سرگرمی و اوقات فراغت

چگونه کیسه نگهدارنده میوه بدوزیم؟

آموزش دوخت کیسه نگهدارنده میوه

در دنیای امروز که کره ی زمین در کیسه های پلاستیکی غرق شده است، بسیاری از افراد طبیعت دوست و طرفدار زمین پاک، در صددند تا از هر راهی که شده به سلامت زمین کمک کرده و از آسیب به محیط زیست جلوگیری کنند. شاید کوچک ترین اقدامی که بتوان در این راستا انجام داد، حذف کیسه های پلاستیکی و استفاده از کیسه های دست دوز پارچه ای است. این کار نه تنها زباله های زمین، بلکه زباله های پلاستیکی موجود در خانه را نیز به صفر می رساند. با هر پارچه ای که در دسترستان است، به سادگی می توانید کیسه های پارچه ای دوخته و برای نگهداری میوه های تمیز و شسته شده یا حتی سبزی، نان و دیگر اقلام در یخچال از آن استفاده کنید. با ما همراه باشید تا نحوه ی دوخت آن را بیاموزید.

ابزار و وسایلی که برای دوخت کیسه نگهدارنده میوه نیاز خواهید داشت، عبارت اند از:

– یک حوله ی دستی یا حوله های کوک نوزادی تمیز و نو یا یک تکه پارچه ی نازک و سبک به ابعاد 28×18 اینچ (هر اینچ 2.5 سانتی متر است)
– سنجاق
– سوزن ته گرد
– 90 سانتی متر بند کتان

مرحله اول دوخت کیسه نگهدارنده میوه:

پارچه یا حوله را به صورت پشت و رو، روی سطح کار پهن کرده و برای ایجاد یک کانال و تا خوردگی جهت عبور نخ، 2 تا 3 سانتی متر از لبه ی پارچه (ضلع کوچک تر) را به سمت داخل تا بزنید. تا خوردگی را با سوزن ته گرد سر جای خود نگه داشته و با چرخ خیاطی بدوزید. برای ضلع کوچک دیگر پارچه نیز همین کار را تکرار کنید.

نکته: در صورتی که به جای حوله از پارچه استفاده می کنید، به یاد داشته باشید که قبل از شروع کار، پارچه را لبه دوزی کرده تا از ریش ریش شدن آن جلوگیری شود.

مرحله دوم دوخت کیسه نگهدارنده میوه:

پارچه را از وسط تا کنید؛ به گونه ای که سمت رویی پارچه روی هم قرار گرفته و پشت پارچه رو به روی خودتان باشد. دو کانالی که برای عبور نخ ایجاد کرده بودید، اکنون باید دقیقاً روی هم قرار داشته باشند. آن ها را تنظیم کنید، حال دو لبه ی کناری پارچه را سوزن ته گرد زده و بدوزید.

مرحله سوم دوخت کیسه نگهدارنده میوه:

سنجاقی را به لبه ی نخ کتان وصل کرده و آن را از کانالی که برای عبور نخ ایجاد کرده بودید رد کنید؛ تا از لبه ی دیگر کانال بیرون آید. بعد از آن دو لبه ی نخ را گره بزرگی زده تا نخ در نرود.

مرحله چهارم دوخت کیسه نگهدارنده میوه:

کیسه ی شما به همین راحتی آماده شد. آن را پشت و رو کنید.

8 طرز دوخت کیسه نگهدارنده میوه

مرحله پنجم دوخت کیسه نگهدارنده میوه:

اکنون می توانید کیسه میوه را با هر چیزی که قصد نگهداری آن در یخچال دارید، پر کنید. بهتر است کیسه از جنس حوله باشد؛ زیرا در این صورت می توانید میوه ها و سبزی را بلافاصله بعد از شستشو در آن ریخته و داخل یخچال بگذارید. همچنین خیالتان راحت است که حوله رطوبت میوه و سبزیجات را جذب کرده و رطوبت آن ها موجب فساد و خراب شدن میوه و سبزیجات نمی شود.

9 طرز دوخت کیسه نگهدارنده میوه

فن تریکس در این مقاله طرز دوخت کیسه نگهدارنده میوه را به شما آموزش داد. در مقالات زیر می توانید نحوه دوخت کیسه چای و پاکت پارچه ای پاپ کورن را نیز یاد بگیرید.

>>> نحوه دوخت کیسه چای یا تی بگ <<<

>>> نحوه دوخت کیسه و پاکت پارچه ای پاپ کورن <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا