پوشاک

نحوه شستشو، مراقبت و نگهداری گن های طبی و لاغری

گن های طبی و لاغری

جوراب ها، لِگ یا ساق های چسبانی که گاهی اوقات به منظور درمان های پزشکی یا برای مسابقه به تن می کنیم، می توانند گردش خون را در بدن بهبود ببخشند. لباس های چسبان مثل یک لایه دوم پوست عمل کرده و مقاومتی را به وجود می آورد که پوست ضعیف شده قادر به ایجاد آن مقدار مقاومت نیست. این گونه گن های پزشکی را می توان در داروخانه ها یا فروشگاه های لوازم بهداشتی معتبر با درجه های مختلف چسبان بودن خریداری کرد.

– درجات خیلی بالای چسبندگی لباس باید توسط پزشک تعیین شوند..

1 طرز شستن و مراقبت از گن طبی و لاغری


برای اطلاع از اصول انتخاب و طرز پوشیدن گن های لاغری ساعت شنی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> اصول انتخاب و طرز پوشیدن گن های لاغری ساعت شنی <<<


این گونه لباس ها معمولاً بعد از جراحی ها مورد استفاده قرار گرفته تا گردش خون را بهبود ببخشند و عضلات را در جای خود نگه دارند. مسافران و توریست ها هم برای جلوگیری از تورم و ترومبوز سیاهرگی، حین سفرهای خود لباس های چسبان به تن می کنند.

حالا این لباس های چسبان به ورزش هایی چون فوتبال، والیبال، بسکتبال و … هم راه یافته اند و بسیاری از ورزشکاران و مربیان بیان داشته اند که استفاده از آن ها عملکرد بدن را بهبود می بخشد. اکثر مربیان بر این باورند که پوشیدن لباس های چسبان بعد از تمرین های شدید به بازیابی و بهبود درد عضلات کمک می کند.

آزمایشی در استرالیا نشان داد بازیکنان فوتبالی که ساق پاهای چسبان پوشیده بودند و روی تردمیل می دویدند، مقدار لاکتیک اسید خونشان توسط ساق های چسبان کم شده و سلامت خونشان افزایش پیدا کرده است. لاکتیک اسید ماده ای است که در ماهیچه ها و در اثر تمرینات شدید ترشح شده و باعث گرفتگی عضلات می گردد.

یکی از مهم ترین مزایای گن های چسبان ورزشی این است که عضلات گرم می مانند و این گرم شدن از گرفتگی عضلات جلوگیری می کند. در نهایت از عرق سوزی و به وجود آمدن دانه های جوش جلوگیری می کند.

همه ی گن های چسبان در بافت پارچه خود اسپندکس داشته تا بتوانند کش بیایند. علاوه بر ساق و لگ می توانید لباس های چسبان پزشکی هم مثل شورت، تیشرت و ساپورت خریداری کنید.

نحوه مراقبت از گن های طبی و لاغری

هر استفاده ای که از این گونه لباس ها و گن ها داشته باشید، باید از آن ها مراقبت کنید تا کارایی لازمشان را حفظ کرده و مدت زمان طولانی تری عمر کنند. زیرا هیچ کدام از این نوع لباس ها و گن ها ارزان قیمت نیستند.

حتی با کیفیت ترین گن ها هم که از پارچه های بسیار مقاوم ساخته شده اند، ممکن است بعد از 12 ساعت استفاده مداوم و پوشیدنشان (که ممکن است این مدت زمان توسط پزشک توصیه شده باشد) چسبندگی خود را از دست داده و کش بیایند؛ این مورد به خصوص در قسمت زانوها و آرنج به چشم می خورد.

شستن روزانه گن ها یا شستن آن ها بعد از هر بار استفاده به خاصیت کشسانی این لباس ها کمک می کند تا حالت خود را حفظ کنند. شستن عرق ها، چربی ها، کثیفی ها، باکتری ها و پوست های مرده هم به ماندگاری بیشتر این لباس ها کمک می کند. اگر این لباس ها به طرز درستی شسته شوند، شستشوی مکرر هیچ آسیبی به پارچه مخصوص وارد نمی کند.

طرز صحیح شستن گن‌ ها

شستشوی دستی یا شستشو با ماشین لباسشویی

گن های ورزشی می توانند بنابر دلخواه مشتری با دست یا با ماشین شسته شوند. اگر می خواهید این لباس ها را با ماشین لباسشویی بشویید، همیشه دور ملایم را انتخاب کرده و هیچگاه از آب داغ استفاده نکنید. دمای آب برای لباس های تیره باید خنک و برای لباس های روشن تر باید گرم باشد. بهتر است دو دست از این گن های مخصوص را داشته باشید تا زمانی که یکی از آن ها را می شویید، از دیگری استفاده کنید. اگر گن ها بعد از شستشو چند روزی استفاده نشوند، مدت زمان بیشتری شکلشان را حفظ خواهند کرد و طول عمرشان بیشتر می شود.

اگر می خواهید لباس ها و گن هایتان را با دست بشویید، باید از آب خنک استفاده کند. به هیچ وجه لباس ها را نکشید و یا نچلانید. آب اضافی را گرفته و لباس ها یا گن را در حوله خشکی بپیچید تا رطوبت آن ها تا جای ممکن گرفته شود.

شوینده مناسب

شوینده های قوی می توانند به الیاف لباس ها و گن ها آسیب برسانند. برای شستشوی این پوشاک باید از صابون یا شوینده ملایم استفاده کنید. شوینده ها باید بدون سفید کننده، کلر، نرم کننده پارچه و یا دیگر افزودنی های پودری و شوینده های ماشینی باشند.

اصول خشک کردن گن های لاغری و طبی

لباس ها و گن ها همیشه باید در هوای آزاد و بدون استفاده از خشک کن خشک شوند. گرما و حرارت می توانند بافت کشسانی را ضعیف کرده و یا به کل به آن آسیب برسانند. نور مستقیم خورشید یا گرمای رادیاتور هم می توانند به این گونه پوشاک آسیب برسانند. لباس ها را هنگام خشک شدن برعکس کنید. توصیه می شود که هنگام خشک کردن این لباس ها روی بند رخت، اول یک حوله خشک زیر آن ها پهن کرده و سپس لباس را روی آن پهن کنید. پهن کردن لباس بدون حوله باعث می شود که لباس در اثر سنگینی آب و چکه چکه کردن آن سنگین شود و کش بیاید که این کار طول عمر آن را کم خواهد کرد.

طول عمر

الیاف های کشسان لباس ها و گن های ورزشی با پوشیده شدن تخریب می شوند. با اینکه مراقبت و شستشوی صحیح عمر آن ها را زیاد می کنند، اما باید هر چند وقت یکبار جایگزین شوند. مثلاً اگر به صورت روزانه از گن ها استفاده می کنید، باید هر شش ماه آن ها را عوض کنید. اگر لباس و گن ها بعد از شستشو آسیب دیده و راحت به تن برود نیز باید آن را عوض کنید.

سخن پایانی

با اینکه اسپندکس ها پارچه های مقاومی هستند، اما کلر و عرق کردن می توانند تخریب الیاف های این گونه پوشاک را سرعت ببخشند. کرم، لوسیون و روغن هم می توانند طول عمر این لباس ها را کاهش دهند. یعنی هنگام پوشیدن این گن ها نباید از این موارد استفاده کنیم. با شستشوی درست و مراقبت مناسب می توانید عمر گن ها و لباس های ورزشی چسبانتان را به حداکثر برسانید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا