کودک

چگونه از تشت یا وان برای حمام کردن نوزاد استفاده کنیم؟

حمام کردن نوزادان یکی از چالش برانگیزترین کارها در مراقبت و پرورش کودک است که اغلب مادران از انجام آن واهمه داشته و سعی می کنند با استفاده از ابزاری مثل تشت حمام این کار را بدون خطر و به آسانی انجام دهند. با این حال حتی استفاده از این وسیله نیز برای داشتن حمامی بی خطر اصولی دارد که در ادامه به آن می پردازیم. پس با فن تریکس همراه باشید.

اصول استفاده از وان برای حمام کردن کودک

1- قبل از هر چیز وان مناسبی را برای نوزادتان انتخاب کنید.

انواع مختلف وان با اشکال و مکانیسم های ایمنی، مخصوص کودکان و نوزادان وجود دارد که می توانید با توجه به نیازتان و نوع حمام کردن کودک بهترین آن را انتخاب کنید.

– ساده ترین و ارزان قیمت ترین وان ها انواع ساده ی پلاستیکی هستند که امنیت چندانی ندارند. پیشنهاد می شود اگر بچه ی اولتان را می خواهید حمام کنید که تجربه ی چندانی ندارید، از این نوع تشت استفاده نکنید.

– انواع وان هایی که برای نگهداری کودک حین حمام کردن قلاب و پوششی داخل وان دارند، معمولاً ایمن تر می باشند.


با مراجعه به لینک زیر از وب سایت فن تریکس اطلاعات بیشتری در رابطه با کمربند و بند ایمنی کودک به دست آورید.

>>> دانستنی هایی در رابطه با کمربند و بند ایمنی کودک <<<


– وان های بادی نیز از آن جهت که به کف زمین می چسبند و روی سطح زمین نمی لغزند، سطح داخلی آن ها نرم و لطیف تر است و از طرفی فضای زیادی را برای نگهداری اشغال نمی کنند، گزینه ی مناسبی می باشد.

– توجه داشته باشید در صورتی که از وان پلاستیکی و ساده استفاده می کنید، داخل آن پارچه ای پهن کرده که کودک داخل وان لیز نخورد.

1 طرز استفاده از وان حمام کودک

2- دقت داشته باشید زمان حمام حتماً وان را در محلی بی خطر بگذارید.

بهترین مکان، روی زمینی است که حوله ای پهن شده باشد. حوله ی زیر وان از لغزیدن و سر خوردن وان حین حمام جلوگیری می کند. از گذاشتن وان در محلی که ممکن است با حرکت دادن آن کودک پرت شود، جداً خودداری کرده و آن را در جایی و به گونه ای بگذارید که خودتان بتوانید کنترل کامل روی آن داشته باشید.

2 طرز استفاده از وان حمام کودک

3- همه ی وسایل مورد نیاز را قبل گذاشتن کودک در وان آماده کرده تا هنگامی که کودک در وان است، نخواهید برای آوردن وسایل او را تنها بگذارید.

ممکن است در نبود شما وان سر و ته شده یا بلغزد و بچه از وان پرت شود یا آب به بینی و دهان او وارد شده و خطری او را تهدید کند.

4- ابتدا وان را با آب ولرم پر کرده و سپس کودک را در وان پر از آب بگذارید.

دقت داشته باشید که کودکان به آب سرد و گرم بسیار حساس هستند. آب را با پشت دست یا قسمت مچ تست کرده تا دمای مناسبی داشته باشد.

– اگر دماسنج در دسترستان است، دمای آب وان را باید بین 37 تا 38 درجه سانتی گراد نشان دهد. دقت داشته باشید که دمای محیط نیز سرد نباشد.

5- وان را با مقدار مناسبی آب پر کنید.

برای نوزادان کوچک که نمی توانند بنشینند 2 اینچ یا 5 سانتی متر آب در کف وان کافی است و برای آن هایی که می توانند در وان بنشینند آب باید تا شکمشان برسد. میزان آب اگر بیش از این شود خطرناک است.

– هرگز زمانی که کودک در وان است، آب را در وان نریزید و وان را زیر شیر آب نگذارید.

– هرگز کودک را در وان تنها نگذارید.

– تنها کودکانی را در وان حمام کنید که نافشان افتاده باشد.

3 طرز استفاده از وان حمام کودک

برای شروع کار:

1- کودک را مانند تصویر بلند کرده و آرام آرام در وان بگذارید تا پوستش آرام به آب عادت کند.

هرگز به یکباره او را در وان نگذارید.

4 طرز استفاده ازوان بچه

2- در تمام مدت زمانی که کودک داخل وان است با یک دستتان او را نگه دارید.

زیرا ممکن است برداشتن دست باعث غرق شدن یا افتادن کودک شود. برای شستشو از دست دیگر استفاده کنید.

5 طرز استفاده ازوان بچه

3- کودک را بشویید و در طول حمام همیشه دقت داشته باشید که چند باری از آب داخل وان روی سر او نیز بریزید تا سر نسبت به بدنش سرد نشود.

4- در پایان حمام، وان را نیز با آب داغ و اسفنج کاملاً تمیز بشویید.

ولی هرگز از شوینده های شیمیایی در آن استفاده نکنید. زیرا ممکن است باعث ایجاد حساسیت پوستی و مشکلات این چنینی در کودک شود.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات “روش های افزایش اشتیاق کودک برای حمام کردن” و “اقدامات لازم جهت خارج کردن صابون و شامپو از چشم کودک” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا