خانه و کاشانهفرهنگ و هنر

چگونه یک اتاق خواب با تم و دیزاین ژاپنی داشته باشیم؟

دکوراسیون و تم های ژاپنی به خاطر سادگی و طراحی مدرن و منحصر به فرد خود بسیار زیبا و محبوب هستند. طراحی فضای اتاق خواب با الهام گرفتن از فرهنگ ژاپنی، نورپردازی زیبا و فضای کافی، یک ظاهر تمیز و مرتب را برای اتاق به ارمغان می آورد. برای طراحی اتاق خواب خود با دکوراسیون و تم ژاپنی ، باید همه وسایل اتاق را تغییر دهید، از کف اتاق تا وسایل تزئینی و هنری که در اتاق گذاشته اید.

تغییر چهار چوب کلی

1- همه ی وسایل اتاق را تخلیه کنید.

تمام وسایل، از جمله پرده ها و چیزهایی که به دیوار و سقف زده اید را از اتاق خارج کرده و کف اتاق را جارو و گردگیری کنید. برای شروع کار باید تا جای ممکن اتاق را خالی و تمیز کنید.

2- برای پوشش کف اتاق از نمد های ژاپنی به اسم تاتامی استفاده کنید.

قبل از خرید نمد، ابعاد اتاق را اندازه گیری کرده تا بدانید چه تعداد نمد و با چه ابعادی برای اتاق نیاز دارید. این نمد ها معمولاً در ابعاد 180*90 سانتی متر در بازار عرضه می شوند.

قالیچه های تاتامی تقریباً با انواع مختلفی از کف ها هماهنگ می شوند، اما بهترین مورد برای ست کردن با قالیچه های تاتامی کف چوبی است. اگر مصالح کف اتاق، رنگ روشن و درخشانی داشته و تناسبی با ظاهر این قالیچه ها ندارند، بهتر است کف اتاق خود را تغییر دهید.

تاتامی برای کف های صاف مثل چوب و سرامیک مناسب است. اما باید سطح زیر قالیچه ها را با چسب های مخصوص چسبانده تا روی کف نلغزند و جابجا نشوند.

اگر استطاعت مالی کافی برای خرید قالیچه های تاتامی برای کل اتاق را ندارید، می توانید آن ها را تنها جلوی ورودی اتاق و نزدیک تخت خواب قرار دهید.

1 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

3- برای داشتن تم و دکوراسیون ژاپنی دیوار ها را با رنگ های متمایل به خاکی، رنگ آمیزی کنید.

رنگ های خنثی مثل سفید، قهوه ای روشن، زرد روشن و یا قهوه ای را انتخاب کنید. رنگ های دیوار باید گرم و آرامش بخش بوده و باعث حواس پرتی نشوند. می توانید از نقش های درختان بامبو، برای تزئین دیوار ها استفاده کرده و یا اجازه دهید که اتاق ظاهر ساده ی خودش را حفظ کند. هدف اصلی در تم و دکوراسیون ژاپنی ، تداعی کردن حس حضور در طبیعت است.

4- درهای اتاق را با درهای کشویی ژاپنی جایگزین کنید.

درهای کشویی قدیمی ژاپنی، قاب های چوبی داشته که دور تا دور قسمت کاغذی یا شیشه ایِ وسط درها قرار گرفته اند. اگر فضای لازم برای نصب در های کشویی را در اختیار ندارید، می توانید از درهای لولایی چوبی با نقش ها و تم های ژاپنی استفاده کنید.

2 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

5- نیازی به پوشاندن پنجره ها نیست.

بهره گیری از نور طبیعی خورشید برای حفظ تم ژاپنی اتاق مهم است. سعی کنید پنجره ها را تا جای ممکن ساده و بدون هرگونه پوششی قرار دهید. اگر ناچارید پنجره ها را بپوشانید، می توانید از پرده های حریر با رنگ های روشن، کاغذ های برنجی، پرده های چوبی بامبو و یا پرده های رومن (تاشو) استفاده کنید.

همچنین اگر دوست داشته باشید می توانید پنجره ها را دودی کرده تا علاوه بر حفظ حریم شخصیتان، اجازه دهید نور به داخل اتاق بتابد.

3 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

انتخاب وسایل مناسب برای تم و دکوراسیون ژاپنی

1- وسایل ساخته شده از چوب طبیعی را برای اتاقتان انتخاب کنید.

از وسایلی با جنس، رنگ طبیعی و با تم های سنتی ژاپنی استفاده کنید. وسایل اتاقتان باید ساده و طبیعی باشند. تم و دکوراسیون ژاپنی اتاق را با انبوهی از وسایل عجیب و غریب با ابعاد بزرگ، خراب نکنید.

4 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

2- تخت خوابی انتخاب کنید که ارتفاعش کم و چسبیده به زمین باشد.

انتخاب تخت خواب با رنگ های تیره برای تم و دکوراسیون ژاپنی مناسب تر هستند. اگر نمی خواهید تخت جدیدی بخرید، می توانید تشک تختتان را مستقیماً روی زمین بگذارید.

5 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

3- میز و صندلی ها را مشابه میز و صندلی سنتی ژاپنی خریداری کنید.

بسته به سلیقه، ابعاد اتاق، شکل اتاق و همچنین وسایل قبلی موجود در آن، یکی از ترکیب های زیر را برای اتاقتان انتخاب کنید:

– میز های کوتاه برای دو طرف تخت خواب که با تم ژاپنی هماهنگ باشد.

– دراورهای کوتاهی که عرضشان بیشتر از ارتفاعشان باشد.

– یک میز و صندلی ساده به عنوان میز تحریر.

– یک نیمکت ساده ی کشیده و کوتاه

6 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

4- در دکوراسیون و تم ژاپنی محلی برای نشستن در نظر بگیرید.

اگر در اتاق خوابتان فضای کافی دارید، به فکر خرید یک میز کوتاه، کشیده و ساده ی چوبی به همراه دو بالش به رنگ سبز یا قهوه ای برای نشستن باشید. خیلی از اتاق خواب های سنتی ژاپنی محل کوچکی برای نشستن داشته اند.

7 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

چینش و دکوراسیون وسایل با تم ژاپنی

1- وسایل را خیلی فشرده به هم نچینید.

در طرح ها و تم های ژاپنی، تا جای ممکن از وسایل کمتری برای چینش اتاق استفاده می شود. شما باید متناسب با ابعاد اتاقتان، تعداد و اندازه ی وسایلتان را انتخاب کنید. نباید در اتاقتان وسایل مختلف بچینید که جای حرکت نداشته باشید. چینش اتاق شما باید تداعی کننده ی سبک مینیمالیسم ژاپنی باشد.

می توانید عکس هایی از طراحی های ژاپنی در چینش اتاق ها را ببینید تا متوجه شوید چه تعداد وسیله باید در اتاق بگذارید.

8 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

2- در تم ژاپنی برای روشنایی اتاق خود از لامپ های طبیعی و ساده استفاده کنید.

در حالت ایده آل، اتاق شما باید روشنایی روز خود را از نور خورشید توسط پنجره ها تأمین کند. برای شب، لامپ هایی انتخاب کنید که نور ملایمی داشته و خیرگی ایجاد نکنند. برای مثال خرید فانوس های کاغذی سنتی ژاپنی و یا هرگونه لامپ مشابه که یادآور آن ها بوده، می تواند مناسب باشد.

9 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

3- فضاهای اتاق را به کمک پارتیشن های چوبی از یکدیگر جدا کنید.

اگر می خواهید فضای مجزایی در اتاق خوابتان ایجاد کنید یا یک پنجره ی مزاحم را پنهان کنید، می توانید از این پارتیشن ها استفاده کنید. دقت داشته باشید که با قرار دادن پارتیشن فضای اتاق را تنگ نکنید.

می توانید از این پارتیشن ها به طور موقت، برای زمانی که مهمان دارید و یا برای عوض کردن لباس هایتان استفاده کنید.

همچنین می توانید یکی از این پارتیشن های چوبی را به دیوار اتاق بچسبانید. این کار ایده ی خوبی برای بزرگ به نظر رسیدن اتاق است.

10 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

4- یک یا دو اثر هنری برجسته برای تزئین اتاق خریداری کنید.

این تابلو ها را به دقت انتخاب کنید، چرا که باید متناسب با فضای اتاق باشد. ممکن است بخواهید کمی رنگ قرمز یا طلایی به فضای اتاقتان اضافه کنید. می توانید از یک کوزه یا تابلو با طرح و نقش اصیل ژاپنی برای تزئین اتاق استفاده کنید.

11 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

5- یک گیاه کوچک در اتاق نگهداری کنید.

طراحی های داخلیِ ژاپنی، عموماً شامل المان های طبیعی هستند. شما هم می توانید یک گل یا درختچه کوچک خریده و در جای مناسبی از اتاق نگهداری کنید.

رنگ سبز به خوبی با رنگ های زرد، قهوه ای و خاکی که تم ژاپنی اتاقتان بوده، هماهنگ می شود. یک بونسای ساده و یا یک ساکولنت کوچک می تواند بهترین گزینه برای این کار باشند.

12 طراحی دکوراسیون اتاق خواب به سبک ژاپنی

برای مطالعه مقالات بیشتر در زمینه ی طراحی و دکوراسیون منزل اینجا کلیک کنید.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا