سلامت

چگونه از پدهای سینه در دوران بارداری و شیردهی استفاده کنیم؟

ترشح شیر از سینه ها در هر خانم باردار یا شیردهی کاملاً طبیعی بوده و در هفته های قبل از زایمان و بعد از آن بسیار شایع است. اما اغلب مادران از آن رنج می برند. چرا که باعث کثیف شدن لباس و گاهی خجالت آن ها در مکان های عمومی می گردد. هیچ راهی برای جلوگیری از وقوع این اتفاق و متوقف کردن ترشحات سینه وجود ندارد. زیرا بدن در حال تنظیم کردن ذخیره ی شیر برای کودکتان است. تنها راه چاره ی این مشکل، استفاده از پدهای سینه یا پدهای شیردهی بوده که به راحتی ترشحات سینه را به خود جذب کرده و لباستان را همیشه خشک و تمیز نگه می دارد. استفاده از آن بسیار آسان بوده و قیمت چندانی هم ندارد. با فن تریکس همراه باشید تا با این وسیله ی جالب و طرز استفاده از آن بیشتر آشنا شوید.

اگر از پدهای یک بار مصرف استفاده می کنید:

1- پدهای برچسب دار برای مادران باردار مناسب تر است.

زیرا برچسب، پد را روی سینه چسبانده و از تکان خوردن آن جلوگیری می کند. پس مناسب مادران شیرده نیست. برای استفاده ی صحیح، برچسب پد را کنده و آن را روی سینه بچسبانید. در چسباندن محل مناسب دقت داشته باشید که مرکز دایره ی پد باید دقیقاً روی نوک سینه قرار بگیرد. این گونه قدرت جذب پد بالا رفته و احتمال نشت شیر از کناره های آن، ایجاد خارش و التهاب و حساسیت وجود ندارد.

– اگر به پد حساسیت داشته و پوست سینه دچار خارش، زخم و واکنش های آلرژیک می شود، قبل از زدن پد، روی سینه پماد لانولین بزنید.

2- دقت داشته باشید که پدهای سینه را همیشه باید با سوتین استفاده کنید.

استفاده از پد، بدون سوتین موجب تکان خوردن، کنده شدن و کاهش کارایی آن می شود. اگر اذیت می شوید یا ترشحات شیرتان کم است، از سوتین های نازک و پد هایی با ضخامت کم استفاده کنید.

3- پدهای بدون برچسب معمولاً راحت تر هستند. اما اغلب در جای خود ثابت نبوده و بسیار تکان می خورند. که مجبور خواهید بود هر بار آن را در سر جای خود تنظیم کنید.

این نوع پدها بیشتر مناسب مادران شیرده بوده که با هر بار شیر دادن می توانند آن را تنظیم کنند.

4- پدها را زود به زود عوض کنید.

رطوبت موجود در پد اغلب موجب تحریک پوست و حتی عفونت می شود. عوض کردن پد به محض خیس شدن، از عفونت های باکتریایی جلوگیری کرده و خارش و تحریکات پوستی را به وجود نمی آورد.

5- بعد از این که پد را برداشتید، حتماً سینه را با آب گرم بشویید یا با پارچه ی مرطوبی پاک کنید.

رطوبت و شیر خشک شده روی سینه باید از بین برود و قبل از گذاشتن پد بعدی کاملاً خشک شود. این کار خطر سوزش و عفونت بالقوه را به حداقل می رساند. در هنگام شیردهی نیز با از بین رفتن چسب های پد از روی سینه و تمیز شدن کامل آن، برای کودک مشکلی به وجود نمی آید.

نکات مهم در استفاده از پد سینه

1- پدهایی در بازار وجود دارد که پارچه ای بوده و قابل شستشو می باشند.

این نوع پدها، هم برای افرادی که مکرراً به کودک شیر می دهند و هم افرادی که نشتی شیرشان بالاست، بسیار مقرون به صرفه تر از پدهای یک بار مصرف است.

2- خودتان هم می توانید پد سینه بسازید.

اگر نشت شیر به اندازه ای نبوده که لازم به خریداری یک بسته پد شیر باشد، و شما موقتاً به چنین چیزی نیاز دارید، می توانید از یک تکه پارچه یا برشی از نوار بهداشتی نیز استفاده کرده و هزینه ی اضافی برای یک بسته پد صرف نکنید.

3- از پدهایی با لایه ی پلاستیک استفاده نکنید.

پدهای پلاستیکی اگر چه برای جلوگیری از نشت رطوبت و شیر به لباس عالی می باشند، اما رطوبت را نگه داشته و موجب رشد باکتری و درد نوک پستان می شوند.

همچنین می توانید برای اطلاع از چگونگی متعادل نگه داشتن سایز سینه ها در دوران شیردهی به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> متعادل نگه داشتن سایز سینه ها در دوران بارداری <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا