تغذیه

چگونه آرد جو را تهیه کرده و از آن استفاده کنیم؟

اگر می خواهید به شیوه ای خلاق و متفاوت از جو دو سر استفاده کنید و از شر آنها در کابینت های آشپزخانه خلاص شوید، پودر کردن و تهیه ی آرد جو دوسر بهترین راه و پیشنهاد است. از آنجایی که این آرد مقوی و پرخاصیت به آسانی در منزل تهیه می شود، توصیه می کنیم حتماً خودتان آن را درست کرده و هزینه ی اضافی پرداخت نکنید. با فن تریکس همراه باشید تا چگونگی تهیه ی آرد جو و موارد استفاده از آن را برایتان بازگو کنیم.

تهیه ی آرد جو

1- جو مد نظر را انتخاب کنید.

برای تهیه ی آرد جو از نوع جو پرک استفاده کنید که نسبتاً قیمت کمتری داشته و همه جا در دسترس است. به همین دلایل تهیه ی آرد جو در منزل مقرون به صرفه است. یادتان باشد که از جو دو سرهای طعم دار استفاده نکنید. زیرا طعم آن به آرد منتقل می شود و نتیجه ی کار خوب نخواهد بود.

1 تهیه و استفاده از آرد جو

2- جو پرک را در غذاساز بریزید.

برای پودر کردن جوها از غذا ساز یا آسیاب برقی استفاده کنید. فقط نکته ای که باید توجه داشته باشید این است که حتماً قبل از استفاده ی دستگاه، آن را کامل بشویید. زیرا آرد جو دو سر به راحتی طعم و بوی غذاساز را به خود می گیرد. در صورتی که غذاساز در دسترستان نیست، می توانید از هاون هم استفاده کنید.

مجدداً یادآور می شویم که هاون را نیز به خوبی بشویید. در صورت نبود هاون نیز جوها را در پلاستیکی ریخته و با وسیله ای آن را بکوبید یا بچلانید.

3- هم بزنید.

از آن جایی که جو پرک کمی به سختی پودر می شود و دانه های درشتی باقی می گذارد، بهتر است هر ده ثانیه یک بار غذاساز را خاموش کرده و مواد را هم بزنید. سپس دوباره آن را روشن کنید تا آردی یک دست و کامل بدون ذرات درشت در آن به دست آید.

4- از نگهداری طولانی مدت آرد جلوگیری کنید.

بهتر است اجازه ندهید مدت زمان زیادی از تهیه ی آرد بگذرد و آن را به صورت تازه به عنوان چاشنی و ادویه در انواع غذاها استفاده کنید. البته در ظرفی در بسته و مکانی خشک و خنک تا سه ماه در کابینت و تا 6 ماه در فریزر هم می توان نگه داری کرد اما مصرف تازه ی آن بهتر است.

2 تهیه و استفاده از آرد جو

استفاده از آرد جو

1- آرد جو پرک با آرد جو معمولی تفاوت چندانی ندارد.

آرد جو پرک به دلیل این که از جو بخار پز شده به دست آمده و بعد در زیر غلطک های سنگین به تکه های صاف تبدیل شده، بافت نرمی دارد. این بافت نرم باعث می شود زود پخته شده و عطر و طعم خوبی داشته باشد. با این حال تفاوت زیادی با آرد معمولی ندارد. از آرد جو پرک بیشتر می توان در غذاها استفاده کرد. خصوصاً غذاهایی که طعمشان به شیرینی می زند. البته در بیشتر غذاها مثل کلوچه و… از مخلوط هر دو آرد یعنی معمولی و جو پرک هم استفاده می شود.

3 تهیه و استفاده از آرد جو

2- از آرد جو پرک به خاطر گلوتنِ آن استفاده کنید.

از آن جایی که آرد جو پرک نسبت به انواع دیگر آردها از گلوتن بیشتری برخوردار است، به راحتی می توان گلوتن مورد نیاز را از این نوع آرد به دست آورد. پس برای تأمین گلوتن مورد نیازتان آرد را خودتان تهیه کنید. زیرا گلوتنِ آرد جوهای موجود در بازار 100% نبوده و مقداری گندم هم دارد.

4 تهیه و استفاده از آرد جو

3- از آرد جو پرک برای تردتر شدن و سبک تر شدن کیک، کلوچه یا نان استفاده کنید.

این آرد در مقایسه با آردهای معمولی ویتامین کمتری داشته و همین باعث می شود محصولاتی که از آن به دست می آید، ترد و سبک تر باشند. بنابراین برای بافت سبک و متفاوتِ بیسکویت ها، شیرینی ها و کیک ها، آرد جو پرک، انتخابِ ایده آلی است. البته یادتان باشد که در تهیه ی موارد گفته شده فقط از آرد جو استفاده نکنید. نسبت مساوی از هر دو آرد را باید بکار گیرید.

5 تهیه و استفاده از آرد جو

4- از آرد جو به عنوان کاور و پوشاننده ی انواع غذاها استفاده کنید.

می توان از آرد جو مانند آرد سوخاری استفاده کرده و گوشت و مرغ را با آن پوشش داده، بپزید و نوش جان کنید. در هنگام پخت نان هم، از آرد جو استفاده کرده تا خمیر به سطح نچسبد، یا آن را با آرد معمولی مخلوط کرده و نانی سبک بپزید.

6 تهیه و استفاده از آرد جو

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
2 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
آرمان

چرا اطلاعات اشتباه میدی؟
جو پرک گلوتن نداره!!!

سیاوش

ممنون از مطلبتون. البته جو دوسر (اگر با سایر انواع دانه های سرئال مخلوط نشده باشد) تقریبا فاقد گلوتن است که در واقع یکی از مزیت های این آرد برای کسانی است که حساسیت به گلوتن دارند.

دکمه بازگشت به بالا