تغذیه

چگونه خمیر فوندانت مخصوص تزئین کیک را براق کنیم؟

فوندانت ها معمولاً خمیرهایی هستند که غالباً ظاهر ماتی دارند و به عنوان پوشش کیک و خوراکی ها برای تزئین کردن استفاده می شود. اما روش های زیادی وجود دارد که شما می توانید با استفاده از آنها، فوندانت پوششی کیک خود را براق کنید. بسته به نوع انتخاب کیک و روش های براق سازی، درجه براقی و درخشان شدن فوندانت شما نیز متفاوت می شود. به دلیل اینکه استفاده از این خمیرها مورد استقبال بسیاری از افراد صنایع ساخت کیک و شیرینی پزی ها قرار گرفته و همچنین بسیاری از افراد نیز در منازل خود از این خمیر برای پخت و پز استفاده می کنند، تیم فن تریکس قصد دارد شما را با روش های متفاوتی از براق کردن این خمیر مات آشنا کرده تا بتوانید تزئینات کیک و خوراکی های خود را زیباتر کنید و از خلاقیت و هنرهای آشپزی خود نهایت لذت را ببرید.

براق کردن خمیر فوندانت با استفاده از بخار آب

1- از یک بخار ساز (steamer) استفاده کنید.

یک دستگاه بخار ساز را پر از آب کرده و آن را روشن کنید تا آب درون آن داغ شود.

• می توان بجای بخار ساز از یک ظرف نیز استفاده کنید و آبِ درون آن را بجوشانید.

• دستگاه های بخار ساز انواع مختلفی دارند، بنابراین بهتر است قبل از استفاده به دفترچه راهنمای آنها نگاهی بیندازید.

2- فوندانت را در فاصله ی 10 سانتی متری از بخار ساز نگهدارید و دکمه ی آن را بزنید.

• فوندانت را کاملاً بچرخانید یا دستگاه بخارساز را روی تمام فوندانت بگیرید تا بخار آب خارج شده به تمام قسمت های فوندانت برسد. اگر از ظرف آب جوش استفاده کردید، فوندانت را در فاصله 10 سانتی متری از آب در حال جوش نگه داشته و در تمام جهات بچرخانید تا بخار آب، تمام فوندانت را در برگیرد.

• این کار را فقط به مدت 3 تا 5 ثانیه انجام دهید. استفاده ی زیاد از بخار آب، می تواند فوندانت را ذوب کرده و سبب تشکیل قطرات آبی روی سطح فوندانت شود.

• استفاده از بخار آب، علاوه بر اینکه فوندانت را براق و شفاف می کند، می تواند آثار نشاسته آرد را از روی سطح فوندانت برطرف کرده و شکر حل نشده فوندانت را نیز ذوب کند.

3- در صورت لزوم، مجدداً بخاردهی را انجام دهید.

پس از گذشت یک ساعت رطوبت روی فوندانت خشک شده و ممکن است فوندانت شفافیت خود را از دست بدهد و محو شود، در این صورت باید همان روش قبل را مجدداً تکرار کنید تا شفافیت فوندانت دوباره بازگردد.

• اگر فوندانت را با این روش شفاف کنید، احتمالاً شفافیتش زود محو می شود. بنابراین بهتر است این روش را زمانی به کار ببرید که می خواهید از فوندانت خود در همان لحظه استفاده کنید.

• به این نکته توجه کنید که ذرات شکر، نشاسته یا هر چیز دیگری که روی سطح فوندانت با بخار آب حل شود، دیگر به حالت اولیه بر نمی گردد.

براق کردن خمیر فوندانت با استفاده از روغن های تُرد کننده شیرینی (Shortening)

1- از روغن های خانگی برای براق کردن سطح فوندانت استفاده نکنید.

استفاده از روغن، روکش یا لعاب فوندانت را جدا کرده و به جای اینکه آن را براق کند یک جلوه ی حباب دار و ناصاف به فوندانت شما می دهد. پس برای براق کردن فوندانت، خمیر فوندانت تان را در روغن ها، کره ها و هر نوع چربی دیگر ورز ندهید.

• همچنین زمانی که قصد دارید فوندانت خود را براق کنید، آن را در ورقه های سیلیکونی یا وینیلی (vinyl) رول نکنید. زیرا روغن و چربی، روی ورقه ها جمع شده و به فوندانت تان جلوه حبابی می دهد.

2- از روغن ترد کننده شیرینی استفاده کنید.

با انگشت خود یک لایه از چربمایه یا روغن ترد کننده شیرینی را برداشته و به آرامی روی سطح فوندانت بمالید.

• برای تمیزی بیشتر کار و دست خود می توانید به جای استفاده از چربمایه جامد، از نوع اسپریِ آن استفاده کنید. چربمایه را در فاصله 10 سانتی متری از فوندانت نگه دارید و به آرامی آن را روی سطح فوندانت، اسپری کنید.

1 براق کردن خمیر فوندانت

3- فوندانت را جلا بدهید.

با استفاده از یک دستمال کاغذی خشک، چرب مایه را کاملاً در فوندانت پخش کنید. برای این کار دستمال را به آرامی و به صورت دورانی روی سطح فوندانت حرکت دهید.

• هر گونه ناصافی، اثر انگشت یا هر چیزی که روی سطح فوندانت وجود دارد را محو کنید. اما حواستان باشد برای محو کردن آنها، باید با فوندانت تان به آرامی کار کنید و آن را فشار ندهید.

• در پایان این مرحله، فوندانتان باید براق و درخشان شده باشد.

2 براق کردن خمیر فوندانت

4- در صورت لزوم، این روش را دوباره تکرار کنید.

سطح براق فوندانت با این روش می تواند در یک روز یا کمی بیشتر باقی بماند، اما ممکن است براق بودن قسمت هایی از فوندانت با جذب چربی، محو شود. در نتیجه شما مجبور می شوید دوباره این روش را تکرار کنید.

• از آنجایی که چربمایه کاملاً خشک نمی شود و فوندانت کمی مرطوب و چسبناک باقی می ماند، هر اثر انگشت یا انواع لکه ها می توانند روی سطح آن ناصافی ایجاد کند. برای برطرف کردن این موارد از یک دستمال کاغذی خشک استفاده کنید.

براق کردن خمیر فوندانت با استفاده از صمغ عربی (Gum Arabic)

1- صمغ عربی را با آب ترکیب کنید.

در یک ظرف کوچک، یک پیمانه صمغ عربی را با دو پیمانه آب مخلوط کنید. سپس ظرف را خوب تکان دهید تا این دو ماده به خوبی با هم مخلوط شوند.

• حجم پیمانه ای که استفاده می کنید به مقدار فوندانت شما بستگی دارد. اما نسبت یک به دو صمغ و آب را حتماً باید رعایت کنید. برای یک فوندانت کوچک، حدود 15 میلی لیتر (1 قاشق غذاخوری) صمغ عربی و 30 میلی لیتر (2 قاشق غذاخوری) آب کافی است.

3 براق کردن خمیر فوندانت

2- کمی زمان بدهید.

زمانی که ترکیب گفته شده آماده شد، 15 دقیقه به آن زمان بدهید تا به دمای اتاق برسد. سپس دوباره آن را خوب تکان دهید تا کاملاً هم زده شود.

• راکد گذاشتن مخلوط و هم زدن مجدد آن، باعث می شود زمانی که از این مخلوط برای براق کردن خمیر فوندانت استفاده کردید، مخلوط مؤثرتر واقع شود.

3- مخلوط را روی سطح فوندانت بمالید.

با استفاده از یک فرچه یا لیسک کوچک و نرم، یک لایه از ترکیب را روی سطح فوندانت بمالید.

• این کار را با دقت انجام دهید تا هیچ اثر انگشت یا چیز دیگری روی سطح فوندانت ظاهر نشود.

• بلافاصله پس از استفاده از این ترکیب، سطح فوندانت جلای خیلی براقی خواهد داشت. با این حال، این پایانِ راه نیست.

4 براق کردن خمیر فوندانت

4- اجازه دهید جلای فوندانت خشک شود.

این کار حدود 24 ساعت زمان نیاز دارد. پس از خشک شدن، فوندانت سفت شده و از جلای آن کمی کاسته می شود. اما جلایی که این روش ایجاد می کند، ثابت است، بنابراین نیازی به تکرار این مراحل نیست.

براق کردن خمیر فوندانت‌ با استفاده از سفیده تخم مرغ

1- از سفیده تخم مرغ استفاده کنید.

حدود 2 تا 4 قاشق غذاخوری (30 تا 60 میلی لیتر) سفیده تخم مرغ را در یک ظرف تمیز و کوچک بریزید. با استفاده از یک فرچه نرم و کوچک سفیده را روی سطح فوندانت بمالید.

• اگر فوندانت تان کوچک است، بجای فرچه زدن آن، می توانید فوندانت را درون سفیده تخم مرغ بغلتانید. در اینجا هم یادآور می شویم که قبل از خشک شدن، هر چیز اضافی را از سطح فوندانت بردارید.

5 شفاف کردن خمیرفوندانت‌

2- زمان بدهید تا جلای فوندانت خشک شود.

این کار حدود چند ساعت زمان نیاز دارد. پس از خشک شدن، جلای فوندانت تان طبیعی و براق خواهد بود.

• پیش از جا به جا کردن فوندانت، پوشش تخم مرغی باید کاملاً خشک شود تا هیچ رد و اثری روی آن ایجاد نشود.

• اثرِ این روش، تقریباً ماندگار است، بنابراین نیازی به تکرار آن نیست.

3. اگر لازم بود، از مواد پوششی دیگر استفاده کنید.

اگر فوندانت بر طبق سلیقه ی شما براق نبود، می توانید از روش های دیگر استفاده کنید.

6 شفاف کردن خمیرفوندانت‌

در پایان می توانید با مراجعه به لینک زیر با چگونگی جلوگیری از ترک خوردن کیک پنیری آشنا شوید.

>>> چگونه از ترک خوردگی کیک پنیری جلوگیری کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا