خانه و کاشانهسرگرمی و اوقات فراغت

چگونه خودمان یک درخت کریسمس تزئینی بسازیم؟

نزدیک شدن به سال نو میلادی بسیاری از افراد را در این فکر فرو می برد که درختانی مشابه درخت کاج بسازند و با تزئین و زیبا سازی آن لحظات خوشی را در سال نو برای خود به ارمغان آورند. به این منظور تیم فن تریکس مقاله ای را برای شما آماده کرده است تا فقط با یک رشته لامپ، روبان تزئینی و چند ابزار ساده چیزی شبیه یک درخت کریسمس فانتزی بسازید و برای جشن ها و مهمانی های خود بکار ببرید.

برای این کار از گل و گیاهانی مانند درخت انگور یا گل پیچک که شباهت بیشتری به درخت دارند را انتخاب کنید و با کمی زیباسازی که در ادامه خواهیم گفت شروع به کار کنید. البته یادآور می شویم که انتخاب گل اختیاری بوده ولی پیشنهاد ما به شما این است که از گل پیچک استفاده کنید؛ زیرا بهترین گزینه برای این کار است.

چیزهایی که برای ساخت درخت کریسمس نیاز دارید.

دو عدد گلدان کوچک و بزرگ
دو گیاه از یک نوع اما در سایزهای متفاوت
سیم برای ساخت اسکلت
سیم چین
روبان
چراغ های رشته ای
سیم سیار

ابتدا باید مانند تصویر اسکلتی به شکل مخروط بسازید که با پیچیدن گل به دور آن، گیاه انتخابی شکل درخت کریسمس را به خود بگیرد. برای این کار می توانید از دو روش استفاده کنید. ما در این مقاله روش دوم را برای اجرای کار انتخاب کرده ایم.

روش اول

سیمی قابل انعطاف برداشته و با آن دایره ای دقیقاً به اندازه قطر گلدان در آورید. مجدداً سیم را برداشته و دایره ی دوم را بسازید. این دایره باید کمی از دایره ی اول کوچک تر باشد. دایره ی سوم را نیز به گونه ای بسازید که از دایره ی دوم کوچک تر باشد. حال باید با این سه دایره اسکلتی مخروطی شکل بسازید. سپس سه سیم هم اندازه را برش زده و به عنوان ستون برای این دایره ها استفاده کرده و دایره ها را با فاصله های مساوی از هم، روی آن سوار کنید. سر سه سیم (ستون های دایره ها) را مانند تصویر در بالای اسکلت درست شده به هم گره بزنید. حال اسکلتتان آماده است.

1 ساخت درخت کریسمس تزئینی

روش دوم

بهتر است برای ساخت اسکلت بندی کار، سیم را به دور گلدان حلقه زده و آن را با استفاده از ابزاری مانند سیم چین به اندازه ی قطر گلدان، روی گلدان برش زده و محکم کنید. یعنی اسکلت بندی را روی همان گلدان بسازید نه خارج از آن. این کار ریسک خطا را تا حد زیادی کاهش داده و روند کار را تسریع می بخشد؛ همچنین دایره های درست شده خصوصاً بزرگ ترین دایره ی گلدان محکم و بدون لغزش بوده و با آویزان کردن وسایل تزئینی، اسکلت بندی کار از جایش تکان نمی خورد.

2 ساخت درخت کریسمس تزئینی

حال باید چراغ های رشته ای را به دور اسکلت بپیچید. ابتدا از انتهای اسکلت شروع کرده و چراغ ها را دقیقاً روی نقطه ای که سر سیم ها به هم وصل شده اند قرار داده و کم کم به سمت پایین حرکت داده و رشته سیم ها را به دور اسکلت بپیچید. فقط به یاد داشته باشید که بیشتر چراغ ها باید به سمت داخل اسکلت باشند تا در پایان کار نور به درون اسکلت هم پخش شود. اگر همه ی لامپ ها را به سمت بیرون روی اسکلت نصب کنید نور به بیرون پخش شده و درون اسکلت روشن نمی شود. در نتیجه درخت شما زیبا نخواهد بود.

3 ساخت درخت کریسمس تزئینی

چراغ های رشته ای را در جایی که اولین حلقه ی سیم اسکلت به دور گلدان پیچیده شده و در واقع پایه ی اسکلت است، بیشتر بپیچید تا از استحکام رشته سیم ها و لامپ ها روی اسکلت مطمئن شوید. همچنین دو شاخه ی چراغ های رشته ای در کنار گلدان را روی زمین قرار دهید تا به راحتی بتوان آن را به یک سیم سیار وصل کرد.

4 ساخت درخت کریسمس تزئینی

شاخ و برگ های گل پیچک را بشویید و آن را در گلدان بگذارید. برای این کار از گل های مصنوعی هم می توان استفاده کرد اما گل های طبیعی نما و جلوه ی بهتری خواهد داشت. پس اگر از گل طبیعی استفاده می کنید در قرار دادن گل و ریختن خاک درون گلدان، نهایت دقت را داشته باشید که ریشه های گل آسیب نبینند. از بلندترین شاخه های گل شروع کرده و آن ها را به صورت مارپیچ و طبیعی به دور اسکلت بپیچید. سعی کنید انتهای اسکلت که محل اتصال سیم ها است را تا جایی که امکان دارد با شاخه گلی پنهان کنید. سپس هر شاخه را با استفاده از روبان های سبز با یک یا چند گره روی اسکلت محکم کنید. اجازه دهید شاخه های کوچک تر داخل گلدان بمانند. شاخه ها به مرور زمان رشد کرده و به دور اسکلت میپیچند. فقط بدانید که شاخه های بزرگ را باید خودتان به دور اسکلت بپیچانید.

5 ساخت درخت کریسمس تزئینی

گلدان دیگری را نیز به همین صورت آماده کنید. روبانی را برش زده و به دور هر دو گلدان بپیچید، سپس انتهای ربان را گره زده و به صورت اریب برش بزنید. سعی کنید دو گلدان را دقیقاً مشابه هم بسازید که فقط در اندازه با هم متفاوت باشند. تزئین و زیبا سازی با روبان، هم به گلدان زیبایی داده و هم انتهای اسکلت و چراغ های دور تا دور گلدان را پنهان می کند.

6 ساخت درخت کریسمس تزئینی

گلدان ها را در مکانی مناسب مثلاً در کنار درب ورودی گذاشته لامپ های آن را روشن کنید و لذت ببرید. از یک سیم سیار استفاده کنید تا بدون در نظر گرفتن مکان کلید برق، بتوانید گلدان ها در هر جایی که بخواهید بگذارید.

7 ساخت درخت کریسمس تزئینی

همچنین می توانید برای تزئین درخت کریسمس خود از بیسکوئیت هایی که در مقاله زیر از وب سایت فن تریکس به شما اموزش می دهیم، استفاده کنید.

>>> آموزش پخت بیسکوئیت های تزئینی برای درخت کریسمس <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا