خانه و کاشانه

نحوه ساخت روغن های معطر میوه ای در خانه

روغن های معطر بهترین راه برای خلاص شدن از شر بوهای ناخوشایند اطراف خانه است. اگر این روغن ها را در شیشه ای در باز ریخته و جلوی کولر یا پنکه بگذارید، تمام فضای خانه تان عطرآگین می شود. چکاندن چند قطره روغن معطر در کفش های بدبو، توالت یا هر جای دیگری که بو آزارتان می دهد، تاثیر فوق العاده ای دارد. برای ساخت روغن معطر ، تنها کافیست کمی صبر و مقداری میوه (مرکبات) پوست کنده داشته باشید.


برای اطلاع از نحوه تازه و باطراوت کردن فضای خانه با روغن اسطوخودوس به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه تازه و باطراوت کردن فضای خانه با روغن اسطوخودوس <<<


طرز ساخت روغن معطر میوه ای

مواد مورد نیاز:

– ½ پیمانه روغن پخت و پز
– ویتامین E (مایع)
– ¼ پیمانه پوست میوه ی خرد شده؛ برای تهیه روغن معطر ، از پوست هر میوه ای که دوست دارید و عطرش را می پسندید، می توانید استفاده کنید: نارنگی، لیمو، پرتقال، گریپ فروت، نارنج و پورنج

طرز ساخت:

1- میوه ها را آماده کنید.

قبل از پوست کندن میوه، آن را کاملاً تمیز بشویید. دست هایتان را نیز کاملاً شسته تا هیچ گونه آلودگی و ماده شیمیایی در روغن معطری که می سازید، وارد نشود. زیرا روی نتیجه ی کار اثر منفی خواهد گذاشت. بعد از آن پوست میوه ها را کنده و میوه را نگینی خرد کنید.

2- مواد را با هم مخلوط کنید.

روغن را داخل قابلمه ریخته و میوه ها را به آن اضافه کنید. 2 قطره ویتامین E که خاصیت نگهدارنده دارد نیز به آن اضافه کنید. مواد را مخلوط کرده و قابلمه را روی حرارت بسیار پایین بگذارید. سپس اجازه دهید مخلوط روغن معطر بین 5 دقیقه تا 8 ساعت (بسته به میزان غلظت بو) روی حرارت بوده و آهسته حرارت ببیند.

1 طرز ساخت روغن معطر میوه ای

3- بعد از گذشت زمان گفته شده و معطر شدن عطر، مواد را از صافی رد کرده و روغن را در شیشه ای درب دار بریزید.

روی شیشه روغن معطر تاریخ زده و از آن استفاده کنید. باقی مانده ی روغن را نیز به صورت کاملاً دربسته و مهر و موم شده در مکانی تاریک و خنک (ترجیحاً در یخچال) نگهداری کنید. اگر روغن به شکل صحیحی نگهداری شود، تا 6 ماه قابل استفاده بوده و خراب نخواهد شد.

ساخت روغن‌معطر میوه ای بدون حرارت دادن

ساخت روغن معطر بدون استفاده از حرارت نیز امکان پذیر است. اما کمی باید صبور باشید؛ زیرا مدت زمان تهیه ی آن طولانی خواهد بود.

برای این کار:

1- میوه های پوست کنده را در روغن بخیسانید.

برای این کار از یک ظرف شیشه ای کاملاً تمیز استفاده کنید. اندازه ی ظرف باید به گونه ای باشد که وقتی میوه، پوست و روغن را در آن می ریزید، روغن روی تمام پوست و میوه ها را پوشش دهد.

2- شیشه را زیر نور آفتاب و در نقطه ای که در طول روز بیشترین آفتاب را دریافت کند بگذارید.

حرارت نور خورشید روغن را گرم کرده و اسانس میوه ها را استخراج می کند. یک تا دو روز باید به آن فرصت دهید تا روغن معطر آماده شود.

2 طرز ساخت روغن معطر میوه ای

3- بعد از گذشت مدت زمان گفته شده، روغن معطر را تست کنید. اگر بویی نداشت و یا اسانس آن قوی نبود، مجدداً مراحل گفته شده را تکرار کنید.

برای این کار محتویات درون شیشه را از روی صافی رد کرده و مایع به دست آمده را بو کنید. اگر مایل بودید بوی روغن معطر بسیار قوی شود، مقدار دیگری میوه به آن اضافه کرده و مجدداً آن را در نور آفتاب بگذارید. 6 بار می توانید این کار را تکرار کرده تا عطر روغن معطر، چیزی شود که دلتان می خواهد.

3 طرز ساخت روغن معطر میوه ای

فن تریکس مطالعه مقاله “طرز تهیه و استفاده از عصاره لیمو برای مزه دار کردن غذا” و “خواص و فواید روغن پرتقال” را به شما پیشنهاد می کند.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
...

سلام ، خیلی ممنون از اطلاعات خوب و مفیدتون
ببخشید میشه برای طرز ساخت روغن میوه ای از ویتامین E استفاده نکنیم؟؟؟

دکمه بازگشت به بالا