پوشاک

نحوه مراقبت و تمیز و ضدعفونی کردن حوله های ساحلی

حوله های ساحلی با هربار استفاده پر از شن، نمک، کلر، کرم ضد آفتاب و لکه های آفتاب سوختگی می شوند. برای اطلاع از نحوه تمیز کردن حوله های ساحلی با فن تریکس همراه باشید.

هربار که به ساحل می روید و از حوله تان استفاده می کنید، حوله در معرض باکتری ها و کثیفی های زیادی قرار می گیرد. برای از بین بردن این باکتری ها و کثیفی ها بعد از هربار استفاده از حوله باید آن را بشویید.

البته احتمالاً زمانی که مشغول سفر هستید، این کار برایتان دشوار خواهد بود. پس باید بین هربار استفاده از حوله، آن را در نور خورشید خشک کرده تا حوله سریع و کامل خشک شود. همچنین از مزایای میکروب کشی اشعه ماوراء بنفش بهره مند شود.

– اگر می خواهید رنگ حوله تان زود محو نشود، حوله ای که برای رفتن به استخر استفاده می کنید را بعد از هربار استفاده بشویید تا کلرهای موجود روی آن از بین برود. (کلر در گذر زمان رنگ حوله را کم کم محو خواهد کرد)

نحوه شستشو و ضدعفونی کردن حوله های ساحلی و استخر

1 شستن و ضدعفونی کردن حوله ساحلی

نکات مهم

نوع شوینده: شوینده های بسیار قوی بدون استفاده از نرم کننده
دمای آب: سرد یا گرم و حتی داغ اگر حوله های ساحلی به ضدعفونی شدن نیاز دارد.
نوع چرخه لباسشویی: معمولی
موارد ویژه: اگر لکه خاص و جامدی روی حوله به وجود آمده اول از همه آن را از بین ببرید.

مراحل شستشوی حوله

1- تکاندن و خشک کردن حوله های ساحلی

بعد از هر بار استفاده از حوله مهم است که هرگونه اثرات باقی مانده شن یا نمک چسبیده به آن را از بین ببرید. حوله را (حتی اگر خیس است) محکم بتکانید تا از شر خرده ریزه ها خلاص شوید. از آنجایی که شن خیس بسیار سمج است، حوله را آویزان کرده تا خشک شود. بعد از خشک شدن دوباره حوله را محکم بتکانید تا شن های خشک شده از روی آن بریزند.

نکته: علاوه بر حس ناخوشایندی که شن روی حوله می تواند روی پوستتان ایجاد کند، دلیل دیگری هم وجود دارد که بهتر است تا جای ممکن از شن اضافی روی حوله خلاص شوید. اگر شن های حوله را از بین نبرید، هنگام شستشوی حوله شن ها در فیلتر ماشین لباسشویی گیر کرده و باعث مسدود شدن آن می شوند. این کار باعث نشت ماشین لباسشویی و ترکیدن لوله ها می شود.

2- اتیکت حوله های ساحلی را بخوانید.

با اینکه بیشتر حوله های ساحلی از الیاف نخی کلفت و قابل جذب ساخته شده اند، اما برخی از حوله ها هم میکروفایبر و مصنوعی هستند. با خواندن اتیکت، نحوه درست شستشو و تمیز کردن حوله تان را یاد بگیرید.


برای اطلاع از نحوه شستن و تمیز کردن پارچه و الیاف میکروفایبر به لینک زیر از وب سایت فن تریکس مراجعه کنید.

>>> نحوه شستن و تمیز کردن پارچه و الیاف میکروفایبر <<<


– هنگام شستشو، حوله های رنگی و غیر رنگی را از هم جدا کنید. اگر حوله ها نو باشند، ممکن است رنگ بدهند.

3- انتخاب چرخه لباسشویی، دمای آب و شوینده

برای بهترین نتیجه ممکن باید به این سه عامل توجه داشته باشید. اگر قصد دارید بعد از شستشو از خشک کن استفاده کنید، می توانید چرخه ماشین لباسشویی را روی آب گرم یا سرد تنظیم کنید. حرارت ناشی از خشک کن، باکتری ها را از بین خواهد برد. هر چند که اگر عفونت “پای ورزشکاران” یا هرگونه قارچ و باکتری عفونی دیگری دارید، باید شستشو با آب داغ را انتخاب کرده و به جای یک سیکل کوتاه از یک سیکل معمولی استفاده کنید؛ تا حوله های ساحلی به خوبی تمیز شوند.

برای از بین بردن لکه ها از شوینده های قوی و آنزیم دار استفاده کنید.

نکته: از نرم کننده استفاده نکنید.

برای حفظ حالت جاذب آب حوله های ساحلی نباید از نرم کننده استفاده کنید. همان گونه که گفته شد، برای نرم کردن حوله، سرکه گزینه بسیار بهتری است؛ به علاوه با استفاده از سرکه باقی مانده های صابون هم از بین می روند. نگران این نباشید که حوله بوی خیارشور بگیرد؛ چون چنین اتفاقی نمی افتد.

4- لکه بری

قبل از استفاده از خشک کن و خشک کردن حوله های ساحلی لکه ها را چک کنید تا اگر لکه ای از بین نرفته بود، قبل از استفاده از خشک کن لکه را حتماً از بین ببرید.

در پایان فن تریکس مطالعه مقالات”روش جلوگیری از چسبیدن شن به لباس و بدن“، “اصول و قواعد لازم برای سفر ساحلی” و “چگونه حوله کلاه دار بدوزیم؟” را به شما پیشنهاد می دهد.

🌟5-4-3-2-1🌟 به این مطلب چه امتیازی می‌دهید؟

hashie-fantricks دیدگاه نامه فن تریکس (کلیک کنید)

* وارد بحث شوید و دیدگاه هایتان را به اشتراک بگذارید.
* پس از تایید دیدگاه، ارسال پاسخ توسط دیگران، و یا ثبت دیدگاه جدید توسط سایر کاربران در مطالب مورد علاقه خود، ایمیل اطلاع رسانی دریافت کنید.
* با دریافت لایک از سایر کاربران دیدگاه خود را به جایگاه های بالاتر برسانید.
* با ثبت دیدگاه سازنده و مفید، نظر نویسنده مطلب را جهت پین کردن دیدگاهتان جلب کنید.
* تنها با آموزش و یادگیری می توان آینده را ساخت. پس اگر مطلب یا دیدگاه مفیدی در رابطه با این مقاله دارید، حتما در قسمت دیدگاه ها با دوستان خود در میان بگذارید.

hashie-fantricks-2 سلب مسئولیت! مقالات مربوط به بخش سلامتی، پزشکی، زیبایی، روانشناسی، تناسب اندام و ... تنها برای آموزش و افزایش اطلاعات کاربران فارسی زبان گرد آوری شده و صرفا جنبه اطلاع رسانی دارند و مسئولیت صحت توصیه های نقل شده در مطالب بر عهده تیم فن تریکس نمی باشد. اطلاعات بیشتر hashie-fantricks-2
منبع
thespruce




دیدگاه ها

اشتراک در اطلاعیه دیدگاه ها (کلیک کنید)
اطلاع از
guest
آدرس ایمیل شما نزد ما محفوظ بوده و منتشر نخواهد شد.
زنگوله را بزنید تا از تایید دیدگاه خود مطلع شوید.
0 دیدگاه
بازخوردهای درون خطی
مشاهده همه دیدگاه ها
دکمه بازگشت به بالا