تغذیه

چگونه از آرد کاساوا یا مانیوک استفاده کنیم؟

آرد کاساوا یک جایگزین عالی و بدون گلوتن برای انواع آرد های سنتی است. این آرد از ریشه ی گیاهی به نام کاساوا یا مانیوک به دست آمده که بومی آمریکای جنوبی و آفریقا می باشد. آرد کاساوا نرم و پودری است و برخلاف آردهای بدون گلوتن مانند آرد بادام یا نارگیل، عطر و طعم طبیعی داشته که مزه ی مواد غذایی که در آن استفاده می شود را به طور قابل توجهی تحت تاثیر قرار نمی دهد.

نحوه استفاده از آرد کاساوا:

1- در خمیرهایی که نیاز به ور آمدن دارد، از آرد کاساوا استفاده نکنید.

آرد کاساوا چگال تر بوده و برای تهیه ی خوراک هایی مثل کوکی ها، براونی، تورتیلا و نان پیتا عالی است. این آرد برای نان و کیک هایی که خمیر آن ها نیاز به ور آمدن دارد اصلاً مناسب نیست.

2- آرد کاساوا را برای استفاده وزن کنید.

اگر چه برای اندازه گیری در دستورهای غذایی، استفاده از پیمانه ها کاملاً ایده آل است، اما چون آرد کاساوا چگالی کمتری دارد، حتماً باید با ترازوهای دیجیتالی وزن شود.

3- در دستورهای غذایی مثل کوکی، براونی و دیگر مواردی که می خواهید در آن از آرد کاساوا استفاده کنید، با نسبت 1:1 آرد گندم و آرد کاساوا را مخلوط کنید.

– آرد کاساوا مانند دیگر آردها مواد مغذی ندارد. بنابراین بهتر است در جاهایی که از این آرد استفاده می کنید، از مواد خوراکی که ویتامین و مواد مغذی دارند نیز استفاده کرده تا خوراکتان ارزش غذایی داشته باشد.

4- برای شروع استفاده از این آرد، حتماً خوراکی هایی را تهیه کنید که قبلاً چندین بار تجربه ی پخت آن را با دیگر آردها داشته اید؛ تا بتوانید تشخیص دهید که آرد کاساوا چگونه غلظت، بافت و طعم را تغییر می دهد.

اگر این تغییر مورد پسندتان بود، برای همیشه از این آرد استفاده کنید.

– در نظر داشته باشید، در هر دستور غذایی که از آرد کاساوا استفاده شود، عطر و طعم تیز خاک را ایجاد می کند.

5- همیشه آردی را تهیه کنید که صد در صد خالص بوده و افزودنی های دیگری نداشته باشد.

به طوری که روی بسته بندی محصول 100 درصد کاساوا، مانیوک یا یوکا ثبت شده باشد.

6- آرد کاساوا با نشاسته ی کاساوا تفاوت داشته و آرد کاساوا نشاسته ی کاساوا نیست.

اگر چه آرد و نشاسته هر دو از یک گیاه ساخته می شوند، اما تفاوت های چشم گیری دارند. نشاسته ی کاساوا معمولاً به عنوان ماده ای جهت غلیظ کردن بافت مواد غذایی استفاده شده و معمولاً مناسب سس ها و پودینگ ها است. در حالی که از آرد کاساوا می توان به عنوان جایگزینی برای همه نوع آرد، به خصوص آردهای بدون گلوتن استفاده کرد. بنابراین هنگام خرید اشتباه نکنید.

انواع دستورهای غذایی که می توان در آن ها از آرد کاساوا استفاده کرد:

1- از آرد کاساوا برای ساخت یک کاپ کیک بدون گلوتن استفاده کنید.

کاپ کیک کاساوا گزینه ای عالی برای کسانی است که آلرژی غذایی داشته یا با وجود رژیم غذایی خاص هنوز هم مشتاق خوراکی های شیرین هستند. زدن سفیده ی تخم مرغ باعث می شود کاپ کیک سبک تر شده و بیشتر پف کند.

2- با آرد کاساوا تورتیلا بسازید.

برای این کار یک پیمانه (122 گرم) آرد کاساوا را با ¼ قاشق چایخوری جوش شیرین و ⅔ پیمانه (157.72 میلی لیتر) آب گرم مخلوط کرده و خوب ورز دهید تا خمیری به دست آید. سپس آن را با وردنه باز کرده و به شکل تورتیلا درآورید و در روغن یا کره هر طرف خمیر را به مدت یک دقیقه سرخ کنید.

1 طرز استفاده از آرد کاساوا

3- براونی تهیه کنید.

براونی و کوکی نیز با آردکاساوا عالی می شوند. اگر گیاه خوار هستید و نمی توانید از تخم مرغ استفاده کنید، می توانید آن را با چیزهایی مثل پوره کدو تنبل یا سیب زمینی جایگزین کنید. براونی ها را طبق معمول همیشه بسازید؛ فقط برای غلیظ تر شدن و بافت بهتر، آرد بیشتری اضافه کنید.

2 طرز استفاده از آرد کاساوا

4- کاساوا در پنکیک:

آرد کاساوا در تهیه ی خمیر پنکیک نیز عالی می باشد. آرد کاساوا معمولاً نسبت به آردهای دیگر آب بیشتری جذب می کند. هنگام ساخت رسِپی حتماً این نکته را در نظر داشته باشید؛ چرا که معمولاً باید از شیر یا تخم مرغ بیشتری استفاده کرد.

3 طرز استفاده از آرد کاساوا


همچنین می توانید پنکیک را با آرد بادام تهیه کنید که بدون گلوتن نیز می باشد. برای اطلاع از طرز تهیه پنکیک آرد بادام مقاله زیر را در وب سایت فن تریکس مطالعه کنید.

>>> طرز تهیه پنکیک آرد بادام <<<


5- پیتزا تهیه کنید.

می توانید 2 قاشق غذاخوری بکینگ پودر را جایگزین مخمر یا تخم مرغی کنید که در ساخت خمیر پیتزا استفاده می شود. به دلیل اینکه کاساوا آب زیادی جذب می کند، به ازای هر یک پیمانه آرد، نصف پیمانه آب گرم اضافه کنید.

در مورد آرد کاساوا، نکات زیر را  در نظر داشته باشید.

1- آرد کاساوا برای افرادی که رژیم غذایی پالئو یا پارینه سنگی سرخ پوستان دارند، بسیار عالی است؛ چرا که می توان آن را جایگزین غذاهایی کرد که نمی توانند بخورند.

2- هرگز کاساوا را خام نخورید.

کاساوا حاوی ترکیبات سیانید طبیعی است که خوردن آن به صورت خام سمی می باشد. مسمومیت با آن می تواند به کبد، کلیه ها و مغز آسیب برساند.

3- آرد کاساوا دارای ویتامین B و پتاسیم بوده و کالری بالایی دارد. این نوع آرد از جمله منابع عالی کربوهیدرات بشمار رفته و بدون غلات و گلوتن است. همچنین برای افرادی که این فاکتورها برایشان اهمیت دارد مفید می باشد.

در پایان نیز فن تریکس در مقاله زیر طرز تهیه کیک مانیوک یا کاساوا را به شما آموزش می دهد.

>>> طرز تهیه کیک مانیوک یا کاساوا <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا