خانه و کاشانه

نحوه تمیز کردن و شستن سریع و آسان قالب طرح دار کیک

شستن و تمیز کردن قالب کیک

احتمالاً شما هم جزء آن دسته از افراد علاقه مند به آشپزی و پختن کیک و انواع تنقلات و خوردنی های خوشمزه و دلچسب هستید. لذت بخشی این کار زمانی بیشتر می شود که برای پخت و پز و خوش طعم شدن انواع خوردنی ها از تزئینات، مزه ها و طعم های عالی و خاص استفاده می کنید. قطعاً بسیاری از شما، برای پختن کیک از قالب های مخصوص مانند قالب های فلزی طرح دار (که به آنها قالب کیک میان تهی نیز گفته می شود) استفاده می کنید. این قالب های میان تهی در هزاران طرح و شکل وجود دارند و هر کس با توجه به سلیقه شخصی خود و شاید مناسبتی که قرار است برای آن کیک بپزد، یکی از آن ها را انتخاب می کند. درست کردن کیک در این قالب ها واقعاً عالی است، چرا که شکل و طرح بسیار زیبایی در کیک شما به وجود می آورد. اما یکی از مشکلات استفاده ی قالب های طرح دار، این است که پس از پختن کیک و خارج کردن آن، ذراتی از کیک در قسمت شکاف ها و برآمدگی های داخلی قالب باقی مانده و می چسبند. اگر چه که از قالب ها به عنوان قالب های نچسب نام برده شده است، اما تنها در اوایل استفاده از آن، ذرات کیک در داخل آن نمی چسبد. اما پس از چندین بار استفاده، با هر بار خارج کردن کیک، قالب پر از ذرات چسبیده کیک خواهد بود.


همچنین برای جدا کردن کیک سوخته از قالب آن نیز روش ها و ترفندهایی وجود دارد. برای اطلاع از این روش ها و ترفندها به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کرده و متن کامل مقاله را مطالعه کنید.

>>> نحوه جدا کردن کیک سوخته از قالب <<<


برای تمیز کردن قالب و شستن آن، نباید از ابزارهای زبر و خشن مانند سیم ظرفشویی یا شوینده های قوی مانند وایتکس یا موادی نظیر این ها استفاده کرد، چرا که بسیاری از این قالب ها از جنس آلومینیوم بوده یا دارای یک لایه پوشش نچسب هستند. استفاده از مواد یا ابزارهای تیز و قوی، می تواند منجر به آسیب دیدن و خراب شدن قالب گردد. اگر قالب کیک شما به هر نحوی، چه با شستشوی مواد شوینده قوی چه با ابزارهای تیز آسیب ببیند، لایه درونی آن عملاً خراب شده و قالب دیگر عملکرد و کارآیی قبلی را نخواهد داشت. با این شرایط شاید برای شما هم سؤال شود که راه حل راحت و بدون ضرر برای تمیز کردن لایه درونی قالب کیک چیست؟ و یا راه حلی که بتوان سریعاً و به طور کامل تمام ذرات خشک شده و چسبیده ی کیک را تمیز کرد چیست؟ راه حل ساده و راحت پیشنهادی فن تریکس برای انجام این کار به این صورت است.

1 نحوه شستن قالب کیک

مواد لازم

• آب داغ
• مایع ظرفشویی
• برس کوچک مخصوص بطری
• جوش شیرین

روش کار

1- پس از خارج کردن کیک از قالب طرح دار، قالب خالی که ذرات کیک به دیواره های آن چسبیده است را با آب داغ پر کنید.

2 نحوه شستن قالب کیک

2- کمی مایع ظرفشویی در آن بریزید و چند دقیقه ای به آن زمان بدهید. سپس قالب را تخلیه کرده و با استفاده از یک اسکاچ آغشته به مایع ظرفشویی، لایه درونی قالب را بشویید.

3 نحوه شستن قالب کیک


می توانید برای شستن ظروف بدون مایع ظرفشویی مقاله زیر را بخوانید.

>>> شستن ظروف بدون مایع ظرفشویی <<<


3- قالب را آب کشی کنید. قطعاً با انجام این کار هم همچنان ذرات کیک چسبیده به دیواره قالب وجود خواهند داشت. حال برای ادامه کار و تمیز شدن قالب کیک به صورت جدی باید جوش شیرین را به کار بگیرید. کمی جوش شیرین به لایه داخلی قالب بپاشید و با استفاده از برس کوچک، آن را درون شکاف ها و برآمدگی ها، کاملاً پخش کنید. با این کار، قطعاً تمام ذرات چسبیده کیک جدا خواهند شد.

4 نحوه شستن قالب کیک

دوباره ظرف را آب بکشید و این بار تمیز بشویید.

5 نحوه شستن قالب کیک

4- قالب طرح دار خود را خشک کرده و برای استفاده های بعدی در مکان مناسب قرار دهید.

6 نحوه شستن قالب کیک

در پایان مقالات زیر را نیز مطالعه کنید.

>>> چگونه از ترک خوردن کیک پنیری جلوگیری کنیم؟

>>> چگونه ظروف کاسرول یا سرامیکی مخصوص فر را شسته و تمیز کنیم؟

>>> چگونه لکه های غذای ظروف پلاستیکی را از بین ببریم؟

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thekitchn




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
اکرم علیخانی

سلام ممنون از راهنماییهاتون سایتتون عالیه.لطفا درباره آشپزی مطلب بیشتری بذارید.

دکمه بازگشت به بالا