زیبایی

خواص تخم کتان یا بزرک برای رشد مو و نحوه استفاده از آن

رشد مو در برخی افراد به حدی کند است که گاهی تمام عمر طول می کشد تا موها به سایز دلخواه برسند. حال اگر ریزش مو هم با آن همراه شود واقعاً فرد را به ستوه می آورد. خوشبختانه روش های طبیعی و بدون عارضه برای کمک به افزایش رشد مو و کاهش ریزش آن وجود دارد که کاملاً موثر و بدون عارضه می باشند. یکی از موثرترین این روش ها استفاده از تخم کتان یا تخم بزرک می باشد. اما قبل از هر چیزی اجازه دهید بدانیم تخم کتان چرا و چگونه باعث افزایش رشد مو و کاهش ریزش آن می شود.

چرا تخم کتان باعث افزایش رشد و کاهش ریزش مو می شود؟

1 خواص و طرز استفاده از تخم کتان برای مو

1- منبع غنی ویتامین E است.

ویتامین E یکی از بهترین ویتامین هایی است که می توان از آن برای رشد مو استفاده کرد. زیرا خواص آنتی اکسیدانی قوی آن از آسیب به مو و پوست سر جلوگیری می کند. همچنین به بهبود کارایی مویرگ ها کمک کرده و گردش خون را افزایش می دهد. ویتامین E برای جلوگیری از سفید شدن زود هنگام مو نیز موثر است.

2- متعادل کردن تولید چربی و سطح pH مو

دانه های کتان کمک می کنند تا سطوح pH مو و تولید چربی، دو عاملی که به طور مستقیم بر میزان رشد مو و سلامت آن اثر می گذارند، متعادل شوند. دانه های کتان، پوست سر را تسکین داده و به تقویت غدد چربی کمک می کنند. بنابراین مقدار مناسب چربی برای رشد موهای سالم تولید می کنند.


برای اطلاع بیشتر در رابطه با متعادل کردن PH مو به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> روش های متعادل کردن PH مو <<<


3- تغذیه ی موها

تخم کتان یک منبع غنی از اسیدهای چرب امگا 3 است. این اسیدهای چرب برای رشد موهای سالم ضروری است. آن ها فولیکول ها و شفت مو را تغذیه و تقویت می کنند که باعث می شود موها کمتر آسیب ببینند. همچنین رشد موهایی سالم و قوی را تضمین می کنند. اسیدهای چرب امگا 3 به افزایش الاستیسیته مو نیز کمک می کنند.

4- حالت طبیعی مو را حفظ می کنند.

تخم کتان موها را صاف و قابل کنترل کرده و مو را در حالت طبیعی و سالم حفظ می کند. چرا که کمک می کند رطوبت به شفت مو بچسبد و مسائلی مانند شکنندگی مو، خشکی، موخوره، ریزش و وزوزی شدن آن کنترل شود.

5- پوست سر را تسکین می دهد.

مصرف منظم تخم کتان و حتی قورت دادن آن مانع از مشکلاتی مانند ریزش حاد، اگزما و شوره سر می شود. دانه های کتان منبع عالی فیبرهای محلول و غیر محلول هستند. صرف نظر از درمان موضعی آن، مصرف تخم کتان به صورت خوراکی نیز می تواند در رشد مو و کاهش ریزش آن مفید باشد.

چگونه تخم کتان را برای افزایش رشد مو و کاهش ریزش آن مصرف کنیم؟

2 خواص و طرز استفاده از تخم کتان برای مو

1- روغن تخم کتان

– در کاسه ای دو قاشق غذاخوری تخم کتان را حرارت داده تا کمی گرم شود.

– سپس آن را حدود 15 دقیقه روی پوست سر ماساژ داده و روی موها نیز بکشید.

– بعد از این که تمام پوست سر و موها کاملاً با روغن پوشش یافت، حوله ای را گرم کرده و دور سرتان بپیچید.

– بعد از 30 دقیقه با شامپویی ملایم موهای خود را بشویید.

هفته ای دو تا سه بار از این روش استفاده کنید. گرمای حوله باعث می شود روغن در ریشه و ساقه ی مو نفوذ کرده و مواد مغذیی که برای رشد مو لازم است را فراهم آورد.

2- ژل تخم کتان

3 خواص و طرز استفاده از تخم کتان برای مو

مواد زیر را آماده کنید:

– ¼ پیمانه تخم کتان
– دو پیمانه آب تمیز و تصفیه شده
– یک قاشق غذاخوری آب لیمو

برای تهیه ی ژل:

– در قابلمه ای آب را به جوش آورده و تخم های کتان را اضافه کنید و اجازه دهید آب غلیظ شود.

– سپس یک قاشق آب لیمو را اضافه کرده و هم بزنید و زمانی که مخلوط شبیه به ژل شد حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود.

– بعد از آن مخلوط را از صافی رد کردید، ژل به دست آمده را هر روز برای حالت دادن به موها و همچنین به عنوان درمانی برای رشد و کاهش ریزش مو استفاده کنید.

چگونه از تخم کتان برای رشد مو و کاهش ریزش در رژیم غذایی استفاده کنیم؟

در حالی که استفاده از تخم کتان به صورت موضعی بسیار موثر است، اما مصرف خوراکی آن نیز به همان میزان اثر دارد. برای داشتن موهایی قوی و سالم باید بدن به خوبی تغذیه شود.

پس:

1- تخم کتان را خام بخورید.

4 خواص و طرز استفاده از تخم کتان برای مو

یکی از آسان ترین راه ها برای گنجاندن تخم کتان در رژیم غذایی، خوردن هر روزه ی دو قاشق غذاخوری تخم کتان خام به عنوان میان وعده می باشد. همچنین می توانید یک قاشق تخم کتان را روی سبزیجات پخته شده بپاشید تا هم عطر و طعم خوراک را افزایش داده هم از مزایای تخم کتان بهره مند شوید. تخم کتان را به سالاد نیز می توان اضافه کرد.

2- تخم کتان را آسیاب کنید.

5 خواص و طرز استفاده از تخم کتان برای مو

پودر تخم کتان را در هر نوع خوراک و غذایی که دوست داشته باشید می توانید اضافه کنید. پودر را در ظرفی درب بسته ریخته و در یخچال بگذارید و هر زمان که سوپ، اسموتی، شیر، مافین یا کلوچه تهیه کردید، پودر را نیز به آن اضافه کنید.

3- تخم کتان و ماست

6 خواص و طرز استفاده از تخم کتان برای مو

یکی از خوشمزه ترین میان وعده های تهیه شده از تخم کتان، تهیه این خوراک است. یک پیمانه ماست کم چرب، ½ پیمانه توت فرنگی خرد شده، ½ پیمانه بلوبری یا زغال اخته، 2 قاشق غذاخوری تخم کتان و یک قاشق چایخوری دارچین را مخلوط کرده و نوش جان کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
stylecraze




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا