پوشاکفرهنگ و هنرگردشگری

چگونه در هند لباس بپوشیم؟

اگر مشغول برنامه ریزی برای سفر به هند هستید، احتمالاً فکرتان مشغول این موضوع است که چه نوع لباس هایی به همراه ببرید. جواب دادن به این سوال که در هند چه لباس و کفشی بپوشید کار راحتی نیست؛ زیرا بستگی دارد که قصد سفر به یک شهر بزرگ را داشته باشید یا یک شهر کوچک. مهم تر از همه باید یک لباس نسبتاً پوشیده و مناسب به تن کنید (خصوصاً در شهرها و روستاهای کوچک). علاوه بر این لباس هایتان باید متناسب با آب و هوای هند باشد. با ما در فن تریکس همراه باشید تا با جزئیات این موضوع بیشتر آشنا شوید.


با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با طرز ساخت لامپ دیا مخصوص جشن دیوال هند آشنا شوید.

>>> آموزش ساخت لامپ دیا <<<


پوشیدن لباس متناسب با آب و هوا

1- لباس های سبک به تن کنید.

بیشتر مناطق هند در ناحیه های گرمسیر قرار دارند (به غیر از قسمت های شمالی که در کمربند آلپاید واقع هستند). اگر به جایی غیر از شمال هند و نواحی نزدیک به کشمیر سفر می کنید، انتظار آب و هوای گرم را داشته باشید. حتی در زمستان هم دمای این مناطق 15 تا 20 درجه است که این یعنی انتخاب لباس هایی با پارچه خنک و سبک مثل کتان و نخی بهترین گزینه است.

– در قسمت مرکز و جنوب هند در طول تابستان دمای هوا به 40 درجه سانتیگراد هم می رسد؛ بنابراین به جای لباس های سنگین و تنگ از لباس هایی راحت، خنک و گشاد استفاده کنید.

– اگر به مناطق شمالی و کوهستانی هند نمی روید، از بردن سویشرت، لباس های بافتنی و شلوارهای ضخیم چشم پوشی کنید.

– کسانی که فکر می کنند با دامن راحت تر هستند، پس احتمالاً دامن گزینه بهتری برای آن ها خواهد بود؛ چون دامن نسبت به شلوار راحت تر و خنک تر است.

1 طرز پوشیدن لباس در کشور هند

2- لباس هایی با رنگ روشن بپوشید.

پوشیدن لباس های سفید، نخودی و رنگ های روشن را امتحان کنید. لباس های تیره رنگ یا سیاه گرما را جذب می کنند. در سفر خود به هند ، این نکته را به خاطر داشته باشید، مخصوصاً اگر در تابستان سفر می کنید.

3- اگر به مناطق کوهستانی سفر می کنید، انواع مختلف لباس را انتخاب کنید.

لباس هایی مثل ژاکت، سویشرت و شلوار های بلند را آماده کرده و البته چند تی شرت و شلوارک هم به همراه داشته باشید.

– اگر در تابستان به مناطق کوهستانی سفر می کنید، هوا در روز گرم و در شب سرد می شود. به همین دلیل باید لباس های متفاوتی به همراه داشته باشید.

– یک کوله پشتی یا کیف با خود برده تا لباس گرمتان را در آن بگذارید.

2 طرز پوشیدن لباس در کشور هند

4- کفش های محکم و با دوام بپوشید.

احتمالاً بخواهید تیپ بزنید و لباس هایتان را با هم ست کنید، اما به شما توصیه می کنیم تا یک کفش مقاوم و کاربردی به پا کنید. مثلاً صندل هایی مناسب و محکم و یا کفش ورزشی هایی که بعد از یک پیاده روی طولانی پاهایتان را خسته نکنند.

– اگر می خواهید به قسمت های شمال هند سفر کنید، کفش های رو بسته به همراه داشته باشید تا پاهایتان گرم بمانند.

– اگر به مناطق گرمسیری سفر می کنید، کفش های رو باز و صندل بهترین گزینه برای شما هستند.

3 طرز پوشیدن لباس در کشور هند

5- در فصل های موسمی، بارانی به تن کنید.

تقریباً از ماه جولای تا سپتامبر در هند فصل موسمی به حساب می آید؛ یعنی زمانی که کشور هند 75 درصد بارش سالانه خود را تجربه می کند. یک بارانی و یا یک چتر به همراه ببرید. لباس چرم و جیر و یا هر لباس دیگری که نمی خواهید خیس شود را نپوشید.

6- زمانی که آنجا هستید، لباس های مناسب بخرید.

اگر لباس مناسب آب و هوای آنجا را ندارید، می توانید هنگامی که به هند رفتید چند دست از آن لباس ها را خریداری کنید. فروشندگان، هم لباس های عادی و هم لباس های سنتی مناسب آب و هوا را برای فروش ارائه می دهند.

– شاید خانم ها ترجیح بدهند در هوای گرم و آفتابی آنجا، شلوار خمره ای و دامن های بلند بپوشند که بسیار خنک و شیک هستند. آقایان هم می توانند از شلوارهای نخی و یا کتانی سبک استفاده کنند که این شلوارها به نسبت شلوارهای جین بسیار خنک تر هستند.

– لباس های سنتی هندی هم انتخاب مناسبی برای فصل تابستان هستند. پوشیدن لباس های سنتی توسط افراد غیر محلی ناپسند نیست. هر چند به دلیل اینکه اگر اهل هند یا آسیای جنوبی نیستید، احتمالاً چند نگاه کنجکاوانه هم ضمیمه لباس پوشیدنتان می شود!

– یکی از مشهورترین لباس های زنانه سنتی، ساری است. پارچه ای بلند و تزئین شده که دور بدن پیچیده می شود. نوع دیگر لباس سنتی هندی برای خانم ها شلوار قمیض (salwar kameez) است که متشکل از یک پیراهن آستین کوتاه روی یک شلوار گشاد است.

– لباس سنتی مردان، کورتا نام دارد. یک لباس بی یقه که اندازه اش تا زانو می رسد و یک دهوتی که پارچه است و با پیچیده شدن شکل شلوار به خود می گیرد. دیگر لباس سنتی شیروانی بوده که یک پیراهن بلند تا روی زانو است و معمولاً همراه با چوری دار، شلوارهای تنگ و سبک و گاهی اوقات با شال های بلند پوشیده می شود.

4 طرز پوشیدن لباس در کشور هند

لباس پوشیدن سلیقه ای

1- در شهرهای بزرگ با سلیقه خود لباس بپوشید.

در شهرهای بزرگ هند مثل بمبئی، دهلی و بنگلور افراد محلی زیادی می بینیم که لباس هایی به سبک غربی پوشیده اند. البته کسانی هم هستند که لباس های سنتی به تن دارند. خلاصه که سبک های مختلف فشن و لباس پوشیدن را می توانید در خیابان های این شهرهای بزرگ به چشم ببینید. با این حال اگر چه که بسیاری از مردم لباس هایی به سبک غربی دارند، اما بهتر است جوری لباس نپوشید که کاملاً معلوم شود یک توریست و غریبه هستید.

– لازم نیست یک کمد لباس در هند خریداری کنید. فقط لباسی که دوست دارید را انتخاب کرده و از پوشیدن شلوارک و دامن های خیلی کوتاه اجتناب کنید.

– اگر خانم هستید از پوشیدن لباس های یقه باز در هند اجتناب کنید. هر چند که در نهایت، تصمیم گیرنده شما هستید و هر لباسی هم که بخواهید می توانید بپوشید. اما با پوشیدن این لباس ها ممکن است در اماکن عمومی متوجه شوید که فقط شما از این لباس ها به تن دارید و باعث جلب توجه شوید.

– علاوه بر این ممکن است خانم هایی را ببینید که نافشان از زیر پیراهن های کوتاه (که چولی نام دارند) معلوم است. باید این را در خاطر داشته باشید که آن فقط بخشی از لباس سنتیشان بوده و فقط مناسب آن ها می باشد و از نظر آن ها اصلاً بد و زشت تلقی نمی شود.

5 طرز پوشیدن لباس در کشور هند

2- در مناطق روستایی لباس های مناسب بپوشید.

مناطق روستایی بیشتر از مناطق شهری سنتی هستند و در آنجا مردان و زنان بیشتری را با لباس های محلی می بینید. اگر از یک شهر کوچک بازدید می کنید، لباسی بپوشید که شانه هایتان را بپوشاند و بالاتر از زانو نباشد.

– اگر خانم هستید، دامن های بلند و یا شلوار و شلوارک های بلند و مناسب بپوشید. سعی کنید لباس های آستین حلقه ای و یقه باز نپوشید و به جای آن ها از پیراهن های آستین دار و یا آستین کوتاه استفاده کنید.

– اگر آقا هستید شلوار و شلوارک های بلند و پیراهن و یا تیشرت بپوشید.

6 نوع پوشش درکشورهند

3- برای بازدید از معابد لباس های مناسب بپوشید.

بسیاری از مکان های مقدس هندی یک مقصد توریستی هستند. اگر می خواهید از معابد بازدید کنید، لباس هایی در خور آن مکان بپوشید. حتی اگر در شهرهای بزرگ هستید، از نمایان کردن پاهایتان بپرهیزید و از یک دامن و یا شلوار مناسب استفاده کنید. پیراهن های آستین کوتاه مناسب و یا پیراهن های آستین بلند بپوشید.

– به یاد داشته باشید که ممکن است برای بازدید از یک معبد، لازم باشد سرتان را بپوشانید و یا کفش هایتان را در آورید.

– اگر نمی خواهید یک لباس آستین بلند بپوشید، یک شال می تواند کمک بزرگی باشد. استفاده از شال در لباس هایتان هم استایلتان را شیک می کند و هم هنگامی که لازم باشد می تواند لباستان را بپوشاند. به طور کلی برای ورود به معابد باید حجاب داشته باشید.

7 نوع پوشش درکشورهند

4- از پوشیدن مایوهای باز و دو تکه در هنگام شنا اجتناب کنید.

اگر خانم هستید، از مایوهای یک تکه استفاده کرده و اگر آقا هستید شلوارک های ساحلی و یا مایو بپوشید.

ایمن سفر کنید.

1- وسایل با ارزشتان را در جای امنی نگهداری کنید.

بهتر است پاسپورت، لوازم مهم و پولهایتان را در یک کیف پول نزدیک خود و یا در یک جیب مطمئن بگذارید.

8 نوع پوشش درکشورهند

2- از جواهرات گران استفاده نکنید.

علاوه بر نگهداری از وسایل با ارزشتان، از جواهرات گران قیمت مثل الماس و یا ساعت های گران و هر نوع زیورآلات گرانی که بتواند توجه سارقان را جلب کند استفاده نکنید. در عوض از جواهرات ارزان تر و بدون یاقوت و سنگ های با ارزش استفاده کنید.

3- لباسی بپوشید که با آن ها احساس راحتی کنید.

نکته مهم در سفر این است که در لباس هایی که به تن دارید، احساس راحتی کنید. اگر اهل هند و آسیای جنوبی نباشید، ممکن است به عنوان یک توریست نگاه هایی را به خود جلب کنید و شاید این برایتان آزار دهنده باشد. بنابرین لباسی که به چشم نیاید و شما را از بقیه متمایز نکند می تواند یک لباس خوب و راحتی باشد!

مقالات پیشنهادی فن تریکس …

>>> طرز بیان کلمه به سلامتی در کشورهای مختلف <<<

>>> روش مقابله با شوک فرهنگی <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا