سلامت

چگونگی ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای افزایش عمر آن

تمیز و ضدعفونی کردن ژیلت

ژیلت از جمله ابزار رایج در اصلاح و شیو کردن موهای زاید بدن است. از آنجایی که استفاده از آن بسیار آسان بوده و نسبت به دیگر روش ها هزینه ی کمتری نیز دارد، همه ی افراد از خانم ها و آقایان گرفته تا پیر و جوان از آن استفاده می کنند. ژیلت ها معمولاً یکبار مصرف می باشند. اما اگر اصولی مورد استفاده قرار گیرند و موارد بهداشتی در آنها رعایت شود 10 تا 14 روز نیز می توان آنها را نگه داشت. در غیر اینصورت یعنی اگر به صورت اصولی ضدعفونی نشوند تا لبه ی تیغه ی آنها از جرم ها به دور نگه داشته شود، هم از نظر بهداشتی امکان استفاده ی آن وجود ندارد و هم به سرعت تیزی خود را از دست داده و قابل استفاده نخواهند بود.

بنابراین موارد زیر را در استفاده از ژیلت ها رعایت کنید:

1- بعد از هربار استفاده، ژیلت باید با مسواک تمیز شود.

نمک موجود روی پوست، لبه ی تیغه های ژیلت را به مرور زمان می خورد و از تیزی آن می کاهد. بنابراین بعد از هربار استفاده به یک شستشوی معمولی و تنها در زیر آب گرفتن ژیلت بسنده نکرده و با مسواکی قدیمی چند باری روی ژیلت کشیده تا لایه های پوست و موها به طور کامل از روی ژیلت بلند شده و از بین بروند. به یاد داشته باشید که مسواک را در جهت تیغه ها و به سمت پایین بکشید تا ژیلت موهای مسواک را نبرد و موها در آن گیر نکند.

1 ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای استفاده مجدد

2- بعد از هربار شستشو، ژیلت باید کامل خشک شود.

سریعترین عاملی که از تیزی ژیلت کاسته و از نظر بهداشتی نیز برای بدن بسیار خطرناک است، زنگ زدگی تیغه ی ژیلت می باشد. اکسیداسیون و ذرات بسیار کوچکی که روی تیغه تشکیل می شوند و اکثر اوقات نیز قابل مشاهده نمی باشند، باعث خوردگی لبه ی تیغه و کند شدن آن می شود. در صورتی که بریدگی روی پوست ایجاد کند، وارد بدن می شود که بسیار خطرناک است. به علاوه در مناطقی که آب سختی دارد خشک شدن آب روی تیغه باعث می شود کریستال های آب روی تیغه باقی بماند که هم باعث کند شدن و هم بیماری می شود.

بنابراین:

– بعد از هر شستشو حوله ای را روی ژیلت انداخته و آن را کاملاً خشک کنید.

– سپس آن را در ظرفی از الکل بیندازید. الکل باعث می شود آب موجود روی تیغه ی ژیلت بخار شده و همچنین باعث ضدعفونی شدن آن می گردد.

2 ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای استفاده مجدد

3- ژیلت را در مکانی خشک نگهداری کنید.

ژیلت نباید در حمام یا در کنار سینک دستشویی نگهداری شود. زیرا محیطی مرطوب بوده و تمامی زحماتتان را بر باد می دهد. ژیلت را در کیسه ای پلاستیکی گذاشته و در محیطی خشک نگهداری کنید. همچنین می توانید آن را در لیوانی حاوی پودر نم گیر (سیلیکاژل) گذاشته و درون فریزر بگذارید.

3 ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای استفاده مجدد

افزایش عمر ژیلت و ضدعفونی کردن بهتر آن:

1- با پوششی از روغن از خوردگی و زنگ زدگی تیغه ها جلوگیری کرده و به لبه ی تیغه ها روغن زیتون، روغن نباتی و یا روغن بچه بزنید.

4 ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای استفاده مجدد

2- به راحتی مقداری روغن روی پنبه زده و روی تیغه ها بمالید.

5 ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای استفاده مجدد

3- همچنین می توانید ژیلت را در لیوانی از روغن گذاشته و زمانی که تیغه ها کاملاً پوشش یافت آن را در آورده روی حوله ای بیندازید تا خشک شود.

6 ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای استفاده مجدد

4- در فواصل استفاده از ژیلت، آن را در روغن نگهداری کنید.

می توانید برای جلوگیری از آلودگی ژیلت و همچنین همیشه تیز ماندن آن، بعد از هربار استفاده و تمیز و خشک کنید. سپس ژیلت را در ظرفی از روغن نگهداری کرده و اجازه دهید ژیلت تا استفاده ی بعدی درون روغن غوطه ور باشد.

7 ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای استفاده مجدد

همچنین می توانید از روش دیگری نیز برای از بین بردن جرم های روی ژیلت استفاده کنید. ژیلت را پس از هربار استفاده 10 تا 20 بار روی پارچه ای از جنس جین بکشید.

8 ضدعفونی و تمیز کردن ژیلت برای استفاده مجدد

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
wikihow




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا