زیباییسرگرمی و اوقات فراغت

نحوه دوخت پد پاک کننده آرایش چند بار مصرف در خانه

اگر برای مراقبت از پوست و زیباییتان اهل خرج کردن هزینه زیادی بوده و یا جزو افراد دوست دار طبیعت هستید، پد های آرایشی زیبا و با مزه ی چند بار مصرفی که در خانه دوخته می شوند، هم مقرون به صرفه بوده و هم از نظر تولید زباله دوست دار طبیعت هستند. به همین دلیل این پد ها افراد زیادی را برای تهیه و استفاده آن ها در منزل مشتاق می کنند. به خصوص اینکه فوق العاده کارا و مفید بوده و درصد تماس پوست با مواد شیمیایی موجود در پدهای آرایشی صنعتی که در بازار به فروش می رسند را به صفر می رسانند. محصولی کاملاً طبیعی و ارگانیک بوده که نه تنها هیچ ضرری برای پوست ندارد، بلکه استفاده آن تنها سود و منفعت است.


همچنین با مراجعه به لینک های زیر از وب سایت فن تریکس با نحوه دوخت تی بگ و ساخت پد ضد عرق مخصوص زیر بغل آشنا شوید.

>>> روش دوخت تی بگ <<<

>>> نحوه ساخت پد ضد عرق مخصوص زیر بغل <<<


طرز تهیه ی این پدها فوق العاده ساده بوده و به ابزار و وسایل خاصی نیز احتیاج ندارد. پس با ما در فن تریکس همراه باشید و خودتان به راحتی در منزل پد پاک کننده آرایش بسازید.

آموزش دوخت پد پاک کننده آرایش چند بار مصرف

1 طرز دوخت پد پاک کننده آرایش

ابزار و وسایل مورد نیاز:

– یک عدد حوله دستی یا پارچه ی حوله ای طرح دار و زیبا که یک طرف آن حتماً پرزدار باشد.
– یک ظرف شیشه ای درب دار مانند شیشه ی مربا
– گچ خیاطی یا خودکار و قلمی که جوهر آن به راحتی پاک شود.
– قیچی لبه طرح دار
– شامپو یا صابون بچه
– روغن نارگیل
– اسانس های روغنی (درصورت تمایل)

مراحل دوخت پد پاک کننده آرایش:

گام اول:

حوله یا پارچه ی حوله ای را پشت و رو کرده و به صورت صاف روی میز پهن کنید. پشت پارچه باید رو به رویتان باشد. مانند تصویر زیر، شیشه را روی حوله گذاشته و با صابون خیاطی یا قلمی که اثر آن به راحتی پاک شود، دور تا دور آن را خط بکشید. دایره ای روی حوله به دست می آید که تقریباً 10 تا 15 عدد از آن را باید تهیه کنید.

2 طرز دوخت پد پاک کننده آرایش

گام دوم:

حال با استفاده از چرخ خیاطی، دوخت ساده ای داخل دایره ها بزنید. همانند شکل زیر، نیم سانتی متر داخل تر از لبه ی خط دایره ترسیم شده را دوخته و سپس آن را قیچی کنید. این کار را برای تمامی دایره های ترسیم شده تکرار کنید.

3 طرز دوخت پدپاک کننده آرایش‌

گام سوم:

برای جلوگیری از ریش ریش شدن و از بین رفتن لبه ی دایره های حوله ای، دور تا دور دایره ها را با قیچی لبه طرح دار ببرید. اما حواستان باشد که دوختی که روی دایره ها زدید را قیچی نکنید.

در پایان چیزی که در دست خواهید داشت، مانند چیزی است که در تصویر می بینید.

گام چهارم:

می توانید شیشه ی مربا را با شوینده ی صورت مورد علاقه تان که مناسب پوستتان بوده و دائماً از آن استفاده می کنید پر کرده و یا خودتان شوینده ای ارگانیک و خانگی تهیه کنید. برای این کار ½ پیمانه آب را با چند قطره صابون یا شامپو بچه مخلوط کرده و دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و دو قطره اسانس روغنی با بویی مطبوع را به آن اضافه کنید. اجباری در استفاده از اسانس روغنی نیست، اما بوی شوینده را واقعاً عالی می کند. درب شیشه را بسته و آن را خوب تکان دهید.

گام پنجم:

پد های آرایشی را داخل شیشه و محلولی که در آن تهیه کردید گذاشته و تا زمان استفاده، درب آن را ببندید.

6 طرز دوخت پد پاک کننده آرایش

نکته: برای شستن پد های آرایشی در ماشین لباسشویی، آن ها را در کیسه ی توری ریخته و به همراه دیگر حوله هایتان در ماشین لباسشویی قرار دهید. زمانی که شسته و تمیز شدند، آن ها را به شیشه ی حاوی محلول برگردانید و بارها و بارها از آن استفاده کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
ehow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا