زیبایی

چگونه بافت های دِرِدلاک مو را از هم باز کنیم؟

باز کردن بافت دِرِدلاک مو اصلاً کار خوشایندی نبوده و به زمان و صبر زیاد و البته چند بطری نرم کننده مو نیاز دارد. اگر می خواهید این کار را خودتان در منزل انجام دهید، با ما در فن تریکس همراه شوید. در غیر این صورت می توانید به سالن های زیبایی که این کار را انجام می دهند، مراجعه کرده و بدون آسیب به موهایتان بافت ها را باز کنید.

آماده کردن بافت های دردلاک مو

1- بخش های قدیمی موهایتان را ببرید.

هر چه بافت ها قدیمی تر باشند، باز کردن آن ها سخت تر است، بافت های قدیمی را ببرید تا بتوانید بافت های جدید را راحت تر باز کنید.

– معمولاً بافت هایی که بیشتر از 4 سال از بافته شدنشان می گذرد، راه سختی را برای باز شدن از هم در پیش داشته و گاهی لازم است که بافت ها را تا نصف اندازه شان ببرید.

1 طرز باز کردن بافت دردلاک مو

2- موم و روغن ها را بشویید.

هر گونه موم، روغن و محصولی که برای مرتب کردن و نگهداری از بافت ها به موهایتان می زدید را کاملاً با شامپو و نرم کننده یا روغن های آبرسان بشویید.

روغن جوجوبا و روغن نارگیل بهترین روغن ها برای نرم کردن مو هستند.

3- حداقل 10 دقیقه موهایتان را در آب داغ بخیسانید.

قبل از شروع کار و باز کردن بافت مو، باید موها را تا جای ممکن بخیسانید. برای این کار موهایتان را به مدت 10 دقیقه یا حداکثر 30 دقیقه در یک وان آب داغ (در حدی که بتوانید تحمل کنید) بگذارید.

2 طرز باز کردن بافت دردلاک مو

4- در یک بطری آب و نرم کننده را مخلوط کنید.

یک چهارم بطری اسپری را با مایع نرم کننده و بقیه بطری را با آب داغ پر کنید. سپس درب بطری را گذاشته و تکان دهید تا نرم کننده و آب کاملاً با یکدیگر مخلوط شوند. هنگامی که حین باز کردن، بافت ها دوباره خشک می شوند، از این محلول برای خیس کردن موهایتان استفاده کنید.

باز کردن بافت های دردلاک مو

1- در هر بازه زمانی یک بافت مو را باز کنید.

باز کردن حتی یک بافت هم کار سختی است؛ لذا چند بافت را به طور همزمان باز نکنید. مرطوب کردن و خیس کردن بافت ها هنگام باز کردن تک تکشان به صبر و زمان نیاز دارد.

– برای جدا کردن قسمت های باز شده و باز نشده، از یک کلیپس مو استفاده کنید. بعد از باز کردن یک بافت آن را با گیره جمع کرده تا مزاحم باز کردن بقیه بافت ها نشود.

2- موهایتان را نرم کنید.

مقدار دلخواهی از نرم کننده یا روغن نرم کننده به بافت زده تا لیز و لغزنده شوند.

– برای تکمیل همه مراحل و باز کردن همه بافت ها، احتمالاً به چند بطری نرم کننده نیاز پیدا خواهید کرد.

– علاوه بر این برخی از سالن های زیبایی کرم های مخصوص باز کردن بافت های دردلاک را ارائه می دهند که در صورت تهیه کردن، می توانید آن ها را جایگزین نرم کننده ها کنید. استفاده از این محصول، باز کردن بافت ها را راحت تر می کند.

3- برای شانه کردن انتهای بافت ها از یک شانه دم باریک استفاده کنید. اگر لازم شد مقداری نرم کننده نیز به بطری اسپری تان اضافه کنید.

شانه کردن از انتهای مو به سمت بالا را ادامه دهید تا به ریشه ی موها برسید.

3 طرز باز کردن بافت دردلاک مو

4- با یک شانه معمولی بافت های باز شده را شانه بزنید.

برای شانه کردن بافت های تازه باز شده تان از یک شانه معمولی یا یک شانه دانه درشت استفاده کنید. دسته های کوچک مو را شانه زده تا وقتی که بتوانید شانه را بدون هیچ گیر و گره ای در موها حرکت دهید.

– برای نرم و مرطوب شدن موها هنگام شانه زدن مو، از اسپریی که ساخته اید استفاده کنید.

4 Dreadlocks

مراقبت از موهای تازه باز شده

1- موها را بشویید.

بعد از باز کردن همه بافت ها، موها را دوباره بشویید.از نرم کننده و شامپو استفاده کنید. اگر هنگام شستشوی موهایتان از محصولات دیگری هم استفاده می کردید، این دفعه هم از آن ها استفاده کنید.

2- موهایتان را شانه بزنید.

برای شانه زدن مجدد موهایتان هنگامی که هنوز موها خیس است، از یک شانه معمولی یا دانه درشت استفاده کنید. این کار به باز کردن گره های باقیمانده مو کمک خواهد کرد.

3- انتهای قسمت های ناصاف مو را ببرید.

باز کردن بافت ها می تواند به موها آسیب زده و آن ها را وز کند. برای صاف کردن مو ها و رسیدگی به آن ها می توانید به سالن های زیبایی مراجعه کرده و یا این کار را خودتان انجام دهید.

5 Dreadlocks

در پایان با مطالعه مقاله زیر در وب سایت فن تریکس با نحوه مراقبت و شستشوی مدل بافت آفریقایی آشنا شوید.

>>> نحوه مراقبت و شستشوی مدل بافت آفریقایی <<< 

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا