زیبایی

عدم تاثیر استفاده لوسیون بعد از حمام بر سلامت و زیبایی پوست

عدم تاثیر استفاده از لوسیون و مرطوب کننده بعد از استحمام

گفته می شود لوسیون ها مرطوب کننده هایی هستند که پوست بدن را از خشکی بیش از حد نجات داده و باعث نرمی، لطافت، طراوت و شادابی پوست می شوند. لوسیون ها اگر به صورت دستی و خانگی ساخته شوند، می توانند حاوی برخی موادی باشند که پوست را به خوبی تغذیه کنند. به همین دلیل بسیاری از مردم فکر می کنند استفاده از این ماده روی کل بدن بهترین راه چاره برای از بین بردن خشکی پوست بوده و به خصوص بعد از حمام می تواند تا جایی که ممکن است رطوبت را روی پوست به دام اندازد.

همه ی انسان ها تصور می کنند که بلافاصله بعد از استحمام باید از کرم مرطوب کننده و یا از هر ماده ی این چنینی استفاده کنند. استفاده از لوسیون نیز بعد از حمام از همین تصور نشات می گیرد. البته این تصوری صحیح بوده و استفاده از مرطوب کننده بعد از استحمام هیچ مشکلی ندارد و در واقع انتخاب نوع این مرطوب کننده است که بسیار حائز اهمیت است. بیشتر اوقات اغلب افراد در انتخاب نوع محصول مراقبتی لازم و کارآمد بعد از استحمام اشتباه می کنند.

طبق تحقیقات و به گفته ی آکادمی پوست شناسی آمریکا، بعد از استحمام باید به جای لوسیون از پماد و کرم های نرم کننده ی روغنی و چرب استفاده شود تا حداکثر فواید استحمام که رطوبت روی پوست است حفظ شود.

البته این به این معنا نیست که نباید از لوسیون استفاده کرد بلکه توصیه می شود اگر پوست خشکی دارید سعی کنید از همه ی محصولات مراقبتی پوست یعنی لوسیون، انواع کرم ها و روغن ها استفاده کنید. اما اگر می خواهید واقعاً نتیجه ای به دست آورید به زمان و نوع استفاده از هر کدام دقت کنید تا به راحتی بتوانید با پوست خشک مبارزه کنید. مثلاً لوسیون را بعد از استحمام استفاده نکرده و به جای آن از کرم ها و پمادهای نرم کننده استفاده کنید.

مطالب بسیار زیادی در مورد لوسیون ها و محصولات مراقبتی پوست، فواید، نحوه ی استفاده و … در سایت فن تریکس موجود است که می توانید با مطالعه ی آن ها بر اطلاعات خود بیافزایید.

متخصصان پوست می گویند، اگر چه ممکن است پمادها و کرم های نرم کننده به دلیل این که مبتنی بر روغن بوده و چرب تر هستند کمتر از دیگر محصولات به چشم آیند، اما باید گفت که کرم ها تاثیر بیشتری داشته و در واقع اثر بخشی قوی تری را در حفظ رطوبت پوست و از بین بردن خشکی دارند.

برای درک بیشتر این موضوع بهتر است با تفاوت های لوسیون و کرم آشنا شوید.

تفاوت کرم با لوسیون

لوسیون و کرم نوعی امولسیون هستند. به پخش و پراکندگی مایع در مایع دیگر، امولسیون گفته می‌شود. امولسیون محلولی است که در آن قطره‌های ریز یک مایع (مانند روغن) در مایعی دیگر (مانند آب) بدون آن که با یکدیگر درآمیزند، پراکنده است. به زبان ساده مخلوط آب و روغن را امولوسیون می گویند. اگر مقدار آب آن بیشتر باشد به آن لوسیون و اگر مقدار روغن آن بیشتر باشد به آن کرم می گویند. و به همین دلیل است که کرم ها پر چرب تر از لوسیون ها می باشند. کرم ها بین پوست و محیط حایلی ایجاد کرده و به پوست کمک می کنند که رطوبت خود را حفظ کند.

بعد از کرم های نرم کننده، کرم های مرطوب کننده یا همان آبرسان در اولیت دوم مرطوب کنندگی و حفظ رطوبت پوست قرار می گیرند. مواد کرم های مرطوب کننده محلول در آب بوده و در نتیجه بیشتر از لوسیون ها (و البته کمتر از کرم های نرم کننده) پوست را هیدراته کرده و آبرسانی می کنند. در واقع زمانی که پوست تشنه است احتیاج به آبرسانی و زمانی که خشک است احتیاج به روغن دارد. بیشتر مردم مرطوب کننده ها را به دلیل بافت آن بیشتر می پسندند و فکر می کنند که نرم کننده ها به دلیل این که بسیار چرب هستند باعث جوش می شوند. در حالی که این گونه نیست. آبرسان ها پوست را هیدراته و مرطوب کرده و نرم کننده ها به حفظ رطوبت کمک می کنند. به همین دلیل وجود هر دو لازم است و شاید به همین خاطر است که بسیاری از کرم های نرم کننده حاوی مرطوب کننده نیز می باشند.

اما بحث ما لوسیون ها بودند. لوسیون ها اغلب تحریک کننده ی پوست بوده و آن را مرطوب می کنند اما نقشی در حفظ رطوبت پوست نداشته و در واقع مرطوب کنندگی شان موقت است. در واقع تصوری که می توانید از لوسیون داشته باشید پودری محلول در آب است که فقط روی پوست رطوبت ایجاد می کند. و به همین دلیل است که استفاده از آن بعد از حمام تاثیری ندارد. زیرا خاصیت امولسیون آن خیلی بیشتر از پماد و کرم های نرم کننده بوده و به حفظ رطوبت کمک نمی کند.

گفته می شود بهترین جایی که می توان از لوسیون استفاده کرد هنگام اپیلاسیون جهت مرطوب کردن مناطق مو دار بدن است. زیرا قسمت های مو دار اگر مرطوب تر باشند راحت تر شیو می شوند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
realsimple




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا