زیباییسلامت

طرز ساخت اسپری منیزیم و نمک دریا برای سلامت پوست

طرز تهیه اسپری منیزیم و نمک

استفاده از نمک دریا و آب نمک (آبِ دریا)، در تولید لوازم آرایشی و بهداشتی و حتی درمان های پوستی سابقه طولانی داشته است. به طوری که در ساخت اسکراب های پوست نیز از نمک دریا استفاده می شود. در واقع نمک دریا، خود به عنوان یک لایه بردار قوی و اسکرابر عمل کرده و به حذف تمام سلول های مرده پوست می پردازد.

1 سلامت پوست

تفاوت اصلی نمک دریا و نمک معمولی در مقدار عناصر معدنی آنها است. نمک دریا منبع مهمی از عناصر غذایی نظیر منیزیم، کلسیم، سدیم و پتاسیم که نقش بسیار مهمی در سلامت پوست و زیبایی دارند، می باشد.

استفاده از نمک دریا/آب نمک (آب دریا) برای اهداف درمانی، تالاسوتراپی یا دریا درمانی نامیده می شود.

به نظر می رسد بسیاری از افراد هم متوجه این موضوع شده اند که پس از استفاده ی نمک دریا لکه های تیره روی پوست ( هایپرپیگمنتیشن)، آکنه و جوش های پوستی کم شده و پوستشان روشن تر و شفاف تر می شود.

کوجیک اسید نیز فواید بسیاری در روشن کردن پوست صورت دارد.

اسپری نمک دریایی یعنی ترکیب نمک دریا و منیزیم می تواند عناصر مغذیِ مناسب را برای پوست تأمین کند.


برای اطلاع از خواص روغن منیزیم به لینک زیر مراجعه کنید.

>>> خواص و نحوه استفاده از روغن منیزیم چیست؟ <<<


گذشته از اهداف و فواید زیبایی آن، اسپری نمک دریا سبب با طراوت و شاداب تر شدن پوست شده و پوست را جوان تر و شفاف تر می کند.

افراد زیادی از طرفداران نمک دریاییِ طبیعی و منیزیم هستند. در این مقاله، روشی برای ترکیب این دو ماده و تهیه ی یک اسپری مفید و مقوی برای پوست آموزش داده می شود.

اگر هیچگاه از نمک دریا برای پوستتان استفاده نکرده اید، با استفاده از دستورالعمل ارزان و ساده ای که در ادامه آمده یک اسپری نمک دریای عالی تهیه کرده و استفاده کنید.

مواد لازم برای درست کردن اسپری نمک دریایی در خانه

• 1 لیوان آب مقطر یا آب جوشیده
• 1 قاشق غذاخوری نمک دریا یا نمک هیمالیا
• کمی نمک اپسوم (نمک فرنگی اصل) یا فلس های منیزیم (Magnesium Flakes)
• 1-3 قطره اسانس اسطوخدوس یا نعنا (اختیاری)

روش درست کردن اسپری طبیعی نمک دریایی

1- در یک ظرف مناسب، نمک دریا و نمک اسپوم (یا فلس منیزیم) را با هم مخلوط کرده و آب مقطر گرم یا آب جوشیده را به آنها اضافه کنید. محلول را تا جایی هم بزنید که نمک کاملاً حل شود.

2- اسانس نعنا یا اسطوخدوس را به محلول اضافه کنید. محلول را به یک لیوان شیشه ای یا بطری اسپری منتقل کرده و نگه دارید.

برای استفاده از اسپری طبیعی نمک دریایی روی پوست، دو راه وجود دارد: می توانید آن را در قسمت های مورد نظر اسپری کرده یا با استفاده از پنبه روی پوست بمالید.

استفاده از این اسپری به عنوان بخشی از مراقبت های پوستی روزانه بسیار مفید است. استفاده از این اسپری حتی پس از شنا نیز توصیه می شود.

توجه داشته باشید که به جای استفاده از آب مقطر یا آب جوشیده، می توانید از دمنوش های گیاهی نیز استفاده کنید؛ البته به شرط این که دمنوش ها واقعاً از یک گیاه خشک درست شده باشند. دمنوش های بابونه و گل همیشه بهار، گزینه های بسیار عالی برای تهیه این اسپری طبیعی و خانگی هستند. استفاده از دمنوش نعنا یا اسانس نعنا در تهیه این اسپری نیز سبب می شود بوی اسپری شما خنک و سرد باشد.

همچنین می توانید مقاله زیر را در رابطه با استفاده از گل یا لجن دریا برای مراقبت و زیبایی پوست مطالعه کنید.

>>> استفاده از گل یا لجن دریا برای سلامتی و مراقبت پوست <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wellnessmama




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا