تغذیه

آموزش طرز تهیه انواع سس برای سوشی

سوشی غذایی بسیار ساده و خوشمزه است که افزودن سس به آن می تواند طعمش را بسیار دلپذیرتر کند. به همین دلیل توصیه می شود سوشی را با سس تریاکی یا پونزو یا یک سس تند کره ای میل کنید. البته با استفاده از سس مایونز هم می توان طعمی کرم مانند و خامه ای به سوشی داد. به هر حال اگر سوشی تهیه کرده و به دنبال سسی برای آن می گردید در ادامه با آموزش 4 سس متفاوت با ما همراه باشید.

آموزش تهیه سس تریاکی

مواد لازم برای تهیه سس تریاکی برای سوشی:

– زنجبیل تازه
– 1 حبه سیر
– 1 قاشق چایخوری روغن کنجد
– 1 قاشق غذاخوری روغن زیتون
– ¼ پیمانه (50 گرم) شکر قهوه ای
– 150 میلی لیتر سس سویا
– 150 میلی لیتر آب
– کنجد بو داده (اختیاری)

برای تهیه ی این سس:

1- زنجبیل 1 تا 2 سانتی متری تازه را پوست کنده و به همراه سیر، کاملاً ریز کنید. برای خوشمزه تر شدن سس تریاکی برای سوشی از زنجبیل و سیر تازه استفاده کنید.

2- روغن زیتون و کنجد را در تابه ای ریخته و روی حرارت متوسط بگذارید تا گرم شوند. روغن کنجد دارای طعمی قوی و بافتی غلیظ است و روغن زیتون کمک می کند تا این غلظت از بین برود.

3- سیر و زنجبیل را در روغن ریخته و سرخ کنید. دقت داشته باشید که سیر و زنجبیل تنها باید کمی سبک شده و قهوه ای شوند و احتیاج به سرخ شدن زیاد ندارند.

4- آب و شکر قهوه ای را اضافه کرده و اجازه دهید پخت، تا حل شدن کامل شکرها ادامه پیدا کند. مخلوط را هم زده تا شکر حل شود و کف ظرف نچسبد. سپس سس سویا را نیز اضافه کرده و روی حرارت متوسط مخلوط را هم بزنید.

5- حرارت را کاهش داده و اجازه دهید 15 تا 20 دقیقه بپزد و سس کمی غلیظ شود. می توانید اجازه دهید مدت زمان پخت بیشتر هم شود و به آن غلظتی برسد که دلتان می خواهد. فقط گهگاه هم زدن را فراموش نکنید. در پایان دانه های کنجد را اضافه کرده و نوش جان کنید.

1 طرز تهیه انواع سس برای سوشی

سس تند کره ای

مواد لازم برای تهیه سس تند کره ای برای سوشی:

– 6 قاشق غذاخوری (102 گرم) خمیر یا همان رب فلفل قرمز (تند)
– 2 قاشق غذاخوری (26 گرم) شکر گرانول
– 6 میلی لیتر سس سویا
– 6 میلی لیتر آب
– 7 میلی لیتر روغن کنجد
– 8 گرم سیر خرد شده
– 30 میلی لیتر آب سیب
– 6 گرم دانه کنجد خام

برای تهیه سس:

1- ابتدا باید کنجد های خام را بو دهید.


برای آشنایی با روش بو دادن کنجد به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه برشته کردن کنجد <<<


کنجدها زمانی آماده هستند که رنگشان کمی تیره تر شده و بوی معطر آن ها به مشام برسد. در این مرحله کنجدهای بو داده را کنار بگذارید.

2- کاسه ای برداشته و تمام مواد گفته شده اعم از خمیر فلفل، شکر، سس سویا، آب، روغن کنجد، سیر، آب سیب و کنجد را در کاسه بریزید.

3- دستگاه هم زن را برداشته و تمام مواد سس را کاملاً با هم مخلوط کنید؛ تا به غلظتی یکسان برسد و شکر در آن حل شده تا بافت آن غلیظ تر گردد. اگر سس بسیار رقیق شد، می توانید مقدار آب را بسیار کم کنید. اکنون سس خوشمزه شما آماده است تا چاشنی سوشی شود.

2 طرز تهیه انواع سس برای سوشی


اما اگر سس شما بسیار تند شد می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس با روش های برطرف کردن تندی سس آشنا شوید.

>>> روش های رفع تندی سس <<<

همچنین می توانید با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس نحوه غلیظ کردن سس کارامل را نیز فراگیرید. با استفاده از این روش می توانید تمام سس های رقیق را غلیظ تر کنید.

>>> نحوه غلیظ کردن سس کارامل <<<


سس هویج و زنجبیل

مواد لازم برای تهیه سس هویج و زنجبیل برای سوشی:

– دو عدد هویج پوست کنده و خرد شده
– 7 تا 10 سانتی متر زنجبیل تازه
– دو قاشق غذاخوری عسل

برای تهیه سس:

1- هویج و نصف زنجبیل ها را خرد کرده و در آب جوش بریزید و بپزید.

2- حال هویج و زنجبیل پخته را در غذاساز ریخته و عسل و نصف دیگر زنجبیل ها که نپخته است را به آن اضافه کنید. دستگاه را روشن کنید تا مواد با هم مخلوط شده و خمیری نرم به دست آید.

3- سس را تست کنید و اگر لازم بود به آن چاشنی هم اضافه کنید. اگر تندی زنجبیل را بعد از تست حس نکردید کمی زنجبیل تازه به آن اضافه کنید. سس شما آماده است.

3 طرز تهیه انواع سس برای سوشی

سس مایونز زنجبیل

مواد لازم برای تهیه سس مایونز زنجبیل برای سوشی:

– یک قاشق غذاخوری زنجبیل خرد شده
– سه قاشق غذاخوری سس مایونز

برای تهیه سس:

1- زنجبیل های خرد شده و پوست گرفته را باید با وسیله ای (مانند آنچه در تصویر می بینید) کاملاً له کنید. در این حالت آب زنجبیل ها نیز خارج شده که می توانید آب را از پالپ ها جدا کرده و برای استفاده های دیگر آن را کنار بگذارید.

5 طرز تهیه انواع سس برای سوشی

2- حال پالپ های زنجبیل و سس مایونز را در غذاساز ریخته و دستگاه را روشن کنید تا کاملاً در هم مخلوط شوند.

3- اکنون باید سستان مانند چیزی باشد که در تصویر می بینید. طعم آن را تست کرده و در صورت نیاز به آن چاشنی هم اضافه کنید. مثلاً اگر دوست داشتید سس، بافتی خامه ای و کرمی تری داشته باشد، کمی مایونز را به آن اضافه کنید و اگر طعم تند را بیشتر می پسندید زنجبیل را اضافه کنید. سپس دستگاه را روشن کرده تا سس مورد پسندتان به دست آید.

4 طرز تهیه انواع سس برای سوشی

در پایان فن تریکس در مقالات زیر تهیه دو نوع سس دیگر را نیز به شما آموزش می دهد.

>>> طرز تهیه سس سالاد رژیمی وینگرت <<<

>>> طرز تهیه سس با گواوا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا