یائسگی

خانم هایی که در میانسالی بسیار گرد بوده و هیکلی مانند سیب دارند تا 20 درصد احتمال دارد که زودتر از دیگر خانم ها مرگ را تجربه کنند. در میانسالی رسیدن به تناسب اندام بسیار سخت تر می شود. زیرا تغییرات هورمون ها منجر به اضافه وزن در سنین میانسالی می گردد.

بنابراین اگر اضافه وزن دارید هرچه زودتر به فکر گنجاندن ورزش در برنامه ی روزمره ی خود باشید. رژیم غذایی خود را به خوردن امگا3، میوه و سبزیجات بیشتری تغییر داده و 25 درصد کالری روزانه تان را از چربی های مفید به دست آورید. تا همیشه شکمی تخت داشته باشید.

2- داشتن وزن ایده آل در نوجوانی

1 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

مطالعه ای که روی 137 آفریقایی از زمان تولدشان تا 28 سالگی در آمریکا انجام شد نشان داد، افرادی که در سن 14 سالگی دچار اضافه وزن بوده، در بزرگسالی خطر ابتلا به دیابت نوع 2 در آنها بسیار بیشتر بوده است. دیابت نوع 2 دو تا چهار برابر بیماری های قلبی را افزایش داده و باعث مرگ انسان می شود.

3- وجود تمشک و جو در وعده های غذایی

اکثر آمریکایی ها روزانه 14 تا 17 گرم فیبر می خورند. طبق یک مطالعه هلندی، اضافه کردن فقط 10 گرم فیبر به غذای روزانه، خطر مرگ و میر و بیماری قلبی را تا 17 درصد کاهش می دهد. فیبر کمک می کند کلسترول بد و در نتیجه وزن کاهش یافته و حساسیت به انسولین نیز بهبود یابد.

بهترین و آسان ترین راه حل برای افزودن فیبر کافی به وعده های غذایی این است که نصف پیمانه جو را که حاوی 4 گرم فیبر بوده با یک پیمانه تمشک که دارای 8 گرم فیبر می باشد را در وعده های غذاییتان بگنجانید.

4- محاسبه کالری

2 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

محققان سنت لوئیس گزارش داده اند که مردان و زنانی که کالری روزانه شان 1400 تا 2000 می باشد (حدود 25 درصد کالری کمتر از کسانی که رژیم غذایی معمولی 2000 تا 3000 کالری دارند) به معنای واقعی قلب جوان و سالم تری داشته و در واقع قلبشان نسبت به سنشان 15 سال جوانتر است. این به معنای کم خوردن نیست بلکه مصرف غذای سالم می باشد. یعنی غذاهای مقوی و سالم بیشتر و کالری، قند و چربی مضر بسیار کمتر.

5- مصرف چای زیاد

هر دو چای سبز و سیاه حاوی دوزی از کاتچین ها هستند که رگ های خونی را یاری کرده و از قلب محافظت می کنند. تحقیقات در ژاپن نشان می دهند کسانی که 5 فنجان یا بیشتر چای سبز در روز می نوشند کمترین خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی و سکته مغزی داشته اند. سایر مطالعات مربوط به چای سیاه نیز نتایج مشابهی را نشان داد. شما واقعاً روزانه به یک یا دو فنجان چای نیاز دارید تا از قلب به خوبی محافظت کنید. فقط مطمئن شوید که تازه دم باشد، زیرا چای کهنه از مزایای سلامتی مشابهی برخوردار نمی باشد.

6- ننوشیدن نوشابه

3 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

دانشمندان در بوستون متوجه شدند که مصرف یک یا چند عدد نوشابه ی معمولی در رژیم غذایی روزانه، خطر ابتلا به سندرم متابولیک را افزایش می دهد. همچنین باعث بروز مشکلاتی از جمله فشار خون بالا، افزایش سطح انسولین و اضافه وزن در اطراف کمر می شود که احتمال افزایش ابتلا به بیماری های قلبی و دیابت را در پی دارد.

کنترل فشار خون و میزان کلسترول، جلوگیری از دیابت و سیگار نکشیدن می تواند 6 تا 10 سال به عمر شما اضافه کند.

7- خوردن غذاهای بنفش

بر اساس تحقیقات، انگور، زغال اخته و آبِ انگور قرمز همگی غنی از ترکیبات پلی فنل ها هستند که خطر بیماری قلبی را کاهش داده و همچنین می توانند از ابتلا به بیماری آلزایمر جلوگیری کنند. پلی فنل ها کمک می کنند که رگ های خونی و شریان ها انعطاف پذیر و سالم باشند. برای عروق کرونر و رگ های خونی مغزی بسیار عالی می باشند. مطالعات اولیه حیوانی نشان می دهد که افزودن انگورهای تیره به رژیم غذایی شما ممکن است عملکرد مغز را بهبود بخشد. در تحقیقات انسانی اخیر، محققان دریافتند که خوردن یک یا چند فنجان زغال اخته هر روز ممکن است ارتباط بین سلول های مغزی را بهبود بخشد و حافظه را ارتقا دهد.

8- مصرف نکرن همبرگر و فست فود

4 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

مصرف مقدار زیادی گوشت قرمز در هفته خطر ابتلا به سرطان کولورکتال را افزایش می دهد. حال اگر این گوشت ها به صورت فرآوری شده و فست فود باشند، این خطر تا 42 درصد افزایش می یابد.

9- دویدن 40 دقیقه در روز

دانشمندان در کالیفرنیا متوجه شدند افراد میانسالی که فقط حدود 5 ساعت در هفته می دوند طول عمر بیشتری داشته و به لحاظ جسمی و شناختی نیز عملکرد بهتری دارند. محققان می گویند: آنچه که ما را شگفت زده کرد این است که دونده ها نه تنها بیماری قلبی را کاهش داده بلکه تعداد کمتری از سرطان، بیماری های عصبی و عفونت را نیز تجربه کردند.

ورزش هوازی، سیستم ایمنی بدن جوانان را حفظ می کند. بنابراین حتی اگر علاقه ای به ورزش هوازی ندارید حداقل 20 دقیقه در روز فعالیت هایی انجام دهید که تنفس و تپش قلب را بالا برده تا سلامتی شما را افزایش دهد.

10- پیاده روی روزانه

حدود 30 دقیقه پیاده روی در روز سلامت قلب را صرف نظر از دیگر فاکتورها مانند میزان چربی، بسیار افزایش می دهد.

11- انجام کار های خانه

5 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

با انجام کارهای خانه برای بیش از یک ساعت، فرد می تواند حدود 285 کالری را سوزانده و خطر مرگ را تا 30 درصد کاهش دهد.

12- تقویت پاها

6 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

قدرتمندی پاها به تعادل، انعطاف پذیری و استقامت خوب تبدیل می شود. با افزایش سن این ویژگی ها کلید کاهش خطر ابتلا به آسیب، به ویژه شکستگی های ران است. افرادی که عضلات پای ضعیفی دارند در میانسالی به راحتی دچار شکستگی می شوند و 20 درصد بیماران مبتلا به شکستگی ران در طی یک سال جان می دهند.

13- داشتن زندگی شاد

مطالعات نشان می دهد کورتیزول بیش از حد که همان هورمون استرس می باشد. این هورمون می تواند ارتباطات سلول های مغزی را مهار کرده و انواع بیماری ها که منجر به مرگ می شود را به وجود آورد. پس با داشتن زندگی شاد سطح کورتیزول را کاهش دهید.

14- داشتن احساس جوانی

7 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

احساس جوانی با سلامت بیشتر و زندگی طولانی تر در ارتباط است. این حس می تواند خوش بینی و انگیزه برای غلبه بر چالش ها را بهبود بخشد که به کاهش استرس و تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می کند. در نهایت خطر ابتلا به بیماری را کاهش می دهد.

15- دوست داشتن دیگران

روابط خوب بین افراد مانند آب روی آتش در برابر استرس عمل می کنند. دانستن اینکه افرادی هستند تا از شما حمایت کنند شما را از نظر ذهنی و جسمی سالم نگه داشته، استرس مزمن را از بین برده، سیستم ایمنی بدن را تقویت کرده و روند پیری را کاهش می دهند. در نهایت طول عمر را چهار تا هشت سال افزایش می دهد.

16- تپش قلب در 15 ثانیه 15 بار

8 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

یعنی ضربان قلب در هر دقیقه 60 که ضربان طبیعی و سالم می باشد. این به این معناست که قلب شما مجبور نیست که به سختی کار کرده و می تواند طولانی تر کار کرده و عمر بیشتری داشته باشد.

17- یائسگی بعد از 52 سالگی

مطالعات نشان می دهد به طور طبیعی تجربه هر چه دیرتر یائسگی، می تواند به معنای افزایش طول عمر باشد. یکی از دلایل آن این است، زنانی که دیرتر یائسه می شوند خطر ابتلا به بیماری های قلبی در آنها بسیار پایین می باشد.

18- بارداری در سن بالا

9 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

اگر به طور طبیعی بتوانید بعد از سن 44 سال باردار شوید خطر ابتلا به مرگ بعد 50 سالگی را تا 15 درصد در خودتان کمتر کرده اید. دلیل این امر این است که اگر تخمدان های شما سالم بوده و شما قادر به داشتن فرزندان در آن دوران شوید، ژن هایی دارید که به شما کمک می کند بیشتر عمر کنید.

19- تولد در اوج جوانی مادر

10 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

اگر مادراتان شما را در سن کمتر از 25 سال به دنیا آورده است دو برابر بیشتر از افرادی عمر می کنید که در سنین بالاتر مادر متولد شده اند. زیرا از بهترین، جوانترین و سالم ترین تخمک ها به وجود آمده و فرزندی سالم هستید.

20- خرو پف نکردن

خر و پف یکی از نشانه های مهم آپنه خواب است. اختلالی که باعث می شود چند باری در خواب تنفستان از بین برود. زیرا گلو را مسدود می کند. این اختلال همچنین می تواند باعث فشار خون بالا، مشکلات حافظه، افزایش وزن و افسردگی شود.


اما اگر در خواب خر و پف می کنید می توانید از گیره های ضد خرو پف استفاده کنید. برای اطلاع بیشتر در این باره به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه استفاده از گیره ضد خر و پف <<<


21- ارتباط قوی با خدا

مطالعاتی که روی 92000 نفر توسط دانشگاه یشیوا Yeshiva University و Albert Einstein College of Medicine انجام شد نشان داد، افرادی که از نظر معنوی، روحی و عرفانی از حمایتی قوی برخوردار بوده و از این طریق می توانند استرس را از خود دور کرده و به آرامش برسند طول عمر بالاتری دارند.

22- تجربه مادربزرگ یا پدربزرگ بودن

11 علائم و نشانه های طولانی بودن عمر انسان

بر طبق مطالعات Berlin Aging Study، اگر وقت خود را صرف بازی کردن و مراقبت از یک نوه کنید، 37 درصد بیشتر از کسانی که به نوه های خود اهمیت نمی دهند، زنده می مانید.

نوه ندارید؟ نگران نباشید حتی مطالعات روی افرادی که در موسسات خیریه از کودکان مراقبت می کنند نشان می دهد این افراد به طور میانگین سه سال بیشتر از کسانی عمر می کنند که به کودکان بی توجه هستند. با این حال، مراقب باشید بیش از حد درگیر نشوید. کمک بیش از حد نیز، به طوری که زندگیتان را درگیر کند می تواند روی سلامت جسمی و روحی شما تاثیر منفی بگذارد.

در پایان می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس دلیل طولانی بودن عمر باغبان ها را مطالعه کنید.

>>> دلیل طولانی بودن عمر باغبان ها چیست؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
bicycling




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
کیومرث نمیرانیان

خودکشی تدریجی جامعه جهانی شرایط را برای خ… تدریجی آماده کرده است. 99% مردم در عمل، دارند از این شرایط حداکثر تأثیرات را می برند. نتیجه اینکه : بعد از 40 سالگی بهره برداری شروع می شود، و در سن 70 الی 80 سالگی بهره برداری کامل می شود. راهنمائی… بیشتر بخوانید.

سحر

هیچکدوم از شمایی که این متنو میخونه این علایمو ندارید. نگید دارید که دوروغه

منم

سحر خانم موج منفی نفرست ، تلاش کن همه این علائم و علامتها رو داشته باشی .
تشکر از این سایت بسیار جذاب

دکمه بازگشت به بالا