خانه و کاشانه

چگونه دستمال های میکروفایبر را شسته، تمیز و ضدعفونی کنیم؟

امروزه دستمال های میکروفایبر به عضو ثابت اکثر خانه ها تبدیل شده است. چرا که به عنوان دستمالی همه کاره و بسیار کارآمد می توان از آن ها در تمیز کردن هرچیزی از اتومبیل گرفته تا وسایل خانگی، تخت و مبلمان، وسایل ورزشی و تمام سطوح آشپزخانه به طور موثری استفاده کرد. اما واقعا چرا؟ مگر این دستمال ها چه ویژگی های متمایزی دارند؟

دستمال میکروفایبر چیست؟

کلمه ی میکروفایبر (microfiber) که به این دستمال ها اتلاق می شود، به ضخامت الیاف به کار رفته در ایجاد نخ هایی اشاره دارد که برای ساخت پارچه ی این دستمال ها استفاده می شود. یک میکروفایبر تقریباً به اندازه یک پنجم ضخامت موی انسان است.

1 شستن و ضدعفونی کردن دستمال میکروفایبر

بیشتر میکروفایبرهایی که در بازار عرضه می شود، از پلی استر ساخته شده اند. اما ممکن است با نایلون نیز مخلوط شده تا قدرت دفع آب در آن ها افزایش یابد. تعداد کمی از آن ها نیز از ابریشم مصنوعی ساخته شده و به کیفیت ابریشم طبیعی شباهت دارد. بسته به نوع، اندازه و ترکیب مواد، میکروفایبرها می توانند کیفیت های مختلفی از قبیل قدرت، نرمی، جذب یا دفع آب را به خود اختصاص دهند.

نکات مهم برای شستشو، ضدعفونی کردن و از بین بردن لکه های دستمال میکروفایبر

– برای شستشو و از بین بردن لکه های دستمال های میکروفایبر هرگز از سفید کننده های کلری، وایتکس و محلول های تمیز کننده ی اسیدی استفاده نکنید. زیرا می توانند به الیاف آن آسیب بزنند.

– از مایع صابون هایی که دارای خواص نرم کنندگی هستند نیز برای شستشوی این نوع دستمال ها استفاده نکنید، زیرا روی الیاف آن تاثیر می گذارد.

– همچنین در هنگام شستشوی این نوع دستمال ها از اضافه کردن نرم کننده در مرحله ی شستشو جداً خودداری کنید، زیرا باقی مانده های حاصل از نرم کننده، الیاف پارچه را مسدود کرده و از تاثیر و قدرت پاک کنندگی دستمال می کاهد.

– دستمال ها را با آب بسیار داغ نشویید، زیرا فیبرها یا همان الیاف پارچه می توانند در دمای بالا ذوب شوند و چین و چروک دائمی در آن ایجاد کنند که این نیز از قدرت دستمال می کاهد.

انواع وسایل ساخته شده از میکروفایبر‌‌ را چگونه بشوییم؟

حتماً دستمال های حوله ای و تی های میکروفایبری را در اطرافتان بسیار دیده اید. دلیل آن این است که الیاف میکروفایبر بهترین گزینه برای نظافت و تمیزکاری سطوح است. این دستمال و تی ها به گونه ای ساخته شده اند که قدرت و ماندگاری بالایی داشته باشند و هیچ گونه لک و کثیفی روی سطوح باقی نگذارند. همچنین به دلیل نوع الیاف میکروفایبر استفاده شده در آن ها، خاصیت الکترواستاتیکی داشته و باعث جذب چربی و روغن می شوند. حتی می توانند ضد باکتری هم باشند، زیرا الیاف آن ها بسیار ریز بوده و باکتری هایی که دستمال های معمولی قادر به برداشتن آن ها نیستند را نیز جذب می کنند. به همین دلیل این نوع میکروفایبرها بعد از هر بار استفاده باید حتماً در لباسشویی و با مایع لباسشویی شسته شوند.

پارچه، ملحفه و روتختی های ساخته شده از الیاف میکروفایبر برای افرادی که آلرژی دارند، بسیار مناسب است. زیرا کنه و گرد و غبار را به خود جذب نمی کنند و مانند ابریشم نرم و سبک هستند.

لباس های ساخته شده از الیاف میکروفایبر نیز اغلب لباس های ورزشی و پزشکی می باشند. زیرا هم عرق را از بدن دور می کنند و هم انواع الیاف فشرده ی آن ها گردش خون را افزایش می دهند.

برای آشنایی با نحوه ی شستشوی این نوع لباس ها به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> چگونه پارچه و الیاف میکروفایبر را شسته و تمیز کنیم؟ <<<

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
1 دیدگاه
محبوب ترین ها
تازه‌ترین ها قدیمی ترین ها
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
مهدوی

سلام
متاسفانه واضح توضیح ندادین که آخرش چه جوری یه دستمال میکرو فایبر رو بشوریم.

دکمه بازگشت به بالا