تغذیهسلامت

خواص، فواید و طرز تهیه روغن گریپ فروت در منزل

اگر بعد از یک روز کاری سخت با تنی خسته و کوفته وارد منزل شده و با اسانسی خوشبو، تیز و با طراوت و آرام بخش مواجه شوید چه احساسی خواهید داشت؟ عطری که استشمام آن گویی به سر تا پایتان انرژی داده و جانی دوباره به وجودتان می دهد. قطعاً یکی از طرفداران سفت و سخت آن خواهید شد و روغن گریپ فروت را به عضو ثابت خانه تبدیل خواهید کرد.

خواص و فواید روغن گریپ فروت

علاوه بر این روغن گریپ فروت دارای خواص و فواید بسیار بیشتری نیز بوده که آشنایی با آن شگفت زده تان می کند. مهمترین این خواص را برایتان بیان می کنیم.

1 طرز تهیه و خواص روغن گریپ فروت

1- بدن، ذهن، روح و روان را تغذیه کرده و بهبود می بخشد.

بوی گریپ فروت بسیار باطراوت بوده و وقتی استشمام می شود این طراوت را به کل وجود انسان القا می کند. دقیقاً به همین جهت است که از این ماده در آروماتراپی استفاده می کنند. برای کاهش استرس و افسردگی پس از زایمان یا بیماری های حاد مثل سرطان و شیمی درمانی بسیار مفید است. می توان روغن گریپ فروت را داخل دستگاه خوشبو کننده های هوا ریخته و از مزایای آن در منزل بهره برد.

2- باعث کاهش وزن می شود.

بر اساس یک مطالعه در سال 2014 روی موش ها، روغن گریپ فروت هنگام استنشاق، فعالیت عصبی را افزایش داده و موجب شکست لیپیدها می گردد (لیپولیز). همین امر فشار خون شما را کنترل کرده و مصرف غذا را کاهش می دهد. همچنین باعث کاهش اشتها نیز می گردد و مصرف غذا را کم می کند.

3- دارای خواص ضد میکروبی است.

عصاره گریپ فروت دارای خواص ضد باکتریایی می باشد. به ویژه در برابر باکتری هایی که مقاوم به دارو بوده و با استفاده از دوزهای معمول آنتی بیوتیک ها نمی توانند کشته شوند را از بین می برد. اگر شما دارای عفونت باکتریایی هستید یا آن را حس می کنید، روغن گریپ فروت را اعمال کرده یا آن را بنوشید تا نتیجه ی فوق العاده ی آن را ببینید.

مطالعات نشان داده است که روغن گریپ فروت بسیاری از عفونت های قارچی را نیز درمان می کند.

همچنین می توانید از این روغن برای کنترل عفونت های ویروسی به خصوص هنگام آنفولانزا استفاده کنید. استنشاق آن از طریق بینی به عنوان بخور بسیار مفید است.

4- باعث کاهش سلولیت می شود.

یافته هایی که روی زنان بالای 50 سال انجام شد نشان داد که ماساژ روغن گریپ فروت روی بدن به مدت 30 دقیقه تا یک ساعت باعث کاهش سلولیت و چربی های آویزان می گردد. البته گفته می شود در زنان کمتر از 50 سال نیز موثر است.

5- باعث تحریک سیستم ایمنی می شود.

روغن گریپ فروت دارای آنتی اکسیدان ها و ویتامین C فراوانی بوده، که آن را تبدیل به یکی از بهترین تقویت کننده های سیستم ایمنی می کند. سموم و رادیکال های آزاد را پاک کرده و سیستم لنفاوی را هموار می سازد. در نتیجه می تواند به جلوگیری از پیری زودرس، از دست دادن حافظه و بینایی نیز کمک کند.

6- بهبود گردش خون – درمان سرفه و سرماخوردگی

بوی تند و تیز روغن گریپ فروت تنها راه حل برای رفع تمامی گرفتگی ها، انقباضات، سفتی عضلات، گرفتگی گردن، ورم پاها، ناراحتی ها و بیماری های صبحگاهی و حتی آرتریت است.

این روغن ارزشمند گردش خون را بهبود بخشیده، مانع از احتباس مایع می شود و بدن شما را از فشار ناشی از الکل و آلودگی های استنشاقی پاک می سازد.

7- تونیک تقویت کننده ی موی سر است.

ماساژ پوست سر با روغن گریپ فروت همراه با یک روغن موی معمولی، گردش خون را بهبود می بخشد و ریشه ها را تقویت می کند. با توجه به فعالیت ضد میکروبی آن، روغن گریپ فروت عفونت را در حالت خفیف نگه داشته و پوست و مویی سالم را به شما می دهد. با این حال با ریزش مو خداحافظی کنید!

اما چه چیزی باعث می شود روغن گریپ فروت تا این حد قدرتمند شود؟

این میوه که در گروه مرکبات قرار دارد، دارای بارهای ویتامین C بوده که به آن عطر و بو و طعم تلخ و سرشار از طراوت می دهد. همراه با ویتامین C، گریپ فروت حاوی مقادیر زیادی ویتامین A، کلسیم و پتاسیم است. از لحاظ شیمیایی، لیمونن عنصر فراوانی در این روغن است. لیکوپن، لینالول، گرانیول و نئول نیز از جمله ترکیبات مفید آن می باشند. این ترپنس های پیچیده، ویتامین ها و مواد معدنی فعالیت های آنتی اکسید کننده و ضد التهابی را نشان می دهند.

بنابراین توصیه می کنیم این روغن ارزشمند را یا از بازار خریداری کرده و یا خودتان در منزل تهیه کنید و از خواص و فواید آن بهره مند شوید.

تهیه ی روغن گریپ فروت در منزل

مواد لازم را تهیه کنید:

– گریپ فروت (ترجیحاً آن هایی که پوست ضخیم ندارند)
– یک روغن حامل مثل زیتون، بادام یا نارگیل
– یک ظرف نگهدارنده مثل شیشه ی مربا

طرز تهیه:

1- گریپ فروت ها را کامل بشویید تا هرگونه چربی و کثیفی آن از بین برود.

2- گریپ فروت ها را پوست کنده و پوست سفید زیر پوست اصلی را نیز کامل از بین ببرید.

3- پوست ها را در ظرفی ریخته و کنار بگذارید تا خشک شوند. فقط اطمینان حاصل کنید که ظرف و محیطی که پوست ها را می گذارید تا خشک شود، مرطوب نباشد و میکروب ها در آن رشد نکرده و روغنتان را خراب نکنند.

4- بعد از این که پوست ها خشک شدند، هم می توانید آنها را در روغن حرارت دهید و هم در روغن بخیسانید.

– اگر می خواهید پوست ها را حرارت دهید:

پوست ها را به همراه روغن در ظرفی ریخته و روی حرارت ملایم بگذارید و درب ظرف را گذاشته، اجازه دهید پوست ها در روغن بجوشند. هر چند دقیقه یک بار آن را هم بزنید. دقت داشته باشید که این کار چندین ساعت طول می کشد تا عصاره ی گریپ فروت به طور کامل وارد روغن شده و روغن گریپ فروت حاصل شود.

– اگر می خواهید پوست ها را بخیسانید:

پوست ها را در ظرف شیشه ای ریخته و روغن را روی آن بریزید تا کاملاً غوطه ور شوند. درب ظرف را محکم بسته و در نور مستقیم آفتاب به مدت دو هفته گذاشته تا روغن به دست آید.

5- بعد از به دست آمدن روغن آن را از صافی رد کرده و در شیشه ای تار بریزید و در محلی خشک و خنک به دور از نور خورشید نگهداری کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
3 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
منصور نایینی

سلام . با تشکر از اموزش در باره تهیه عصاره گریپ فروت . بالا ترین امتیاز خدمت شما تقدیم میگردد. پوست گریپ فروت در روغن مورد اشاره بمدت 3 ساعت در روغن بادرجه ملایم جوش داده شد و پوستها در روغن در اثر حرارت سیاه شد و حتی رنگ روغن… بیشتر بخوانید.

کاربر ناشناس

سلام. تغییر رنگ طبیعیه ولی روغن برای مصرف داخلی توصیه نمی شه

حامد

ای ول بچه ها

دکمه بازگشت به بالا